ik zou ook geen extra aardappeltjes bijgeven, zo laat je haar weer de regie nemen… (en dus haar macht uitoefenen over het eten)… Een maaltijd bestaat uit aardappels, groenten en vlees, en als je alleen je aardappeltjes opeet, ben je snel klaar… Als je nog honger hebt, pak je maar wat groenten!(of vlees)Als ze dan wel wat groenten(al is het maar 1 hapje, klein beginnen natuurlijk)eet, kun je haar nog een paar aardappeltjes bijgeven(beloning ipv sanctie)
Ik geef ze dan ook zeker niets bij! Bord leeg = tweede keer opscheppen, en anders niet! Dan zou ze alle controle in handen hebben, en dat is absoluut niet de bedoeling!
ok, dat wel gewoon zoals we al bezig waren idd…
Zo raar dit, ze heeft drie jaar lang zoveel gegeten… En nu opeens niets meer. Alsof ze er opeens gewoon klaar mee is haha :lol: “nu heb ik genoeg gehad hoor mama”.
We gaan zo lunchen. Ben eens benieuwd :roll:
oh vicky, kan me je frustratie zo goed voorstellen :hug:
Ik kan moeilijk met tips aankomen, ben zelf gezegend met een vreselijk makkelijke eter (en de dagen dat ie dat niet is, is er ook geen man over boord, want ik weet dat ie het wel weer inhaalt).
Ik dacht zelf idd ook aan debke’s aanpak (zelf laten smeren) maar ook dat heeft blijkbaar geen effect. Betrek je haar wel eens bij het koken?
En ik denk in principe ook dat negeren het toverwoord is, zeker als ze normaal wel als een bouwvakker eet. Maar ik snap ontzettend goed dat dat met zo weinig reserves toch een heel stuk anders ligt…
dus, uh dan maar alleen een heel dikke kus en knuffel en hoop dat kaylee heel snel weer gewoon de bouwvakker gaat uithangen… :hug: :-*
@fiep klophout wrote:
Betrek je haar wel eens bij het koken?
Dat doet het hier ook goed! Ongemerkt gaat er dan toch al best wat naar binnen (stukjes komkommer, paprika en al het andere wat voorhanden is).
Heb geen tips, mijn dochter heeft vanaf het begin heel slecht avond geeten. Af en toe at ze een half worteltje en erwtjes gaan er ook wel inn en ze is dol op gebakken aardappels, frietjes, worstjes en visburgers, maar we hebben geen zin om dat iedere dag te eten. We hebben alles geprobeerd, andere tijden, minder tussendoortjes potje, haar zelf groente laten uitzoeken en dan zegt ze ha lekker broccoli of boontjes en dan laat ze het toch nog staan. Niets helpt. Ze wil het niet eens proberen. We hebben een paar keer wat emotionele chantage geprobeerd (als je niet proeft, zijn pappa en mamma heel droevig) maar dat hielp niet. Gelukkig eet ze overdag goed en heeft ze genoeg reserves. Voor onze gemoedsrust krijgt ze iedere avond mulitvitaminepilletjes die ze erg lekker vindt (optimex?, met die beertjes). We gaan nu weer gewoon eten wat we willen, af en toe komen er erwtjes en gebakken aardappels op tafel, maar niet iedere dag. Ze eet maar wat de pot schaft en als ze honger heeft, heeft ze pech.
geen tips, ik doe het alleen op mijn manier wat wel bij mijn kind helpt en werkt.
levi wil `s avonds niet eten gaat drammen en gillen(ook met zijn bord gooien of het eten op de grond gooien) en waar hij dat ook doet moet hij in zijn stoel en mag pas terug komen als hij wel gaat eten of als het niet om eten gaat dat hij normaal doet zonder te gillen.
het werkt nu wel en nog eet hij niet alles op maar hij eet wel omdat ik het zeg.
ik weet dat ieder het op zijn eigen manier moet doen en ik zie wat bij mij werkt en het resultaat is er.
maar ieder kind is anders en doet het anders.
@Debke wrote:
@fiep klophout wrote:Betrek je haar wel eens bij het koken?
Dat doet het hier ook goed! Ongemerkt gaat er dan toch al best wat naar binnen (stukjes komkommer, paprika en al het andere wat voorhanden is).
jups... dan mag ze helpen pellen, snijden etc... en het enige wat ik hoor is "dat lust ik niet he mama". :roll: Alleen komkommer wil ze heel af en toe nog wel eens een ministukje van proberen.
Maar goed, ik heb met sydney afgesproken dat we het nu weer gaan negeren, als de neiging tot boos worden weer naar boven komt moeten we maar even plots naar de wc of zo :wink:
Ik weet dat het allemaal geen zin heeft, want ik was vroeger net zo, en mijn ouders hebben me soms tot tranen toe gedwongen om wat te eten. Vis bijvoorbeeld, moest ik altijd wat van eten (1 zeetongetje of zo) en sinds de dag dat ik ben gaan samenwonen heb ik geen vis meer aangeraakt.
Dus ik weet niet wat ze wilden bereiken. Maar het is iig niet gelukt 8) :lol:
Oh Vicky wat herkenbaar allemaal. :hug: Hier ook zo’n draak. :evil: Hij eet al slecht vanaf 8 maanden (ik bedoel dan alleen het avondeten, de rest gaat wel redelijk). Echt, het aantal warme hapjes die hij geproeft heeft in z’n leven kan ik letterlijk op 1 hand tellen. Gister heeft ie me tot wanhoop gedreven. :wall: Hij wilde ook geen brood, geen fruit. Echt, ik kon wel janken! Omdat ik het nu weer gezellig wil hebben aan tafel, hebben we hier ook besloten om nu echt alles wat met eten te maken heeft te negeren. Maar ook hier een kindje met weinig reserves dus ik vind het ook moeilijk hoor.
En als ik na 10 minuten (of als wij ons bord leeg hebben) Ilja’s bord weghaal, vind ie het alleen maar prachtig want dan hoeft hij niet te eten… :wall: Ik hoop dat ie na een paar dagen zo’n honger krijgt dat ie gewoon mee eet! Gelukkig ontbijt en luncht hij redelijk maar ook dat werd de laatste dagen strijd omdat hij idd voelt dat hij de macht in handen heeft hierin.
En ik was vroeger net zo, heb tot m’n 12e nauwelijks warm gegeten, ik vond echt bijna alle groenten zo vies! (behalve wortels, bloemkool en boontjes).
Echt tips heb ik niet voor je, ik hoop dat de negeer-aanpak gaat werken! Sterkte! :hug:
@Vicky wrote:
@Debke wrote:@fiep klophout wrote:
Ik weet dat het allemaal geen zin heeft, want ik was vroeger net zo, en mijn ouders hebben me soms tot tranen toe gedwongen om wat te eten. Vis bijvoorbeeld, moest ik altijd wat van eten (1 zeetongetje of zo) en sinds de dag dat ik ben gaan samenwonen heb ik geen vis meer aangeraakt.
Dus ik weet niet wat ze wilden bereiken. Maar het is iig niet gelukt 8) :lol:
Dat had ik dus ook vroeger… als ik niet wilde kreeg ik zelfs de volgende dag soms mijn eten weer… Veron is ineens ook een moeilijke eter geworden. Hij is wel een stukje jonger natuurlijk. Maar hij eet bv geen gekookte aardappelen en geen rijst of pasta…
Ik schep wel bij als de gebakken aardappeltjes op zijn. En als hij iets niet wil en roept brood krijgt hij dat. Ik ben er heel makkelijk in en zal ook zo blijven denk ik. Dan heeft hij maar de regie erover ik wil hem geen trauma aan doen zoals ik vroeger had…
Dus gewoon je hart volgen denk ik dan maar!