Goed zo! Zo kom je er wel, gewoon doorzetten en je mannetje zal het steeds beter oppakken! :thumbup: Idd eerst aanleggen en daarna evt. fles nageven zou ik ook doen, zo drinkt hij eerst zoeel mogelijk zelf leeg, je baby kan je borsten ook leger drinken dat dat jij zelf gekolft krijgt. En als hij neit voldoende had, krijgt hij altijd nog meer op deze manier. Veel succes met het verdere verloop, zet hem op!
Wil je even een applaus geven voor de doorzettingsvermogen :-*
Je doet het heel knap. Misschien is het prettig voor je om tijdelijk een weegschaal te huren bij de thuiszorg, zodat je voor en na de voeding kunt wegen (je weet dan hoeveel cc hij heeft gedronken). Moest ik ook bij Meiske doen voor en na ziekenhuisopname. Geeft wel meer rust moet ik zeggen.
dat voor en na voeden hebben we in ziekenhuis gedaan, werd er gek van :oops: was hij in ene eerst wat aangekomen, volgende voeding was hij weer lichter, enz. word hoe dan ook gek vanm die gewichten iedere keer, zie een tevreden kindje dat goed poept en plast… maar dan komt ie niet aan en doet men moeilijk. ga nu gewoon regelmatig wegen bij CB en hoop dat hij donderdag weer op z’n geboortegewicht zit. Net heeft meneer weer de borst gehad, dus nu tijd voor flesje en dan over half uur restje weer even kolven…
gr. louise
Lucy zat door haar zuigreflex en zuigproblemen ook pas laat weer op geboortegewicht hoor, je bent niet de enige. Ze viel zelf meer dan 10% af in kraamweek, was de dag erna stabiel gebleven bij invoering tepelhoedje en kwam de dag erna met 1,5 dag goed drinken ineens 100 gram aan! Geduld hebben en af en toe komen ze inderdaad weinig aan. Wegen voor en na vond ik ook niks, geeft mij ook extra spanning, dan beter even langs inloopuurtje CB elke week. Als je dagelijks aan het wegen bent, zit je soms net voor of na een grote plas of poeluier en dan scheelt het zomaar weer een aantal tientallen grammen. Das mijn ervaring.
beebie, wat je nu zegt zou uit mijn mond kunnen komen straks weer wegen en hopen dat hij nog wat extra is aangekomen… paar grammetjes extra zijn we al blij mee aangezien hij al 220 erbij is in 4 dagen!
Ow, Jesse huilt, tijd voor eten
Wat fijn, zo’n lekkere gewichtstoename! :thumbup:
@mlk1982 wrote:
beebie, wat je nu zegt zou uit mijn mond kunnen komen straks weer wegen en hopen dat hij nog wat extra is aangekomen… paar grammetjes extra zijn we al blij mee aangezien hij al 220 erbij is in 4 dagen!
Ow, Jesse huilt, tijd voor eten
Haha, grappig. Maar groei gaat wel vaker ook met spronegtjes he, als hij in 4 daagjes al weer 220 gram is aangekomen, kan het best zijn dat hij een dagje stil staat, en dan weer verder groeit. Niet teveel schrikken dus als ze na zo’n goede groei een dagje iets minder aankomt, dat is normaal :). (Men zegt dat zo’n 100 gram per WEEK gemiddeld is nl.)
En Jesse is weer 75 gram aangekomen in 3 dagen… :dance: 295 gram dus in 1 week!!! :dance: Nog 20 gram en hij zit op zijn geboortegewicht :dance:
Wat goed van jullie zeg, go for it!
Goed joh, doorgaan zo :thumbup:
Vandaag afspraak arts… Jesse is in 6 dagen weer 270 gram aangekomen!!! Nu dus boven geboortegewicht en 4490 gram :dance:
Happen wil nog steeds niet echt lekker hij probeert het maar vind het lastig merk ik… niet raar als ik zie wat er met kolven in ene tegelijk uitkomt… linkerborst gaat wel makkelijker, maar daar kolf ik ook veel minder uit. Wat is een beetje normaal qua kolfhoeveelheid eigenlijk… merk nu dat ik iedere keer zo’n 100 cc kolf en de eerste voeding die ik kolf ( 7-8 uur ) is 150-200 cc. Op een gegeven moment gaat dat natuurlijk niet genoeg zijn meer… Ik kolf 6x op een dag, 's nachts niet ( ben toch voor KV gegaan voor de nacht, kolven in de nacht is echt geen doen voor me :oops: )
Jesse begint trouwens ook op 1 nachtvoeding over te gaan, hij komt nu rond 22.00 en dan rond 03.00 en daarna rond 06.00 pas weer :dance:
Jesse groeit goed zeg, applausje! Hij pakt dus toch duidelijk makkelijker als je borst wat minder vol is. Voor die leeftijd heb je volgens mij genoeg melk hoor, je ochtend is zelfs best veel vind ik! Als hij ouder wordt, gaat hij ook meer vragen, dan komt hij wat vaker waardoor je meer aanlegt (of dus moet kolven), zodat vraag en aanbod weer afgestemd worden. Dan krijg je dus vanzelf meer melk normaal gesproken. Succes verder!
weer ff gewogen ( we moesten toch voor wat anders ) en nu 455!! gram in 8 dagen. Mama produceert slagroom :dance: Wel wat veel aangekomen hoorde ik van de wijkverpleegkundige, maar goed… hij moerst ook even wat inhalen!
ff showen…
1e foto in het ziekenhuis nog…
2e foto kraamweek
3e foto 1,5 week geleden :inlove:
Hoi,
als eerst gefeliciteerd met je zoontje. Wat een rijkdom. :inlove:
Je schrijft dat je veel voeding hebt. Daardoor kan je borst erg vol aanvoelen, wat dus voor je zoon lastig is om aan te happen. Heb je al eens geprobeerd om de eerste voeding weg te laten lopen in bijv. een hydrofielluier? Dan is je borst niet zo enorm vol en gespannen en kan je zoontje makkelijk aanzuigen. Op die manier kan hij ook rustiger drinken, want dat wegklokken is niet prettig. Hier liep het zelfs wel eens de neus uit.
De voorkeur voor een borst is herkenbaar. Dat had ik bij alle drie en ik denk dat elke moeder dit wel heeft. Bij mij ging het bij de ene borst ook makkelijker als bij de andere borst.
In welke houding voed je? Dat kan ook schelen met aanleggen. Als je tot nu toe liggend gevoed hebt kan je proberen je kindje te voeden terwijl je zit, eventueel kan je een kussen op je schoot leggen en daar je kleine op neerleggen.
ik hoop dat ik je wat verder op weg heb kunnen helpen.
Groetjes van Marloes
Moeilijk he. Je wilt zo graag het beste voor je kindje (en daar ben je naar mijn idee al enorm mee bezig door hem borstvoeding te geven ) en dan gaat het niet gelijk vanzelf. Borstvoeden is niet iets wat je als moeder alleen moet leren maar ook je kleine moet het leren.
Raakt hij ook overstuur als het niet lukt om goed aan te happen of is het een kleine doorzetter die gewoon door blijft gaan tot het wel gelukt is?
Ik bedenk me nu, is er wel eens naar zijn tongriempje gekeken? Als die te kort is gaat het aanleggen ook moeilijk. De tong gebruiken kleintjes om de melk uit je borst te krijgen. En als die niet zo ver uitgestoken kan worden dan gaat dat niet zo makkelijk.
Volgens mij kan je dat aan de huisarts vragen. Er moet hier ergens in borstvoeding een topic over zijn maar waar???
Nu al met zijn armen slaan als iets niet lukt, wat een heerlijk klein pittig ventje.
Even gezocht. Dit topic bedoel ik: http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=80192
Hoi,
hoe gaat het nu? ben gewoon even heel benieuwd. Ik hoop zo dat het beter gaat want volgens mij wil jij gewoon heel graag je kleine nog een mooie poos zelf voeden. :inlove: