Niet kunnen poepen met bv

Hier heeft Kevin vrijdag voor het laatst gepoept nu is hij a 2 dagen aan drukken en huilen omdat hij wil poepen maar het niet lukt.

Wie heeft er ervaring mee /tips hiervoor?

Kevin krijgt borstvoeding en dan zou verstopping niet moeten kunnen…

hier helpt het om tanisha in de wipper/maxi-cosi te zetten of even de thermometer er een poosje in…

Thermometer word sowieso afgeraden, daar kun je best wat schade mee aanrichten!

Maar bv-baby’s hoeven niet elke dag te poepen he, soms kan er zelfs een week overheen gaan.

Kunnen gewoon krampjes zijn hoor, tot een week of 6 hebben ze er nog wel eens last van.

ja hier was het altijd standaard maandag poepdag :mrgreen:

zou even niet weten wat te doen bij verstopping

thermometer wordt afgeraden??? Waarom??? Als je wilt tempen doe je dat toch ook zo?

Natuurlijk laat je de thermometer en niet super lang in en drukt hem ook niet helemaal naar achter maar dat lijkt me logisch. Gewoon erin zoals je ook doet met tempen. Hier zat ie er soms maar een halve minuut in en gaf dan al resultaat. Dit was alleen in het begin nodig, daarna niet!

Ik doe het ook met thermometer, maar vaak meet ik gelijk ze temp op!

en doe het op de normale manier. (dus hoe ik zijn temp ook meet.)

hier ook met bv. in het begin toen ze nog zo jong was weinig poepen, soms zelfs 1x in de 7 dagen, nu ze ouder is en bijvoeding krijgt is het wel 3 a 4 x per dag, ja het is een moppie van uiterste :smiley:

wat goed kan helpen is lekker het buikje met de klok mee masseren en evt. warme doeken erop leggen, dat ontspant, dat ze persen neigingen hebben wil nog niet zeggen dat ze daadwerkelijk moeten poepen, ik ben zelf ook geen voorstander van de termometer, heb het nooit gedaan, waarom weet ik niet is gevoelsmatig.

succes!!

@Cariska wrote:

thermometer wordt afgeraden??? Waarom??? Als je wilt tempen doe je dat toch ook zo?

Natuurlijk laat je de thermometer en niet super lang in en drukt hem ook niet helemaal naar achter maar dat lijkt me logisch. Gewoon erin zoals je ook doet met tempen. Hier zat ie er soms maar een halve minuut in en gaf dan al resultaat. Dit was alleen in het begin nodig, daarna niet!

Weet je hoeveel mensen er ‘helpen’ met de thermometer door een beetje rond te draaien en weet ik veel wat?

Jij doet hem er alleen in en anderen weer niet daarom raad men dat dus af.

En waarom zou je dat sowieso doen bij een baby? Zeker met borstvoeding is het heel normaal dat baby’s een heel onregelmatig poep patroon hebben en zo’n beetje alle baby’s hebben tot een week of 6 last van krampjes.

Daar zijn dingen zoals cinababy of warme doeken weer goed voor, ik zou niet weten waarom een baby iets ingebracht moet krijgen om te helpen poepen.

Meneer krijgt al infacol tegen krampjes dat hielp prima nu ook alleen lijkt er echt wat dwars te zitten. Kijk het nog even aan. Thermometer ook niet gebruikt buiten het even controleren op koorts.

Weet je hoeveel mensen er ‘helpen’ met de thermometer door een beetje rond te draaien en weet ik veel wat?

oh ja … vandaar, nee dat gebeurt hier niet hoor! :naughty:

oja ik weet alweer wat ze bij mij zeiden over verstopping

een theelepeltje slaolie geven… of een beetje met een spuitje

maar heb het gelukkig nooit hoeven te gebruiken

Slaolie zou ik niet aan beginnen!

En met de thermometer sluit ik me bij mel aan.

Infacol zou ik mee stoppen, dit lijkt even goed te gaan en dan krijg je dit!!

Dit had ik namelijk ook bij mijn dochter.

Als je heel veel melk hebt kan je de voeding erna eerste dezelfde borst aanbieden en dan de andere om te voorkomen dat je kleine ook echt de " volle achter " melk drinkt…

Zorgt infacol voor verstopping dan?

Nog niet gepoept maar meneer is wel minder aan het drukken. Wacht nog even af.

Het grote overschot is een beetje weg doordat Meneer nu groter is en meer kan verwerken. Al groeit hij nog steeds 300 gram per week.

We hebben een beetje poep! Nog nooit zo blij mee geweest. Ben sinds gisteravond gestopt met infacol en heb voor maandag afspraak met osteopaat.