Mijn dochtertje 12 maanden oud slaapt als het warm weer is zoo ontzettend slecht.
Vooral in de avond is het raak als we haar dan in bed leggen is het krijsen en ze stopt absoluut niet. We zijn hier dan wel een uur of 3 mee bezig. Dus op schoot liggen dan weer in bed en zo doen we dit wel 20 x op een avond. En ze is echt moe hoor maar niet oververmoeid.
Vandaag heeft ze zelfs niet geslapen normaal gesproken slaapt ze een uur of 4 per dag, we hebben haar in bad gedaan daarna de fles/we zijn rond gaan rijden/erbij blijven zitten/staan en een doekje over haar gezichtje wrijven echt NIETS helpt.
Ze is echt DOODMOE !!
Hebben hier meer kindjes last van ?
Heeft iemand Tips ??
We worden hier zelf een beetje kribbig van omdat niets helpt :shifty:
ooooh… wat vreslijk vervelend is dat! en ook voor jullie vermoeiend! ik heb geen tips… msischien een waaier op dr kamertje? of zo airco, eentje die met water gevuld moet worden??
overigens ligt ze hier wel in el uier in bed en zodra het enigsinds schemert gaan de rolluiken in de lucht, deuren open, zodat er frisse wind binnen ff doe boel flink kan verfrissen!!
Het ligt hier dus niet alleen aan de warmte wat ik dus eerst dacht.
Ze wil gewoon niet slapen, ze krijst alles bij elkaar ze geeft niet op ze blijft maar aan de rand van het bed staan gaat geen sec zitten.
We hebben alles probeerd:
-Erbij blijven zitten
-Rond rijden
-Badderen fles en dan slapen
-Laten huilen
-In het campingbedje gelegd
-Muziekdoosje opgehangen
-Dekentje over haar heen leggen
-Donker
-Rolgordijntjes open
-Schone pamper
-Geen slaapzak
Maar ze blijft panisch huilen, gek worden we ervan.
We weten echt niet wat we nu nog kunnen doen.
Ze is nu al wakker vanaf 7:00 uur en proberen haar te laten slapen vanaf 12:30.
Oortjes heeft ze geen last van, tijdje terug had ze daar wel last van en zat ze veel aan haar oortjes maar nu helemaal niet.
Heeft iemand Tips, want we weten echt niet meer wat te doen en worden er zelf ook een beetje gek van nu !!
Vorige keer schreef ik ook al dat wij hier hetzelfde probleem
hadden met Sven. Dat is echt typisch voor die leeftijd…
Na weken met handen in het haar (en alles geprobeerd en uitgesloten)
en geconcludeerd dat het ventje kerngezond is en ons gewoon
aan het uitproberen is, heb ik het Cb opgebeld.
Heb van hun een ‘slaapkaart’ gekregen boordvol tips.
(meeste natuurlijk allang uitgebrobeerd)
De WV had als tip laten huilen. Omdat dat moeilijk is
kun je iedere 10 minuten een kookwekker zetten, dan er weer
naartoe gaan over de bol aaien, zeggen dat hij/zij lekker
moet gaan slapen en weer weggaan. Wij laten dan de deur
op een kier.
Na 4 dagen met deze methode gaat het al best beter! Maar het
werkt pas goed en is echt te merken als je het 14 dagen volhoud.
Je meot er samen achterstaan en een plan van aanpak maken
zodat het echt kan slagen.
Nu heeft hij de afgelopen 3 dagen maar een half uur gehuild en wij
zijn er 3 keer bijgeweest (3x na 10 min) en na de 3e keer
weltrusten zeggen en aai over de bol ging hij rustig slapen.
Wat je vooral niet meot doen is optillen, bij je nemen, in slaap wiegen
en dat soort dingen. Een kind moet zelf leren in slaap te komen.
Daarbij is een vast avondritueel aan te raden. Dit doen wij al
lang omdat we natuurlijk Anoek ook nog rond hebben lopen.
Na het eten gaan we naar boven, uitkleden…kids spelen ngo
even wat terwijl het badje klaarmaken enzo.
Ze gaan in bad, aankleden, tanden poetsen, hij krijgt een
heel klein beetje melk en dan in bed leggen.
Als je meer wil weten moet je even het CB bellen of mij een PB sturen,
dan zal ik de info die ik heb gekregen voor je proberen
te scannen.
Paschal deze methode gaan wij nu ook gebruiken.
Hier heeft ze altijd een vast bedritueel, ze houd normaal gesproken ook heel erg vel regelmatig. Als er iets is waardoor ze een slaapje heeft moeten missen is ze ook helemaal uit haar doen.
Hoop dat er snel weer een regelmaat in zit.
Maar morgen gaan we op vakantie en denk dat we daar even mee moeten wachten die methode en dat we naar de vakantie vol goede moed daaraan beginnen. Hopelijk is het dan al niet meer nodig al ben ik bang van wel.
Maar ze is vanmiddag uiteindelijk naar 40 minuten huilen ( wel vaker gaan goed leggen ) in slaap gevallen en heeft ze 2 uur geslapen.
Ze was om 17:00 uur wakker en heb haar vandaag wat later in bed gedaan dat ze echt goed moe was, en gek genoeg is ze na een klein beetje gejengel gaan slapen :dance: .
Zie er al een klein beetje tegenop om op vakantie te gaan natuurlijk een vreemde kamer en in een campingbedje slapen hopelijk valt het een beetje mee.
Als je die info die jij hebt gekregen zou willen scannen heel erg graag :-*
En heel erg bedankt voor je reactie hier heb ik echt wat aan
Wij hebben dit probleem ook gehad, 2 weken terug. Wij hebben al van begin af aan een vast bedritueel waar we ons aan houden. Ik denk alleen dat het bij ons niks had te maken met warmte of leeftijd. Ze is volgens mij ergens van geschrokken en zag toen een gedaante (ik) in het donker staan. Ik ben toen van haar kamer gegaan zonder wat te zeggen dus ze heeft niet geweten dat ik het was. De eerste nacht heeft mijn man met haar beneden gezeten, omdat ik de volgende dag weer moest werken. De dagen erna hebben we haar bij ons op de kamer gehad om te slapen en dat ging goed. Overdag lag ze in haar eigen bedje te slapen en was er niks aan de hand maar s´avonds begon ze hysterisch te krijsen in bed. Aangezien we beiden graag onze slaap willen houden hebben we haar bij ons op de kamer genomen. Zo kon iedereen rustig slapen. Na iets van 3 nachten bij ons op de kamer te hebben geslapen heeft mijn man haar naar haar eigen kamer gebracht en ineens was het gekrijs over en is ze gewoon in haar eigen bedje gaan slapen. tot nu toe nog steeds zo en iedereen komt weer aan slaap toe.
Hopelijk slapen jullie ook allemaal weer lekker s´nachts.