Officieel is Ties nog een baby, dus hoor ik nog bij de babyvragen
Wie heeft de tip? Ties slaapt nog niet door s’nachts. Hij wordt s’nacht minstens 1x wakker en valt dan niet meer uit zichzelf in slaap. Slechtere nachten wordt hij wel 6 x wakker. Na een jaar van slecht slapen s’nachts (maanden daarvoor nog niet eens meegerekend) word ik er nu wel een beetje moedeloos van. We hebben geprobeerd:
nachtlampje
bed verplaatsen
magnetiseur
druivensuiker
sojavla
andere tijden naar bed gaan
En al die andere dingen wat je al doet.
Wie oh wie heeft de gouden tip en geeft ons een goede nacht
Sinds Thije zijn komst hebben we hier ook chronisch slaaptekort allemaal!
Niet echt grappig.
Ook Thije is veel wakker en niet zelf meer in slaap te krijgen soms slaapt hij met 5 minuten weer weg en soms zit je er s nachts wel een uur mee :wall:
Sabje ook ik heb er nu nog problemen mee, ik kan je ook geen tips geven, ik kom hier wel spieken of er de gouden tip staat en die ga ik dan ook gebruiken
Xander slaapt ook nog niet door… nog geen 1 nacht heeft ie dat gedaan, maar hij is dan ook nog maar 7 maanden
Merijn sliep daarentegen met 3 weken al door, tot dat hij 4 maanden was… toen begon de ‘pret’. Dit heeft geduurd tot hij 19 maanden was. Hij ging toen over in een peuterbed en vanaf die nacht is hij niet meer wakker geweest (behalve toen hij ziek was, maar dat is uitzondering)
k heb dus geen tips voor je, want wij hebben dus ook zo lang geklungeld… iK hoop dan ook dat Xander nu zo lang spookt en dan straks ineens het licht ziet… of beter gezegd niet, want dan slaapt hij
LIeverd Tessa slaapt hier ook nog lang niet elke nacht door en die is al bijna 2,5… Meestal moetne we dan even naar haar toe en een knuffeltje geven en haar muziekje even aan en dan is het weer goed…
Owww…wat ontzettend lastig. Ik mag ook wel eens klagen als meneer vroeg komt, maar eigenlijk mag k niet klagen…Grootste gedeelte slaapt ie gewoon door.
Wat heeft ie aan in bed? Is het niet te warm of te koud voor hem?
nou ik moet zeggen wij hebben het ook gehad en inderdaad wat jessica nu zegt klopt het is wel even vervelend voor je zelf en je kind maar toch meestal moet je door zetten en dat is even moeilijk vooral snacht als je zef al dood moe bent maar denk wel dat dat de gouden tip is
ik hoop voor je dat het lukt een hele dikke knuffel van deze kant en succes :thumbup:
Onze dochter slaapt ook nog niet door. Ze wordt af en toe 's nachts wakker, heeft dan even een speen nodig en lichaamscontact.
De methode van het CB ken ik. Afgezien van dat die niet werkt (ze wordt wakker in paniek en komt daar zelf dus niet uit) vind ik het erg kind onvriendelijk.
Er kunnen veel redenen zijn om wakker te worden: dromen, kiezen die doorkomen. Niet echt vriendelijk om je baby daarmee alleen te laten worstelen.
Oplossing hier: Fenna ligt 's nachts naast me in de co-sleeper, ik hoef mijn bed niet uit voor de aai/speen want alles is binnen handbereik, heb haar binnen 5 seconden weer stil en draai me om en slaap verder.
Dikke :hug: voor je, ik weet hoe zwaar die gebroken nachten zijn.
Jasper heeft ook nog geen een nacht doorgeslapen dus ook hier ouders. Vooral omdat Jasper alleen verderslaapt als ik hem eerst gevoedt heb. Soms drinkt hij dan echt 2 borsten helemaal leeg, soms is het alleen een slokje of 5 voordat hij weer in slaap gedoeseld is. Maar we weten dus niet of hij nog steeds echt vanwege de honger wakker wordt of niet. :think:
Hoe dan ook ben ik geen voorstander ervan om je kind te laten huilen(inslaaphuiltje niet meerekend) en natuurlijk mag hij ook even jengelen, maar echt huilen, laat ik hem niet :naughty: Maar ja dat is mijn keuze, misschien voel jij daar wel iets voor.
Ik ben van plan om vandaag dit boekte bestellen, want ook wij zijn helemaal op. En op de een of andere manier moeten er toch echt verandering in brengen :eh: want veel langer houden we dit inderdaad niet vol. En baat het niet dan schaat het niet, denk ik tenminste.
ik heb de link van het boek gekeken…en mijn bloed kookt al meteen :twisted: :oops:
…kinderen met een sterke wil…dussss ergens zal wel weer het advies “huilen laten” staan
ik hoop dat het een vooroordeel is :shifty:
Ik dacht dus juist van niet, want daar heb ik ook niets aan :think: Het boek werd in een ander boek genoemd waar ze het over een ‘stappenplan’ hadden, dus je kindje geleidelijk laten wennen aan zelf weer in slaap vallen en zo. Ook al betekende het in het eerste instantie vaak een stap terug(dus bijvoorbeeld wel bij de ouders op de kamer, maar geen voeding), toch maar eerst uit de bib halen dan :think:
weet je, hier in huis kan ik het niet doorslapen tot nu toe allemaal iedere keer weer verklaren…hoe frusterend het ook is: er is gewoon átijd wat :doh:
tandenpijn, oorpijn, groeipijn -als ie erg in de lengte ging: niks aan hem te zien maar een zetpil later weer helemaal in orde), een te drukke dag, een dag met onverwachtte dingen, een ontwikkelingssprongetje en dus alles eng en al helemaal het donker, niet zonder papa of mama willen (fase), te koud, te warm, vieze broek, lawaai op straat, lawaai van ons :oops: :lol: vul de lijst zelf maar aan…
naja je begrijpt, we zijn gesloopt maar hebben ons er bij neergelegd dat het de eerste 18 jaar zo blijft: straks zijn het monsters onder zijn bed, daarna bange nachten over zwemles, de dood of andere zaken, en nog weer later moeten we hem en zijn zoenvriendinnetje(s :roll: :lol: ) uit de disco vissen 8)
bij ons in bed nemen doen we niet, we gaan naast zijn bed liggen op een matras…en zo slaapt iedereen toch nog…een beetje :-* :hug:
Ze droomt en verwerkt en heeft ons daar eigelijk verder niet bij nodig…en haar broer ligt ernaast en slaapt er dus door heen dus laten wij haar vaak toch (al sta ik altijd klaar en hoor ik haar dus wel…ik herken nu ook echt de maniertjes van huilen)
En ik geef nu ook geen voedingen meer in de nacht dus nu gaat mijn man erheen na die 5 min.
En we hebben een ritueel zodat ook zij weet hoe het werkt,dus hij pakt haar dan gaat met haar zitten tot ze rustig is en legt haar terug.
9 van de 10 x is het dan over en slaapt zij weer door.
Dus het belangrijkste is denk ik dat je doet waar je je goed bij voelt,jij kent je kindje het beste.
En je hebt huilen en huilen naar mijn mening…
Ik ben en blijf tegen het laten krijsen en huilen,dat zal ik persoonlijk nooit doen/kunnen.
Maar ik ben ook niet voor nachtvoedingen nog op late leeftijd,ik persoonlijk vind dat gewoon onnodig en troost dan liever met een knuffel en een aai oid.
Wij hebben overigens sinds de kiesjes doorkomen een dekbedje onder het hoofdeind van haar matras gelegt zodat die iets hoger is en dat lijkt ze erg prettig te vinden :think:
Was op zoek naar tips voor Lotte die momenteel elk uur wakker wordt, huilend. Wij zitten er daardoor nogal door (zeker nu manlief tot over zijn oren in de studie zit in combinatie met werk in ik door de zwangerschapshormonen geveld ben )…
Lekker slapen zonder huilen is een van de kindvriendelijke slaap boeken idd. Is ook de enige titel die ik noem, samen het het ‘baby sleep book’ van de dokters Sears (alleen Engels)