Rhode, gebruik het shirt wel als hoes, en niet los er in he.
Regelmaat/ritme worden wel vaak door elkaar gehaald.
Regelmaat was hier ook de oplossing, en dat ging heel simpel (wel icm inbakeren, maar je kleintje is nog wel heel jong daarvoor): slapen, wakker worden, drinken, knuffelen en bij de eerste gaap in bed. Heel consequent.
Aan de andere kant; ze heeft 9 maanden bij jou gelegen en nu verwacht je als moeder dat ze toch in haar eigen bedje gaat slapen (ik ook hoor ) Als je kijkt naar pasgeboren aapjes, die hangen eerst een lange tijd aan mama. Daar moet je niet altijd aan denken, maar ze is nog zo klein he…
@Affie wrote:
Oh had zo gehoopt dat mijn swaddle-me’s je konden helpen :hug: … Ik heb helaas geen tips, maar wil je even een virtuele :hug: geven en ik hoop dat je gauw DE oplossing zal vinden :-
Dank je!
Ja ik had ook goede hoop, maar het lijkt wel of ze er juist onrustiger van wordt…
Toch bedankt! :-
Op dit moment is mijn man even met haar bezig, en het was zowaar net stil. Ik meteen gaan kijken hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen, en ligt hij naast haar wiegje over haar buikje en benen van boven naar beneden te aaien.
Ze sliep echt, maar is nu alweer aan het huilen jammer genoeg.
Op naar de volgende ronde…
wat krijgt ze voor voeding en hoeveel?
@lydia wrote:
Rhode, gebruik het shirt wel als hoes, en niet los er in he.
Hoe bedoel je dit? Ik leg haar op de doek, doe de 2 flappen dicht, en dan zit hij toch goed? Of doe ik het helemaal verkeerd?
@lydia wrote:
Aan de andere kant; ze heeft 9 maanden bij jou gelegen en nu verwacht je als moeder dat ze toch in haar eigen bedje gaat slapen (ik ook hoor ) Als je kijkt naar pasgeboren aapjes, die hangen eerst een lange tijd aan mama. Daar moet je niet altijd aan denken, maar ze is nog zo klein he…
Dat ze in haar eigen bedje ‘moet’ slapen heb ik inmiddels al overboord gegooid. Ik vind het helemaal niet erg als ze in de wagenbak/wippertje/box oid slaapt, en 's avonds is ze zowiezo al de hele avond bij me (clusteren of gewoon lekker knuffelen en slapen)
Maar op de arm lukt me gewoon niet als er hier nog een peuter rond loopt. Ook zij heeft recht op aandacht, en met Amélie op de arm ben ik gewoon heel erg beperkt in m’n doen en laten…
@lydia wrote:
wat krijgt ze voor voeding en hoeveel?
Borstvoeding, en zoveel ze wil
Ze groeit als kool, en ze drinkt ondanks een kort tongriempje super goed, dus honger zal ze tussen de voedingen door niet hebben.
Vaak laat ze er 3a4 uur tussen, maar gisteren bijvoorbeeld 4,5 uur toen ze eenmaal op m’n borst sliep.
Merk je ook dat ze met de beentjes trekt?
Je zegt nl. dat toen je man over haar buikje naar beneden streelde ze in slaap gevallen is… Misschien vindt ze dat wel lekker als ze wat last heeft van krampjes of een opgeblazen gevoel…
En ze zal heel genegen zijn naar mensen toe… Dat heb je wel vaker… Misschien is het een idee om haar in een draagdoek te doen en dan tegen je aan te houden… Wie weet slaapt ze dan zo…
Liefs,
Wishgirl
@rhode wrote:
@lydia wrote:wat krijgt ze voor voeding en hoeveel?
Borstvoeding, en zoveel ze wil
Ze groeit als kool, en ze drinkt ondanks een kort tongriempje super goed, dus honger zal ze tussen de voedingen door niet hebben.
Vaak laat ze er 3a4 uur tussen, maar gisteren bijvoorbeeld 4,5 uur toen ze eenmaal op m’n borst sliep.
:thumbup:
dat vroeg ik, omdat ik Lev de eerste zes weken heb overvoerd met bv. Men zegt dat het niet kan, maar hij was er niet lekker van. Te volle buik, krampjes, misselijk, onrustig.
Daarna hielp dat ritme en inbakeren geweldig.
Maar snap dat je je handen vrij wilt, ik zou daar ook niet tegen kunnen hoor.
ZE SLAAAAAAAAAAAAAPT!!!
SSSSSSSSSSSSSTTTTTTTT
M’n man heeft haar nogmaals ingebakerd in een flanelle luier (de andere zaten in de was) en na wat hevig protest, (maar eigenlijk niet huilen!!) slaapt ze gewoon :shock:
Ik ben er gewoon helemaal verbaasd van :lol: Stom he?! Slaapt je kind, ben je bang dat het niet goed zit :roll: Dus ik ga iedere 5 minuutjes nog naar boven om te kijken of alles wel goed zit
Nu hopen dat het bakeren toch de rust geeft die ze zo nodig heeft
Let er wel op dat wanneer ze ouder wordt ze sterker wordt om zich los te wurmen…Waarvoor kijk je niet op marktplaats naar een 2e handse pacco (picollo) inbakerdoek?
Hier had ik hetzelfde probleem in het begin , na inbakeren ging het al beter .
Ik heb hem op een gegeven moment toch een tydje laten huilen en na 2 dagen ging het super en was hij aan zijn bedje gewent .
Ze willen nog zo graag de warmte van mama of papa ook logies maar net wat je zegt das soms best lastig…
Ik deed echt een vast schema , eten knuffelen even in de box en dan naar bed ook dat werkt naar mijn idee goed
Heel veel succes en ik hoop dat t snel beter gaat
Groetjes loes
Toch te vroeg gejuigd denk ik…
Vanmorgen weer de hele ochtend met een huilende baby gezeten die alleen maar indommelde als ik haar de pink gaf, en zodra die weg was begon ze weer te huilen (honger had ze niet…ook al geprobeerd…)
Dus om 11.00uur haar in bad gedaan, gevoed en ingebakerd in bed gelegd. Meteen stil, maar nu (3 kwartier later) is ze alweer wakker…
Rhodé wordt steeds opstandiger, en zei vanmorgen zelfs dat ze de baby nu niet meer zo leuk vind Dan breekt m’n moederhart toch wel hoor…
Maar we gaan gewoon door met bakeren. Ik moet ook niet snel van dingen wisselen denk ik…dan word het natuurlijk erg onduidelijk voor Amélie.
Je geeft borstvoeding he? Zit er wel voldoende voeding in de melk?
Ik had dat nl. ook dat mijn dochter na drie kwartier alweer wakker werd…
Liefs,
Wishgirl
Heeft ze geen honger nu? Misschien heb je wel met een regeldagje te maken…? Niet te vroeg juichen, maar ook niet te vroeg ont-juichen hoor
@Wishgirl wrote:
Je geeft borstvoeding he? Zit er wel voldoende voeding in de melk?
Ik had dat nl. ook dat mijn dochter na drie kwartier alweer wakker werd…
Liefs,
Wishgirl
Ze groeit gelukkig heel goed. Ze weegt nu al 4460gram terwijl ze geboren is met een gewicht van 3850. Tijdens de kraamweek was ze zelfs al op haar geboortegewicht gekomen :inlove:
D.: Honger heeft ze niet, want ik had net gevoed. Als ik dan de borst geeft neemt ze hem wel, maar neemt 3 slokjes en spuugt hem dan uit met als gevolg dat ze op de een of andere manier erg onrustig blijft…
En je hebt gelijk…niet te snel ont-juigen, want ze slaapt alweer :dance:
Laten we maar duimen en hopen met ze allen dat ze nu lekker blijft slapen!
Liefs,
Wishgirl
Ik duim in iig nog vrolijk mee :thumbup: , maar als ze alleen met je pink in slaap valt zou dat gewoon zuigbehoefte kunnen zijn toch :think: , misschien biedt een speentje wel uitkomst :eh: (tenzij jij[of uit eigen ervaring: ZIJ :roll: ] dat om de een of andere reden niet wilt natuurlijk)
Als je echt wilt gaan inbakeren (en het kan dé oplossing zijn) dan zou ik het cb even om advies vragen. Die doen het je dan voor, soms kan je doeken lenen en vaak ook het boekje van Ria Blom erbij. Ik vond vooral dat boek wel heel duidelijk. We overprikkelen babies nl. vaak door ze bij huilen weer op te tillen, andere houding te proberen etc. Inbakeren kan helpen bij het vinden van de rust en de regelmaat, maar het kan ook zonder.
Joëlle was ook erg onrustig in het begin (gelukkig vooral 's avonds, dan had mijn dreumes er geen last van, het was alleen voor ons erg vermoeiend). Na een week of 6 ging het een stuk beter, ze huilt zichzelf nog steeds vaak in slaap, maar ik ken haar signalen nu beter en ze is ook ee nstuk rustiger.
Verder zou je ook nog kunnen denken over een osteopaat. Misschien heeft ze ergens pijn en ligt ze niet lekker op haar rugje?
Ik wens je heel veel sterkte. Net bevallen, zo’n klein mormeltje dat je nog niet helemaal kent, een peuter die het allemaal ook wennen vindt… niet gek dat je soms wanhopig bent. Het wordt allemaal echt weer beter daar mag je op vertrouwen!
Eisblume: Bedankt voor je duimem!!! Het werkt toch een beetje denk ik Een speen heb ik gisteren ook geprobeerd, maar Amélie heeft een kort tongriempje waardoor ze de speen niet heel goed vacuum kan blijven zuigen. Als ze op je pink zuigt lijkt het soms ook alsof ze hem uit wil spugen terwijl ze hem dan juist nog harder naar binnen wil zuigen :roll: :inlove: Dus ik ben bang dat het geen speentje wordt hier (was ik ook erg op tegen, maar met een meisje die toch zoveel zuigbehoefte heeft ga je snel overstag 8) )
Maja: We hebben Rhodé ook vanaf 6 weken ingebakerd, dus gelukkig weet ik wel wat de bedoeling is.
Ook het boek van Ria Blom heb ik in huis, en (ookal vind ik het soms wat overdreven) hanteer ik toch wel veel dingen die erin staan.
Rhodé was ontiegelijk snel overprikkelt, dus we hebben er ervaring mee Hoewel ik denk dat dat niet de oorzaak is bij Amélie…
Een ostheopaat…daar heb ik vannacht ook aan lopen denken (alsof je niets beters heb te doen 's nachts :roll: ) En ben net gaan kijken of er hier in Leeuwarden eentje in de buurt is…(ga er nu even een topic over aanmaken)
Bedankt voor jullie tips, steun en vooral herkenning. Het doet me erg goed
beste Rhode,
weet niet of het inmiddels al iets beter gaat met de kleine, maar wij hadden hier dezelfde symptonen.
zolang ik bijonze kleine meid was was het goed met pink, maar alleen in bed/wagen/auto slapen was er niet bij. OOk inbakeren schoot niet veel op
Wij hebben contact opgenomen met het consultatie buro en die zei dat dit alle symptonen waren voor buikkrampjes. Ook al huilde ze bijna niet, zo lang er iemand in de buurt was.
De symptonen waren : bij iemand willen zijn, pink in de mond ipv speen (zo zoeken ze troost) niet alleen willen slapen en hele korte slaapjes (max. 10 min.) en veel gespartel/schrikreacties met de armen.
Wij zijn nu overgestapt op nutrilon omneo voeding en geven haar cinababy druppels van vsm en nu slaapt ze heel de nacht in ieder geval, maar overdag heeft ze nog al eens last van de krampjes.maar t is al heel wat beter!
Als het echt krampjes zijn raad ik je Sab Simplex aan, kun je bestellen bij de st-josef-apotheke.de en dat werkt echt heel goed. Ik ken veel mama’s die het hebben gebruikt en zijn er allemaal erg blij mee, ook via-via hoor ik alleen mar goede verhalen. Lila had niet veel krampjes maar ik heb het ook wel es gebruikt en dan was ze gegarandeerd krampvrij!