Salomé is nu een week of 10, en ik zie haar bijna niet lachen. Soms een grimas, maar ze kijkt vooral heel ernstig.
Ze volgt ons wel met haar ogen, en ze kan heel geinteresseerd kijken, maar een lachje komt pas als je een tijdje tegen haar aan kletst en dan even aan haar kin zit.
Eigenlijk vind ik dat heel laat :? volgens mij had ze allang spontaan moeten kunnen lachen?
Of niet?
Sommige kinderen zijn hier wat later mee of lachen in het algemeen wat minder vaak. Misschien is zij meer een ‘kijkkindje’. Druk bezig met observeren en vervolgens het verwerken van al die indrukken.
Moirah
mijn dochter was ook een kijkkindje…veel bezig met observeren en nadenken (?) over het leven. En ook met lachen (net als met lopen, lezen, trouwen 8) ) heb je vroege vogels en late lieverds…
T.ygo begon ook pas met 10-12 weken echt met grote regelmaat te lachen. Daarvoor keek hij je altijd heel serieus aan haha.
Ik gek doen, dacht toen altijd ja jij denkt ook wat een gestoorde moeder heb ik…
Dus kan nog gewoon hoor!
@Smurf78 wrote:
T.ygo begon ook pas met 10-12 weken echt met grote regelmaat te lachen. Daarvoor keek hij je altijd heel serieus aan haha.
Ik gek doen, dacht toen altijd ja jij denkt ook wat een gestoorde moeder heb ik…
Dus kan nog gewoon hoor!
Ik voel me inderdaad een gestoorde moeder met mijn acts :lol:
mijn dochter lachte pas met 6 weken voor het eerst en daarna moest je ook alles uit de kast trekken om haar aan het lachen te krijgen. Ik dacht ook dat er wat mis met haar was. Ze was ook constant heel serieus van haar af aan het kijken. Nu 2 jaar later is het een ontzettend vrolijk en goedlachse ,giechelende dame. Maar verder is het gewoon een heel rustig meisje. Misschien is jouw dochter ook wel een heel rustig nuchter persoontje.
Mijn oudste lachte ook bijna nooit. Nu nog niet echt vaak, maar hij is wel een heel blij, vrolijk kind. Alleen uit hij dat door te kletsen en te bewegen enzo. Dus maak je geen zorgen, het zegt niks.
Groetjes,
Femke
iets meer geduld hebben dan he
Maf, de eerste 2 waren hele alerte, scherpe, communicatieve babies en deze kijkt en kijkt en kijkt, maar meer is het niet.
Ze is ook heel rustig, echt kalm, veel slapen, weinig huilen, heel makkelijk.
Maar als je 2 anderen vooraf hebt gehad is het wel echt gek hoor.
zoals je je dochter omschrijft past ook precies bij mijn dochter toen ze zo oud was . En zelfs nu ze midden in de peuterpubertijd zit is ze nog heel rustig en makkelijk. Het valt andere mensen ook altijd gelijk op hou rustig ze is vergeleken bij leeftijdsgenootjes.
Anique is ook altijd heel serieus geweest, is ze nog eigenlijk wel.
Heeft als baby ook nooit echt dat schaterlachen gehad (maar nu kan ze het wel hoor )
Sommige kindjes lachen vaker dan de andere…