Ik zit met een dillemma,
Stijn zal na dit jaar nog 2 jaar moeten kleuteren. Hier mogen ze vanaf vejaardag november pas na de kerstvakantie naar school komen. Ouderwets, maar daar hebben we ons maar bij neergelegd.
Nu heeft hi een half jaar gekleuterd, en hij is geen manneke van opdrachtjes en moetwerkjes, dus wat langer kleuteren is niet zo’n ramp voor hem.
Echter, ik ben niet te spreken over zijn huidige juf. De eigenlijke juf is op langdurig zorgverlof en die zie ik dit jaar ook niet zo snel meer terugkomen.
De vervangjuf is na jaren op stal te hebben gestaan weer even van stal gehaald.
Ze heeft vast bergen ervaring en is vast heel lief, maar ik vind haar niet alert genoeg. (hij komt regelmatig met bulten en schrammen thuis waar ze niks van weet, hij verteld dan bijv dat dat van de schep is die een jochie als zwaard heeft gebruikt en in zzijn gezichtje terecht kwam, en bij navraag dat de juf het niet kon zien, want aan de andere kant van het muurtje??? :shock: )
Hij is al eens thuisgekomen hangerig en met hoge koorts de juf had niks in de gaten…
Daarnaast vind ik het heel storend dat ze zeer slecht nederlands spreekt, het meeste is of zwaar limburgs accent, of zelfs limburgse grammatica die niet klopt. Dit is wel een figuur dat mijn kind nederlands zou moeten kunnen leren spreken. Een groot deel van de dag zit hij bij haar in de klas, en juist nu is zijn taalontwikkeling erg snel.
Kan ik eissen dat hij bij een volgend schooljaar bij een andere juf in de klas komt? en met wie bespreek ik dit?
Ik weet niet of je het voorelkaar kunt krijgen dat hij in een andere klas komt. maar ik zou zeker datgene wat je hier beschrijft met de directie bespreken.
natuurlijk kan een juf niet altijd alles zien. Dat is ook niet de verwachting denk ik maar kinderen achter een muurtje laten spelen is natuurlijk wel en beetje raar. Ben je zelf al eens bij dat muurtje geweest? En is het normaal dat daar kinderen komen tijdens het buitenspelen?
Bij ons is het schooljaar nog maar 2 weken. Bedoel je dat ze dit schooljaar niet meer terug komt of 2008 niet meer.
Het is echt balen als je je kindje achter moet laten bij een juf waar je geen vertrouwen in hebt. Zijn er meer ouders die er zo over denken trouwens? Samen aankaarten kan nog wel eens helpen natuurlijk.
bij ons op school is het bespreekbaar dat een kind naar een andere kleuterklas gaat als het echt niet gaat tussen ouders en de juf.
dit komt heel weinig voor maar het gebeurt wel is.
het is natuurlijk wel zo dat het in een groep 3 enz. niet kan omdat we er daar maar 1 van hebben…
Ik zou het wel snel aan kaarten watn het jaar is al bijna afgelopen als je het echt wil. Hij zal natuurlijk ook zijn vriendjes en vriendinnetjes moeten gaan missen!
ik verwacht dat de eigenlijke juf heel 2008 niet meer terug komt, en een andere klas zou dan iets voor na de zomervakantie zijn…
Vind het voor die paar weken geen grote ramp, maar voor weer een heel jaar wel.
tja… Beetje lullig bedacht hoor maar hoe lang is de invaljuf nu bezig?
Dat mag maar een beperkt aantal weken per jaar (best lang trouwens, iets in de dertig ofzo ivm contracttoestanden).
Wij hadden dat toen AS in groep 1 zat. Ook een vervangjuf en daar waren we niet al te blij mee. Ze deed het niet slecht hoor maar… nou ja het was gewoon niet dé juf en ze werkte op een heel andere manier.
Dat was niet leuk maar het was niet anders.
Ik zou het bespreken met de directie denk ik. Als het echt onoverkomelijk is. Want realiseer je wel dat je je zoon uit zijn vriendjeskring haalt (nou ja, kleutervriendjes ) en het is wel zijn vaste plekje he.
Aan de andere kant zien parallelgroepen elkaar toch wel.
En ik zou met andere ouders overleggen, als jij de enige bent dan ligt het misschien vooral bij jou (niet aan jou ) als er meer zijn, dan moet er toch eens goed worden nagedacht lijkt me.
@lydia wrote:
Wij hadden dat toen AS in groep 1 zat. Ook een vervangjuf en daar waren we niet al te blij mee. Ze deed het niet slecht hoor maar… nou ja het was gewoon niet dé juf en ze werkte op een heel andere manier.
Dat was niet leuk maar het was niet anders.
Ik zou het bespreken met de directie denk ik. Als het echt onoverkomelijk is. Want realiseer je wel dat je je zoon uit zijn vriendjeskring haalt (nou ja, kleutervriendjes ) en het is wel zijn vaste plekje he.
Aan de andere kant zien parallelgroepen elkaar toch wel.
En ik zou met andere ouders overleggen, als jij de enige bent dan ligt het misschien vooral bij jou (niet aan jou ) als er meer zijn, dan moet er toch eens goed worden nagedacht lijkt me.
Voor velen zal haar slechte nederlands niet opvallen of misschien niet eens een probleem zijn. het merendeel van de ouders spreekt zelf enkel limburgs. Prima, niks op tegen, maar op school vind ik het niet thuishoren bij de leerkracht.
De onoplettendheid zou ik haar ook gewoon op kunnen blijven aanspreken, maar ik denk dat mw niet ineens wel goed nederlands gaat spreken…
Tja die kleutervriendjes? Eigenlijk is dat des te meer reden. De kinderen waar hij op de peuterspeelzaal leuk mee speelde zitten in de andere groep. En hier heeft hij vrn contact met 2 meiden die vooral graag met hem spelen…en hem ook heel erg claimen…
Hier net zo.
Robin zit net 2,5 maand op school en heeft al 5 gezichten gezien.
Hij heeft 2 ‘vaste’ juffen die beide part-timen.
Daarnaast loopt er nog een stagaire rond, en omdat 1 vaste juf met één of ander project bezig is, hebben ze de dinsdag besteed aan een invalkracht.
Dit was eerst een heel jonge jongen, en die is inmiddels vervangen door een man van achter in de 50.
En die laatste zegt nog geen boe of bah als ik hem kom brengen of halen.
Wij zijn daarmee ook naar school gegaan want ik vond het vrij vervelend, zoveel mensen. Robin zat er nog maar net, en wat betreft communicatie werkt dat voor mij dan niet.
Maar zij verzekerden ons dat het vaak voor de ouders problemen oplevert, maar dat de kinderen er weinig van schijnen te merken.
Nu is het zo dat Robin elke ochtend argwanend vraagt wie zijn juf of meneer die dag is, en dat hij minder zin heeft om te gaan, als er een bepaalde leerkracht of invaller in de klas staat.
Vanochtend zag hij dus die oudere man, en hij begon spontaan te huilen dat hij mee naar huis wilde.
Nu is het over 3 weken vakantie, en we hebben al te horen gekregen dat hij volgend jaar 1 vaste juf krijgt, dus we laten het nu voor wat het is.
Maar prettig is anders hoor, zeker als je hier een heel schooljaar ‘last’ van hebt.
Ik zou het daarom zeker aankaarten.
Op het kdv waar Robin zat was er eenzelfde situatie als jij omschrijft (iemand vervangen tijdelijk voor een dame die echt van stal gehaald was), en zij is op den duur ook ontslagen omdat er teveel klachten binnen kwamen.
Daar hebben wij toen een brief over ontvangen.
Zij zat op Robin’s groep, en vergat hem dan een luier aan te doen als hij een middagdutje deed (overdag wel zindelijk, maar niet tijdens het slapen), en zo was hij steeds helemaal nat.
Dingen niet doorgeven aan de ‘vaste’ leidsters als je iets te melden had 's ochtends en alleen zij was er, ze kon geen namen onthouden.
Dat soort dingetjes.
ow inkie, dat lijkt me echt lastig. ik zou me net als jij enorm ergeren aan een juf die de nederlandse taal niet machtig is. vanaf kleuterschool vind ik dat toch wel essentieel hoor.
ik heb verder geen verstand van wat je nu moet doen (door naar de directie te stappen zullen ze haar neit van die klas af halen neem ik aan, ze zal ook niet opeens wel goed nederlands praten, dus stijn over laten plaatsen is eigenlijk de enige optie als je je er niet bij neer wilt leggen) maar hop wel dat je een geweldige ingeving krijgt over hoe dit op te lossen!
Behalve dat ik toch de directie even ga bellen, gaat er nu de roddel over het schoolplein dat ze eruit gaat… (zouden er meerdere klachten zjn geweest?) juist voor het signaal bel ik dus alsnog even morgen… :lol:
Nou, ben benieuwd…
en nog nieuws ik ben wel benieuwd eig ,
heb vandaag de directeur gesproken, en voor het nieuwe jaar zoeken ze een nieuwe oplossing want de jeugd verdient ook een kans. Oftewel het komt goed…
heel fijn dat het goed komt, hopelijk ben je zelf er gerust onder op dez emanier en blij toe dat je toch actie ebt ondernomen
@inkie wrote:
heb vandaag de directeur gesproken, en voor het nieuwe jaar zoeken ze een nieuwe oplossing want de jeugd verdient ook een kans. Oftewel het komt goed…
:lol: :thumbup:
en de directeur heeft woord gehouden… maandag begint Stijn bij een andere juf.
goed zeg!
zit hij nu ook bij zijn vriendjes?
ja gewoon dezelfde groep, maar de oude invaljuf komt niet meer terug, er komt een nieuwe invaljuf.
De echte juf is geweldig, maar haar man ligt nog steeds op sterven…
Hoe is het nu met Stijn?