niet lekker zijn, koorts en KDV

Ik zit met het volgende probleem:



In de afgelopen maand zijn we 4x gebeld dat Elise koorts had en dat we haar maar moesten ophalen. ( we brengen haar NIET met koorts weg, in de ochtend is er dus niet duidelijk wat te merken aan haar…)

Ze gaat 8x in de maand naar het KDV en uiteraard halen we haar op, maar ik vind het toch wel vervelend worden dat ze om het minste geringste bellen als er niets is, want de koorts word flink overdreven. Van de 4x had ze 1x inderdaad 39,4 en was ze de dag ervoor ook niet lekker, en 1x had ze 38,4. De andere 2 keren was er thuis niet of amper koorts meetbaar ( 37,3 en 37,6 thuisgemeten) Op het KDV meten ze met een oortermometer en deze is niet precies qua temperatuur, dus melden ze veel hogere waarden door de telefoon. ( 40 graden, 39 graden, enz)



Elise d’r kiesjes schieten als paddenstoelen uit de grond en daar heeft ze wat last van, dus daar kwam de 39,4 en de 38,4 van ( week na elkaar ) Vervolgens zijn haar kiesjes nog niet helemaal door, dus ze blijft wel mekkeren maar thuis heeft ze dus nergens last van behalve haar humeurtje !! ( ze vraagt wat meer aandacht, normaal gesproken speelt Elise heel lief alleen, nu is ze soms wat schootzitterig)



Paracetamol geven ze niet, ook niet op verzoek.



Nu mijn vraag; wat doen jullie in deze situatie? Uiteraard ga ik mijn dochter ophalen als ze melden dat Elise 39 of 40 graden koorts heeft, maar iedere keer valt het mee… We betalen flink voor de KDV en vind dat de leidster flink aan het overdrijven is… Het is ook maar 1 leidster die constant belt, de andere 2 doen dat dus niet ( op andere dag bijv.) Die kijken het dus duidelijk wat langer aan of wachten het uit. ( constant word er gebeld na het middagslaapje, zo rond 15.00-16.00)



De koorts schijnt ook constant te onstaan als ze net uit bedje komt, maar is de temperatuur na het slapen niet hoger dan als ze al een tijdje wakker is?



groetjes,



Louise

Ik heb ook jaren op kinderdagverblijven gewerkt. Ooit had ik ook zo’n collega die de godganse dag bij iedereen aan het kijken, voelen en temparaturen was en bij het minste of geringste de ouders belde. Ik vind dat echt niet kunnen. Kijk, boven de 39 graden is het voor het kind zelf ook gewoon niet fijn meer lijkt me (al had ik ooit een kind dat ook dan nog met rode konen vrolijk doorging) maar bij koorts belden we wel altijd om het even te melden. Aan de ouders of ze hun kind dan willen ophalen. Ligt er natuurlijk ook wel aan of een kind niet als een zielig hoopje op de bank ligt, dan vertelden we dat wel en vroegen we de ouders misschien iets eerder te kunnen komen. Ik zou de leidsters vragen voortaan met een gewone thermometer de temperatuur op te meten, ik vertrouw oorthermometers namelijk ook voor geen meter.



Succes met alle kiesjes!



En de temparatuur kun je idd het beste een half uurtje ná het slapen opmeten.

Hoi,



Ik zou even in het regelment van het kdv kijken wat hun regels mbt koorts zijn.

Verder zou ik het ook aangeven bij de leidsters en mocht je bij dat gesprek

alsnog geen prettig gevoel hebben bij de oudercommisie

zodat zij het kunnen bespreken in een volgend overleg.



Misschien een idee om voor je dochter een gewone thermometer neer te leggen en dat

ze daarmee bij haar temperaturen om zeker te weten dat ze koorst heeft?



Succes ermee.



Conny

inderdaad goed idee om gewone themometer mee te geven,oorthermometer klopt vaak gewoon niet.



bij mij weten mogen kindjes die gewoon spelen op KDV gewoon blijven,zeker als duidelijk is dat het van tanden krijgen komt.



anders is de regel meestal bij 38,5 ouders verzoeken kindje op te laten halen.



dat is hier in de buurt reden om voor gastouderopvang te kiezen,ouders worden gebeld bij koorts en in overleg wordt er evt zetpil gegeven.

ouders kunnen nu eenmaal niet altijd zomaar weg op hun werk,als kindjes duidelijk laten merken of zeggen dat ze naar papa/mama willen overleg ik met ouders of het mogelijk is.zo niet verwennen we de kids met wat extra aandacht,doet vaak wonderen.