amber heeft nu al bijna 3 dagen niet gepoept.
normaal is het elke dag wel raak.
ze heeft er niet zo hele veel last van.alleen af en toe zie je haar echt drukken,maar ja er komt niks uit :?
we zitten gewoon op de zelfde voeding niks verander dus.
friso 1 de normale.wel hebben we het idee dat ze twee tandjes krijgt.zou dit er mischien iets mee te maken kunnen hebben?
misischien een druppel olie door een fles doen. Dat werkt meestal erg goed!
milan heeft daar ook weleens last van en ik geef hem dan extra water tussendoor, en meestal poept hij dan na een uurtje en is zijn ontlasting weer gewoon dun.
als ikzelf niet voldoende vocht binnen krijg heb ik ook meer moeite met ontlasting
wie weet helpt het, en extra vocht kan nooit kwaad
succes ermee
Hoi!
Wij geven Olivier olijfolie door de vaste voeding maar dat is voor jou nog niet aan de orde…extra water lijkt me goed en Kindicol druppels van VSM gebruiken wij ook regelmatig, misschien eens proberen?
Groetjes en succes!
hoii…
mijn dochter heeft dit ook erg gehad toen ze klein was.
ik heb idd ook olie door de fles heen gedaan en diksap die laxeerend werkt gegeven en meestal kwam het dan vanzelf weer op gang
groetjess miranda
Elise heeft nu hetzelfde probleem, alleen heeft ze er wel last van, je ziet r echt persen en het lukt gewoon niet… Zie zielig! maar is er naast olie of water geven nog een ander optie? vocht krijgt ze genoeg namelijk en olie durf ik niet aan in de fles nog, ze is pas 2 maandjes… :?
gr. Louise
Ons werdt toen ook geadviseerd om wat schepjes johannesbroodpitmeel door de flesvoeding te doen.
Mijn zoontje Don Jayden had er ook zo’n last van.
Als het bij hem drie dagen weg boleef deed ik gewoon wat lauwe afgekoelde venkelthee in zijn flesje.
EN JA HOOR DE DAG DAARNA KWAM HET ERUIT!!!
Succes met de kleine
Onze verloskundige gaf als tip om te tempraturen met een flinke klodder vet aan de thermometer.
Hey meiden,
Mijn zoontje Justin heeft er toen hij 1 a 2 maanden was ook enorm veel past van gehad. EN ik heb toen als tip van de Huisartsenpost gehad (klinkt raar maar het werkt wel)
Een stukje harde zeep in de vorm van een zetpilletje snijden, deze nat maken en dan in hun kontje stoppen. Justin poepte dan binnen 5 minuten en voelde zich meteen beter. De zeep stimuleerd de darmen die dan een stofje aanmaken waar door ze de poep eruit willen werken.
Maar ik moet er wel bij zeggen dat de huisartsenpost wel zei dat als Justin binnen een uur niet gepoept had dat ik meteen terug moest bellen!!
Maar hier hoefde dat niet want het werkte super!!!
Mocht je nog vragen hebben stel het maar!!!
gr, Renata
de tip van venkelthee vind ik raar omdat venkel juist de werking heeft dat het de darmpjes stillegt, niet activeert! Dat van die zeep is wel een hele goede!(alleen niet te vaak doen, en niet een te groot stukje zeep)
Nee Marieke, je hebt gelijk, was ik vergeten er bij te zeggen, idd niet te vaak en niet te groot, de grote van een babyzetpilletje!!
over hoeveel olie heb je t eigenlijk? Hier heeft mijn dochtertje ook enorm last van de ontlasting. Ze gaat nu over op vaste voeding en blikbaar reageert het enorm op haar darmen.
Als ik een fles heb van ongeveer 230 cc…hoeveel olie zal ik dan doen? 1 theelepel? of is dat alweer teveel?
thanx,
Marieke
@miepmuis wrote:
over hoeveel olie heb je t eigenlijk? Hier heeft mijn dochtertje ook enorm last van de ontlasting. Ze gaat nu over op vaste voeding en blikbaar reageert het enorm op haar darmen.
Als ik een fles heb van ongeveer 230 cc…hoeveel olie zal ik dan doen? 1 theelepel? of is dat alweer teveel?
thanx,
Marieke
1 a 2 druppels meid!! das meer dan genoeg
Quinten heeft er ook last van. Hij krijgt 10cc meer water in zijn flesje bij elke voeding.
Volgens het CB hier mag het tot een week duren… daarna is het zaak de ha te bellen.