Niet belangrijk maar, denk over een "andere" schoo

Ik wou Thomas en Brus naar de Vrije School in Assen doen,

maar… die school heeft geen peuterspeelzaal, de busverbinding is slechter (naar Assen gaat 1 bus per uur, naar Groningen zeker 3 soms meer).

En het feit dat ze dan van peuterklas tot examenklas in dezelfde omgeving (wel andere gebouwen) en waarschijnlijk met veel dezelfde klasgenoten blijven (wat ik als zeer positief zie: je bouwt in al die jaren samen iets op dat nooit meer weg gaat)…

En het is zeker met Brus handiger voor mij, wanneer Thomas bij de kleuters zit dat ik Brusje dan naar de peuters kan brengen, zelfde gebouw, makkelijke tijden.

Ik hoop dat er binnenkort een open dag is, dan ga ik eens kijken of mijn oude schooltje een goede sfeer bij me oproept, en als dat zo is, en er niet teveel oud-leerkrachten rond lopen die bij het zien van mijn hoofd oude koeien uit de sloot gaan halen die ik veel liever laat liggen… ga ik ze maar in Groningen inschrijven… denk ik…

Kleine stap voor sommigen, grote stap voor mij… :mrgreen:

Wordt vervolgd!

Veel suc6!

Zulk soort dingen spelen bij mij ook een rol. Al heb ik genoeg keuze qua scholen in de buurt. Zo spreken twee scholen in de wijk hiernaast me opzich best aan. Een jena en een daltonschool. Toch weegt de keuze om mijn kinderen hier dalijk in de wij naar school te doen net iets zwaarder vanwege:

• zeer gevaarlijke weg naar die scholen (heeeeeeeeeeeeel druk/snelweg oversteken)
  • waarschijnlijk minder vriendjes in de buurt hier

Nou, na vandaag denk ik dat het “geen denken aan” is…

We zijn vanmiddag even de school in Groningen binnen geweest en vond het nogal telleurstellend :oops: , ik miste in ieder geval de “wauw!” die ik bij de Vrije School Assen had… De school was wel heel groot, stond in een wijk van Grun waar veel nieuwe hoogbouw uit de grond gestampt wordt… en, het gebouw was wel errug vies.

Mn moeder en Thomas gingen even naar de “kelder” daar is een pentagram/steen der wijzen, het middelpunt van de school… boven op de steen stond een pan beschimmelde soep :sick:. Misschien lag het aan het speelkwartier maar 't kwam allemaal wel erg chaotisch op me over… :think: Ben bang dat Thomas daar niet 100% zal kunnen meekomen in de grote massa. In Assen is het iets kleiner en gemoedelijker en ook een stuk frisser en gezelliger.

Alleen de peuterspeelzaal in Groningen was wel errug leuk :think: . Heb met een leidster gepraat en mag een keertje komen kijken…