Niet meer inbakeren, wat nu?

Vanaf dat mijn dochtertje 2 maanden is, bakeren we haar in. Dit omdat ze de eerste maanden heel onrustig sliep. Sinds ze ingebakerd is, slaapt ze als een roosje (en wij dus ook!).

Nu is het moment bijna gekomen dat we het moeten afbouwen, want volgens de instructies van de Pacco Piccolo mag je kindjes inbakeren totdat ze 7 kg wegen of een half jaar zijn. En Anna is volgende week een half jaar.

Om haar alvast te laten wennen aan het niet-ingebakerd liggen, hebben we haar al een paar keer een nachtje in een gewoon slaapzakje gelegd, maar helaas gaat het slapen dan niet goed. Ze is weer erg onrustig 's avonds (meerdere keren piepen) en 's ochtends wordt ze alweer vroeg (06:00 uur) wakker. Ik vermoed zelf dat het komt doordat ze met haar armpjes ligt te maaien.

Jullie kunnen je voorstellen dat ik er niet blij mee ben dat ik haar vanaf volgende week niet meer mag inbakeren. :frowning:

Weten jullie of er iets is wat hetzelfde effect heeft als inbakeren? (en wat je dus bij een wat oudere baby kunt gebruiken).

Alvast heel erg bedankt…

Je kunt misschien als overgang haar eerst nog in een bakerzak doen. Dit zit al een stuk ruimer als de pacco doeken maar ze kan nog steeds niet echt met haar armpjes maaien. Ik mocht Emma niet inbakeren vanwege heupdysplasie, maar een bakerzak mocht wel. Voor haar (ook maaiende armpjes) hielp dit prima. Ze gaf toen op een gegeven moment zelf aan dat ze er niet meer in hoefde. Volgens mij was toen een maand of 6,5.

Succes ermee!

Hier hebben we met 7 maanden uit gebakerd, en het is 3 dagen een regel rechte ramp geweest…

Niet slapen…daardoor oververmoeid huilen, daardoor weer niet kunnen slapen en ga zo maar door.

Wij zelf hebben dus ook 3 dagen bijna niet geslapen, maar toen was het opeens over! En sindsdien slaapt ze als een roosje.

Wel heeft ze tot een maand geleden nog strak ingepakt onder de dekens in een slaapzakje geslapen, maar nu slaapt ze zelfs zonder slaapzak en onder een dekbedje :dance:

Dus mijn advies; even doorbijten, weten dat het een paar dagen duurt voordat je meisje wat gewend is aan de bewegingsvrijheid, en dus ook niet teveel slaap verwachten.

Veeeeeel succes :-*

Ik ben met 6 maanden op de bakerzak overgaan en met 8 maanden in de gewone…niets doorbijten…ging vlekkeloos… :thumbup:

Hier zijn we met 4 maanden (ons mannetje ging toen proberen te rollen) cold turkey gestopt met inbakeren. De eerste paar nachten was drama, maar daarna ging het al snel beter. Wel blijft hij een hele onrustige slaper en een nacht echt doorslapen is hier sporadisch :shock: .

Veel succes ermee!!

Angel

Bedankt voor jullie antwoorden!

Ik denk dat ik maar ga overstappen op de bakerzak.

Cold Turkey stoppen met inbakeren lijkt mij niet zo’n goed idee bij Anna.

Aangezien Anna veel met haar handjes in haar gezicht zit te wrijven, denk ik dat een bakerzak al heel veel zal helpen.

Ik ga deze week even op Marktplaats kijken of ik er eentje kan scoren.