Niet meer willen eten

Onze meid was altijd dol op eten, haar motto was “Hap hap”! Maar de laatste weken is het werkelijk een drama. Tussen de middag een paar hapjes brood, ze wil geen fruit meer en 's avonds met het warm eten met het hoofd draaien, met de handen de lepel wegslaan, alles uitspugen, gillen, enz. Ze eet nog geen half bordje.

Het maakt niet uit wat je geeft, zelf laten eten hebben we al geprobeerd, afleiden met speelgoed, een show opvoeren met een knuffel. Gemiddeld ben je elke avond minimaal een uur bezig om er toch maar wat in te krijgen en eerlijk gezegd zijn we dat nu wel een beetje zat. Dat kost zoveel energie (gezien onze omstandigheden met de chemokuren) en je hebt het gevoel dat je elke dag een strijd moet leveren. Dat is echt niet leuk meer…

Er komen geen kiezen door en ze is niet ziek. Ik heb echt het gevoel dat het een spelletje en een machtstrijd is. Ik ga daarom ook geen ander eten voor haar klaarmaken als ze iets niet wil, want dan blijf je bezig. Ik ben nu zo ver dat ik denk: Dan eet je maar niet, je krijgt vast een keer honger! :roll:

Wat zouden jullie doen?

Heb ik hier ook gehad een week of 3 in totaal.

Smorgens niet willen eten, smiddags nog geen halfe cracker, van het fruit ene puinhoop maken.

Koekje at ie nog wel.

Nu eet ie weer goed en zat er toch(ondanks dat ik dacht dat er niks aan zat te komen) ‘ineens’ een kies.

Geen strijd van maken.Mijn dochter had het ook.Niet eten? Ok,dan niet? Komt vanzelf wel weer.Iedereen zei dit toen ook tegen mij,toch vond ik t wel moeilijk hoor,om dan maar geen eten te geven.Deed er dan nog wle een klein beetje :wink: moeite voor…Maar geen strijd meer,eten moet vooral leuk en gezellig zijn!

Geen strijd van maken.Mijn dochter had het ook.Niet eten? Ok,dan niet? Komt vanzelf wel weer.Iedereen zei dit toen ook tegen mij,toch vond ik t wel moeilijk hoor,om dan maar geen eten te geven.Deed er dan nog wle een klein beetje :wink: moeite voor…Maar geen strijd meer,eten moet vooral leuk en gezellig zijn!

Geen strijd van maken. Als ze niet wil dan niet geven…

Ik heb dit laatst ook met kleine man gehad en heb toen het cb gebeld.

Daar zeiden ze me ook, op dit moment groeit je kindje minder hard en hebben ze veel minder nodig.

Hoe minder druk je erop legt, hoe minder kleine meid er strijd van wil maken.

Gewoon alles blijven aanbieden en na een tijdje gewoon bordje weg halen als ze niks meer eet.

Succes!

jamaar als ze te weinig groeien is het cb ook weer niet al te blij.

mijn zoontje was dus net 2 weken terug 1 1/2 jaar en was 9500 gram en een afbuigende curve.

Ik ben begonnen ipv halfvolle melk groeimelk te geven, hij vind het lekker en er zitten veel vitamines in.

Een kind van anderhalf begint ook veel meer te bewegen en kan daardoor afvallen.

Hoe was de lengte? wel goed in de lengte gegroeid?

Jippie ik zou het laten gaan.

Bied het aan, hou het leuk aan tafel en geef er niet al te veel aandacht aan.

Kinderen van deze leeftijd laten zich nog niet verhongeren.

Komt echt weer goed.

Onze meid heeft wel wat reserves, hoor! :wink: Qua gewicht zit ze boven de middenlijn.

Maar ze eet wel nu heel erg weinig voor haar doen. Vanochtend pap gehad, vanmiddag vier happen boterham, één hap banaan en drie happen warm eten. Verder wel goed gedronken tussendoor. Maar goed, misschien dat ze dan toch maar moet leren dat ze honger krijgt als ze niet eet. Ik kan het er ook moeilijk in duwen! Hopelijk is het een fase en gaat het vanzelf weer wat beter.

Onze Merlijn is ook in hongerstaking gegaan, hij eet alleen (als het aan hem ligt dan) koekjes en snoepjes.

brood en avond eten weigert hij te eten, hij heeft gelukkig ook genoeg reserves dus ik maak me helemaal geen zorgen. ALs hij echt honger gaat krijgen dan eet hij vast wel weer…

Gewoon laten gaan meis! Hier doen we ook totaal niet aan showtjes opvoeren etc tijdens etenstijd. We zitten gezellig met zijn allen aan tafel en dat is etenstijd. Geen zin = geen zin. Nu krijgt hij nog wel groeimelk in de ochtend ipv halfvolle (onder het motto haal Casper de winter door) maar verder niets extra, niet een fles pap na het eten als het niet lekker was oid. Soms eet hij 2 dagen weinig tot niets, soms een week, en zo heb je weer een week waarin echt goed gegeten wordt. Vind het eigenlijk ook wel knap dat die meid van jullie al die tijd al zo goed eet! Heeft ze niet rond de eerste verjaardag een soort dip gehad?

Ow wat ik overigens wel doe is een soort vaste snacktijden. Zo weet hij wanneer er gegeten wordt en dat er niet onbeperkt gesnackt wordt bv. Dus ontbijt, dan fruit, dan lunch, dan snacktijd, dan avondeten. Enige wat bijna onbeperkt is is drinken. Tot ong 16.00 uur dan is het opmaken wat er in de beker zit maar niets nieuws meer tot na het avondeten.

Rhiannon Onze meid heeft altijd heel erg goed gegeten. Snoep, chippies of een koekje hoeft ze niet. Een paar happen en dat is het wel. Ze is altijd gek op warm eten geweest, ze eet ook werkelijk alles: erwtensoep, ovenschotels, lasagne, enz. Je doet haar een groot plezier met een stukje kaas of worst en ze is gek op vlees, vreemd kind… :roll: :mrgreen:

Gisteren zijn we toch maar wat strenger geweest. Wel moeilijk, omdat ze voor je gevoel moet eten. Maar ik ga de strijd niet meer aan. Dus ze heeft de hele dag amper gegeten. Vanochtend werd ik wakker, omdat ze Hap hap riep. Blijkbaar had ze dus toch honger gekregen. Vandaag ging het stukken beter ineens.

Volgens mij zit ze ook in een sprongetje, want het was net alsof ze in één nacht tijd ineens een stukje ouder geworden is. Vandaag heeft ze verschillende nieuwe dingen gedaan, nieuwe woordjes gebruikt, het is net of snapt ze ineens meer en ze was ook een stuk rustiger. En het eten en slapen ging ook een stuk beter. Misschien dus toch een fase…

Jeanet Het echtpaar is samen in hongerstaking! :lol:

Oh wat lachen! Ze had er 1 van ons kunnen zijn want Casper is echt gek op vleesch! :mrgreen: Die maak ik nergens blijer mee dan een gehaktbal bv. :lol: Nah die fases wordt je als ouder toch ook horendol van! :wall: Ben je net ‘gewend’ aan hoe je kind is, denk je de handleiding te kunnen lezen hoppa herschrijven ze die weer. :o

Weet je ik zeg wel eens gekscherend dat baby/dreumes etc zijn helemaal niet zo leuk is. Je wilt van alles, maar kunt nog niet alles, mag veel niet terwijl je het wel wilt. Dingen vertellen en uitleggen lukt niet altijd, soms voel je ineens allerlei nieuwe gevoelens zoals frustratie bv of boosheid. Dat moet je nu eenmaal ook ergens of op iemand afreageren en laten papa en mama nu relatief veel aanwezig zijn in je leven.

heb ik ook een aanvullend vraagje :think:

floris gaat nml ook deze fase door nu van geen warm eten willen hebben :snooty: dit gaat nu al twee weken zo.

op het buro zeiden ze ook geen strijd van het eten maken,maar je mag zijn toetje niet afpakken…dit heb ik ook niet gedaan,maar ik vraag me af of ik hem daar nu juist niet mee beloon? wat vinden jullie…?

mijn man vind dat ik zijn toetje dan ook niet moet geven,maar dan gaat hij met een lege maag naar bed :oops:

wie heeft er nu gelijk?

Tja lastig is het altijd. Mijn meis eet op dit moment ook niet veel. Een hapje hier een een hapje daar dat is het wel.

Ik geef haar wel een toetje sávonds in de vorm van gewone yoghurt. Ze krijgt dan 1 schaaltje en eigenlijk vraagt ze dan wel altijd om meer. Dat krijgt ze niet, als ze dan nog honger heeft dan schuif ik haar bord gewoon weer voor. Wil ze niet dan is het klaar en gaan we van tafel.

Ik hoop maar dat deze fase snel weer voorbij is

Heel herkenbaar…ook hier al verschillende keren deze fase meegmaakt…ik geef wel een kommetje joghurt na.

Het gaat vanzelf weer voorbij maar het kan erg frustrerend zijn…zo min mogelijk aandacht aan besteden is naar mijn idee het beste,succes :thumbup:

Hier dus ook gehad maar ik gaf Tycho wel gewoon zijn toetje. Ik vind het belangrijk dat hij wel zijn melkproducten krijgt.

Oooh hoe herkenbaar in deze fase zitten we nu jammergenoeg :?

Smorgens wil ze wel haar papfles drinkt ze ongeveer 200 cc van

Het koekje wil ze vaak maar 1 nijntje koekje die andere hoeft ze niet of gedeeltelijk

Brood 1 plakje met geluk 1,5 plakje

maar soms ook maar 1 stukje

Haar fruit bijna 1 heel stuk maar soms wil ze helemaal niet

Warm eten iets meer dan half bord

op een goede dag bijna een heel bord

S avonds krijgt ze voor slapen gaan nog 150 cc melk halfvol

Ik ga niet dwingen met eten ,

Toetje krijgt ze altijd wel maar soms wil ze daar ook maar paar lepels van

Onze meid groeit kwa lengte echt super, maar kwa gewicht zat ze in januarie op de min 1 lijn

Maar toen volgens het cb geen reden tot zorg…