Niet bang maar voorbereid.

Ik was een beetje aan het rond snuffelen op internet.

Zo kwam ik op een site: wat te doen bij ramp.

Velen van jullie zullen de site wel kennen.



Maar… toen ik verder las, zag ik een link die mijn aandacht trok en niet wist dat die bestond.

Je kan er vragen invullen (registreren of anoniem) en zo kan je kijken hoe je voorbereid kan zijn bij eventuele rampen MET je beperking!



Ik heb hem ook doorgelopen en wist een aantal dingen niet en waar ik nu erg blij mee ben.



Link is: http://www.nietbangmaarvoorbereid.nl/aspx/intro.aspx?lang=nl



Wat vinden jullie er zelf van?

Ik wou de vragen doen maar je moet een profiel aanmaken,je inloggen,dus jammer…dat doe ik niet…mischien andere keer…

Ben meer van de vrijwillige test…gewoon doen…niks geen geregistreer…

@nomi wrote:

Ik wou de vragen doen maar je moet een profiel aanmaken,je inloggen,dus jammer…dat doe ik niet…mischien andere keer…

Ben meer van de vrijwillige test…gewoon doen…niks geen geregistreer…
je kan anoniem inloggen :wink: dat staat onder profiel aanmaken …

Dankje mama_jeanet :slight_smile: heb het gelijk ook even veranderd in mijn beginpost zodat het duidelijker te lezen is.



Mis trouwens zelf wel iets…

Had eens gehoord dat als je slechthorend/doof zou zijn, dat je dan ergens kan registreren met je mobiel. Je zou dan een SMS kunnen krijgen bij sirene en of ramp?



Weet iemand het?

Dat bestaat idd ja zo’n alarmwijze

Misschien eens checken bij politie of gemeente of zij daarvoor een nummer beschikbaar hebben voor slechthorende/ doven inwoners?

Ja, dat zat ik me nou ook af te vragen.

Maar ik neem aan dat mijn buren en familieleden me dan wel even waarschuwen, haha.

Of ik zie ze wel door de straat rennen.

De sirene staat hier vlakbij ons huis, dat is al een voordeel.

Hier staat die ook vrij dichtbij ons woning. Toch hoor ik hem niet als ik mijn ramen en deuren dicht heb. Alleen als ik ze open heb, hoor ik het luid en duidelijk.

Mijn buren zijn bejaarden dus die kunnen mij nie snel waarschuwen. Dankzij site ben ik verder gaan kijken en overburen zijn bereid om mij te waarschuwen.



Toch vind ik het wel prettiger als ik toch iets zelf in hand heb. :oops: