Tygo slaap 'snachts vanaf een uur of 12 of 1 prima door tot soms wel 8 uur in de ochtend. Na die eerste voeding slaapt hij ook nog goed (tot 11a 12 uur). Vaak tot die voeding daarna ook nog wel goed (tot 15.00 uur), maar daarna is het huilen huilen en nog eens huilen.
Ik weet niet wat het is. Sinds gisteren een ritueeltje aagehouden. Eerst uit bed halen, even over de schouder (de eerste keren komt er een boer), dan terug in bed. Liedje zingen en hem over de borst aaien, daarna mobiel aan. Trusten en tot straks.
Soms slaapt ie heel even, maar meestal begint hij als ik de trap af loop al te huilen. Ik geef borstvoeding, maar om ook heel zeker te zijn dat hij niet van de honger huilt, geef ik afgekolvde voeding met de fles.
Zou het reflux zijn? Vaak is hij ook niet gerustgesteld als ik hem tegen mijn schouder heb of gewoon op de arm. Even mijn pink in de mond helpt hem wel in slaap te vallen, maar ook die wil hij niet altijd. EEn speentje ligt er zo uit (in zijn slaap of omdat hij hem wegduwt).
Als hij zo ligt te huilen of op mijn schouder ook niet rustig wil worden, dan is hij altijd druk aan het trappen met zijn benen en zijn hoofd van links naar rechts heen en weer aan het gooien.
Soms zie ik hem wel ‘kokhalzen’/ boeren, maar dit doet hij snachts ook wel regelmatig en dan slaapt hij gewoon door.
Wie weet raad?!
Groetjes, Ellis
hier hetzelfde maar dan vanaf 6u savonds.
t is 1 grote ellende om hem in zn bed te krijgen tot de fles van 11uur
en dan komt hij ook nogeens rond 3u rond 6u en weer om 9…
breekt enorm op…
hier ook eentje maar niet systematisch op hetzelfde moment moeilijk…wel reflux hier maar nog geen medicatie die echt werkt!
en s nachts ook nog meestal 2 voedingen (BV om de 3/4 uur)!
is inderdaad vermoeiend…
Maar bij tygo lijkt het me gek als het reflux is zou hij er dan niet op verschillende momenten last van hebben?
Hier zagen we dat;
Mara slikte vaak terug, trok zure gezichten
weende veel van de pijn
hikte veel, veel boeren, kokhalzen
last na en tijdens het eten
ontroostbaar
veel kermen, kreunen enz in haar slaap
leek altijd te ‘happen’ voor eten(om de pijn in de slokdarm te verzachten)
…
Volgens mij is dat huilen rond die leeftijd wel heel normaal hoor.
Lienke huilde ook altijd vanaf een uur of 17.00 en ging pas echt weer slapen na de laatste voeding, en met Rick was dat net zo.
Vanaf een maand of 3 ging dit bij allebei beter.
Groetjes Renate
hmm, heb toch het idee dat ie last heeft van dat opboeren. Soms heb ik mijn pink in zijn mond en dan voel/zie ik dat er wat omhoog wil komen. Of al komt, want het lijkt mij een onprettig gevoel als er wat halverwege je slokdarm blijft hangen…
Heb hem nu ook minimaal drie kwartier in het wipstoeltjes rechtop laten zitten na de voeding. Daarin viel hij beide keren in slaap. Na de eerste keer (dus de voeding van 5 uur) heeft hij daarna zeker een uur geslapen. Nu is het wat lastiger… Even blijven proberen dus…
Alle tips en ideeen blijven welkom!
Ja, dat is het beruchte huiluurtje volgens mij.
Rav had het ook op die leeftijd.
Nure gelukkig niet.
Wat wij bij Rav hebben gedaan is een duidelijk bedritueel en babymasage heeft ook goed geholpen :thumbup: .
Succces. Na een tijdje gaat het vanzelf over.
@Ellisss wrote:
hmm, heb toch het idee dat ie last heeft van dat opboeren. Soms heb ik mijn pink in zijn mond en dan voel/zie ik dat er wat omhoog wil komen. Of al komt, want het lijkt mij een onprettig gevoel als er wat halverwege je slokdarm blijft hangen…
Krampjes zou misschien ook nog kunnen :think: .
Beebjes hebben vrijwel allemaal 's avonds hun huiluurtje(s). Veel prikkels te verwerken van de dag, dat doen ze op de enige manier die ze kennen: door te huilen. Daarnaast denk ik dat er ook sprake is van krampjes (trappelen van de beentjes, niet rustig worden bij jou).
Reflux is niet het eerste wat bij me opkomt als ik je verhaal lees. Maar het kan natuurlijk goed dat er wel wat terug komt als hij na de voeding plat gaat liggen, probeer anders om hem na elke voeding zo lang mogelijk rechtop te houden, wie weet helpt dat?
Als het een huiluurtje is, dan heeft ie wel een lang huiluurtje. Van 5 tot 12 uur 'savonds?!
Krampjes heb ik ook aan gedacht, maar dan trekken ze toch de benen gelijktijdig samen? Tygo schop afwisselend. en dan met zijn hoofd heen en weer.
Moeilijk hoor. Vanacht heeft ie wel weer goed geslapen. Na de laatste voeding om 12 uur heb ik m nog 20 minuten rechtop gehouden en toen in bed gelegd en hij ging zo slapen (heerlijk! :dance: ). Vanochtend werd hij pas om 8 uur wakker! O, als hij zo altijd blijft doorslapen…
Zometeen naar het CB. Zal me benieuwen wat hun zeggen.
Oja, babymassage wil ik ook gaan doen. Ik hoor er zoveel positieve verhalen over.
MammaTally en Mien: hier ging Tygo (per ongeluk) doorslapen toen we hem 'savonds zoveel drinken gaven als hij wilde. We dachten dat hij misschien niet genoeg uit de borst gedronken had. Misschien is het bij Jayden en Mara ook te proberen?
Rick lag rond die leeftijd tot de laatste voeding meestal in de wipstoel, want in bed was het alleen maar huilen, huilen, huilen.
Combi van krampjes en huiluurtjes denk ik.
Succes op cb straks.
Groetjes Renate
hier ook wakker van de fles van 20.00u tot de laatste fles van 24.00u…
maar sinds eergisteren doen we Jade na de fles van 20.00u ( niet gelijk natuurlijk, maar na een uurtje ofzo als het goed gezakt is) in badje lekker ontspannen en daarna gelijk in bad…
hup slaapt ze gelijk de HELE nacht :shock: :dance: (OK een klein piepje rond 5u maar het speentje erin en ze slaapt dan gelijk weer diep…anders zou ze de fles krijgen als ze niet diep in slaap zou vallen)
dus s’morgens rond 7u lekker weer de 1e fles…
( vanaf twee mnd mogen ze de hele nacht door slapen :thumbup: zegt mijn CB…)
nu maar hopen dat het zo blijft :shifty:
jayden slaapt nu ook nog steeds 's avonds niet hoor… toen hij ook zo jong was toen huilde hij ook altijd 's avonds. wij hebben hem toen lekker bij ons genomen beneden, en om 23.00 uur laatste voeding. hierdoor sliep hij ook door…
alleen nu wil hij 's avonds dus niet slapen :eh: :wall:
Sara is ook s’avonds lang onrustig en wil dan bij mij op de arm blijven. Op bed leggen is dan meteen huilen.
Het schijnt dat Bv gedurende de dag veranderd van lichtere naar zwaardere melk. Misschien is de avond melk moeilijker te verteren?
Het is vermoeiend, maar zal er wel bij horen vrees ik.
Sterkte
Shalom
Dank jullie voor de tips en het meedenken. Het is ook wel geruststellend om te horen dat het ‘normaal’ is. Ik ben nu wat losser. Ik laat hem eerst een tijdje beneden in zijn wipstoeltje totdat ik zie dat ie moe wordt. Daarna naar bed en dan slaapt hij vaak wel eventjes. Als hij dan weer wakker wordt en na een paar keer geruststellen niet meer gaat slapen, dan haal ik m er maar uit. Eenmaal beneden komt er soms ook weer melk uit. Dat van die zwaardere borstvoeding aan het eind van de dag, dat klinkt wel aannemelijk.
De draagdoek (tricotti) vind hij ook heerlijk. Maar ik moet wel blijven lopen…
Ik heb het ook hoor.
Soms vraag ik me echt af of er iets is.
Het is gewoon dagelijks oorlog voor ze slapend in haar bed gaat.
Krijsen - voetjes heen en weer, handjes slaan op de buik en ga zo maar door. Oja het ergste ontroostbaar Ik heb het nu een week.
Hopelijk is het heel gauw over, voor jou ook heel veel succes!!
Elliss, toch nog even mijn verhaaltje…
Onze dochter doet namelijk precies hetzelfde als jouw zoon en heeft WEL reflux…
's Morgens vroeg is haar maagje leeg en heeft ze niet zoveel last van de voeding, de voeding daarna gaat het ook nog wel, maar dan wordt het erger. Zo rond etenstijd begint de ellende met slapen… ze wil dan gewoon niet plat in haar bed liggen (ookal staat het bedje al schuin). Als we haar eruit halen, blijft ze ook huilen, schoppen met haar beentjes en draaien met haar hoofdje. Ook overstrekt ze zich dan. Wij hebben van de fysio de tip gekregen om haar ‘andersom’ te dragen. Dus haar rug tegen jouw buikje, je ene arm onder haar knietjes en je andere arm op haar buikje. Je kindje kan zich dan niet overstrekken en heeft geen druk op het nekje en schouders. Ilse was daar namelijk helemaal verkrampt door de pijn van de reflux… Als we haar zo dragen, wordt ze snel rustiger…
's Nachts slaapt ze wonderbaarlijk wel… maar ik denk dat ze dan gewoon zo moe is van de hele avond wakker zijn met pijn dat ze daarom de nacht doorslaapt…
Wij hebben op advies van de kinderarts twee weken lang Nutriton door de borstvoeding gedaan (afgekolfd). Morgen hebben we hier een evaluatie over. Het spugen is echt een stuk minder geworden, maar het ‘opboeren’ van maagzuur blijft. Waarschijnlijk krijgt ze morgen dus medicijnen.
Oh ja. En wat ik ook heel herkenbaar vond in jouw verhaal is het niet aan de borst willen drinken. Ilse wou dat ook niet. Er werd gezegd dat het kwam omdat mijn tepels erg vlak waren… Achteraf denk ik: ze wou gewoon niet liggend drinken… En in het babybadje was altijd een groot drama. Mevrouwtje wou alleen in de tummy… Nu snap ik wel waarom…
Volg je gevoel… als je het niet vertrouwt, ga dan naar de ha en vraag om een verwijzing naar de kinderarts. Wij zijn voor het eerst met ILse naar de ha geweest toen ze 4 weken was en zijn uiteindelijk pas verwezen toen ze 3,5 maand was… Heel frustrerend als de medici je niet geloven en je naar sturen als een bezorgde moeder…
Laat je hier weten hoe het gaat?
Hoi Ellen,
Het is idd erg herkenbaar. Alleen wil Tygo wel aan de borst drinken, maar kan hij m echt niet goed zelf vasthouden. Met een tepelhoedje wil het nl wel goed lukken.
Ik haal hem nu wel uit bed als hij zo blijft huilen. Vaak kan ik hem een uur na de voeding rustig op bed leggen en dan wordt hij na een min of 10 wakker. Als ik hem zo niet kan geruststellen, dan haal ik hem eruit. Even later komt dan vaak weer melk terug. En daarna zakt hij wel weer in en valt hij in slaap.
Ben idd wel geneigt om die nutriton (is toch hetzelfde als johannesbroodpitmeel?) te proberen. Maar ja, ik wil eigenlijk ook proberen vanm al die middelen zo lang mogelijk af te blijven. Vooral nu ik wel iets van vooruitgang zien…
Maar ik zal de vorderingen hier blijven melden.
En hij is natuurlijk ook nog wel erg klein hè… Een beetje ritme zoeken nog. Blijft moeilijk om je nieuwbakken kindje te kunnen ‘lezen’ het wordt echt beter hoor! sterkte!