Niet genoeg? Of iets anders?

R. krijgt 3 flessen van 180+6 met 3 scheppen JBPM om de 5 uur en de laatste fles is 210+7 met JBPM en rijstebloem. Rond 11 uur 's ochtends krijgt hij een fruithapje. Maar de laatste dagen lijkt hij er niet genoeg aan te hebben. Slaapt 's nachts niet meer door terwijl hij overdag niet zelf komt voor zijn fles en ik hem het echt moet geven. Terwijl R. 's nachts maar 60 cc opdrinkt en dan weer verder slaapt (in mijn armen, want in bed is het weer gillen).

Weet iemand hoe dit komt? kan het te maken hebben met tandjes? Of een regeldagen?

MIjn dochter ging s nachts heel moeilijk doen toen ze toe was aan een fles minder… maar ja, dat was van 5 naar 4. Maar ja, jullie zitten dus al op vier.

Is dit sinds het fruithapje? Kan zijn dat dat niet goed valt nog, of dat hij misschien gevoelig is voor een bepaald soort fruit?

Tandjes kan ook onrust geven, is wel vrij vroeg geloof ik, maar kan best.

Rond de 4,5 maand hebben ze ook weer een sprong waardoor ze uit hun doen zijn… wel van de uitgerekende datum uitgaande.

Dit zou je dus ook nog in je achterhoofd kunnen houden…

Wat mij opvalt is dat het lijkt alsof je veel extra water in de fles doet. Shoot me if I’m wrong maar flesvoeding verhouding was toch altijd 1 schepje op 30ml water? Dan kom ik voor 180ml op 6 schepjes en voor 210 op 7 scheppen. Misschien is het anders met andere voeding dan ik had of door de JBPM, maar ik wilde het toch even gezegd hebben… :-*

Sis, goed opgelet! stond er namelijk fout in. We geven voor 30 cc 1 schepje. Dus gewoon hoe het hoort.

Hij doet het niet sinds hij een fruithapje krijgt want die krijgt hij al 2 weken.

Misschien tot het sprongetje? Meggie reageerde M. er ook zo op?

Nou bij M. is het soms lastig te bepalen wat een sprong is, of het een regeldag is of dat ze gewoon uit haar humeur is. Nu al een wispelturige tante :slight_smile:

Maar laatst had ik het idee dat het wel echt de sprong was. En over het algemeen heeft ze wel last van die sprongetjes. Sneller huilen, bij mama hangen, niet bij anderen willen, slecht slapen overdag en vaak voor voedingen komen. Dat is bij haar wel echt sprongetjesgedrag. Nu is het weer even rustiger gelukkig.

waarom krijgt hij er eigenlijk JHPM er doorheen?

Wat voor speen gebruiken jullie (welk nummer)?

En het kan zeker te maken hebben met tandjes trouwens hoor…,