niet belangrijk

mijn zoon kwam heel verdrietig uit school, na lang vragen kwam het hoge woord eruit.

mama ik voel mijj helemaal niet belangrijk in de klas. zo zielig, met tranen in zijn ogen.

mijn moederhart brak (zo voelde ik mij namelijk vroeger op school ook)

dus ik vragen waarom niet.

Ik wordt nooit ergens voor uitgekozen, met hulpje zijn met verjaardagen en met sommen voordoen voor in de klas.



er is idd een groepje in zijn klas, die alles erg goed doen, en overal haantje de voorste in zijn (de school staat er ook bekend om, ook van vroegetr uit al dat deze kinderen ook altijd wat meer aandacht krijgen dit zijn namelijk de beste kinderen en niet de middelmatige of onder aan de lijn leerling.)

mijn zoon noemt deze kinderen al de grapjassen.



ik heb hem gezegd dat dat gedrag helemaal niet leuk is en alleen maar stoer doenerij. Dat hij gewoon zichzelf moet blijven en dat hij goed is zoals hij is en dat hij ook dingen heeft waar hij goed in is.



maar damn wat is dit lastig.

O, bah zeg…

Waardeloze dingen zijn dat. Ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt.

Ik heb verder geen tips, maar volgens mij heb je al precies de juiste dingen tegen je zoon gezegd.



:hug: voor jullie allebei

Kan me voorstellen dat je moederhart dan breekt… :hug: :hug: :-*

als hij zich zo voelt zou ik dat ook wel even tegen de juf zeggen. Ik ga er vanuit dat de juf het fijn vindt om te weten!!



Mega zeg… dan breekt echt je moederhart!! Niet om een groot verhaal er van te maken richting de juf, maar gewoon als mededeling oid. Niet een groot omslagtig verhaal. Dan kan zij er weer het zijn emee doen!

Oooh wat sneu zeg!! en dan breekt echt je moederhart…kan me zo goed voorstellen hoe je je dan voelt.



En wat Konijn zegt, kan je het niet aangeven bij de juf.

En hulpje zijn dat rouleert toch? :think: bij mijn meisje in de klas wel, dus iedereen komt aan beurt, raar dat ze dat daar niet hebben.



Heb verder geen tips, maar het is ongelooflijk kl*te als je kind met zoiets thuis komt.

@Nikita wrote:

En hulpje zijn dat rouleert toch? :think: bij mijn meisje in de klas wel, dus iedereen komt aan beurt, raar dat ze dat daar niet hebben.




Hier is dat als hulpje van de juf/ klassendienst wel zo.

En bij verjaardagen ook… maar dat is lang niet overal zo.



Met verjaardagen rond de klassen is er 1 ‘aangewezen’ die mee mag en 1 door de jarige zelf gekozen.

Juf houdt goed in de gaten dat alle kinderen ongeveer even vaak aan de beurt komen.

Nou, ik zou dit dus echt wel met de juf bespreken hoor, en er desnoods wel een ‘omslachtig verhaal’ van maken. Hij zit niet lekker in zijn vel hierdoor, waarom zou je dat op zijn beloop laten?

Het gaat inderdaad om hulpje zijn met de jarige, de jarige kiest dat hier zelf.



Hij zit in groep 4, daar doen ze hier verder niet met hulpjes

Ik zou zeker ook in esprek gaan. Ook om te kunnen leren is het heel belangrijk dat je kind zich veilig en gezien voelt, en dat is nu duidelijk niet zo… Daar ligt wel degelijk een taak van de juf.