Hallo dames,
Wie oh wie kan mij helpen.
Mijn zoontje is nu 6 en een halve maand en moet nu bijgevoed worden. Het cb vind hem te licht (ik dus niet). Maar fruit gaat prima ook van een lepel je moet dan echt doorscheppen anders word hij boos. Maar als hij warm eten krijgt dan kokt hij ervan. En vaak begint hij dan te huilen, als ik onozel begin te doen begint hij wel te lachen totdat hij een nieuwe hap krijgt. Als er een klein beetje appelmoes opkomt eet hij het beter maar ik wil niet overal appelmoes op doen ( hij is bij mijn ouders geweest, vandaar de appelmoes). Met mijn dochter heb ik hier nooit problemen mee gehad. Als iemand tips heeft dan hoor ik dat graag.
Groetjes Sigrid
Mama van Luna :**: , Sterre en Luca
heb je al eens geprobeerd het lauw te geven?
heeft hier in het begin ook gewerkt.
Misschien moet hij gewoon wennen aan de nieuwe smaken.
Tygo wilde eerst ook zijn warme hap niet. Ik ben toen begonnen met de zoete groenten, worteltjes, bruine boontjes met appel, etc. Die at hij wel. Langzaamaan ben ik de andere groentenpotjes gaan introduceren. Vaak heb ik er een geprakt appeltje door gedaan omdathij het anders niet at. En soms doe ik het nu nog.
Wat is er mis met appelmoes door het eten? Gaat het dan om de suikers die er in zitten?
Ik deed zelf vaak een appeltje in de magnetron verwarmen en die pureren en dan door de warme hap. Je kan dan ook een paar schepjes van een fruitpotje erdoor roeren.
Hij is nog maar 6,5 maand dus je bent nog maar net bezig hij moet wennen aan de smaakjes en het andere eten.
Hier heeft het 2 maand geduurt voordat Yeline ook echt ging eten ervan.
geeft niets hoor die appelmoes gewoon er overheen blijven doen.
Het gaat er om dat hij eet en die appelmoes gaat er echt wel een keertje vanaf en anders doe je om en om een schepje met en een schepje zonder. De smaak heeft hij dan toch nog in zijn mondje.