Niet alles aan Zwitserland is ok...

Deze poster kwamen wij gisteren tegen…best triest…

“Creer zekerheid”…m.a.w…buitenlanders eruit!

Een citaat van hun website:

In kaum einem anderen Land leben so viele Ausländer wie in der Schweiz. Ein grosser Teil davon respektiert unsere Gesetze. Viel zu viele Ausländer missachten jedoch unsere Gastfreundschaft. Sie begehen schwere Straftaten, bedrohen unser Eigentum sowie unsere Gesundheit und unser Leben.

Mit der Ausschaffungsinitiative können wir Ausländer, die in unserem Land schwere Verbrechen begehen, endlich konsequent ausweisen. So schaffen wir mehr Sicherheit für unsere Kinder, Frauen und Männer.

Ze hebben het over buitenlanders die ‘de fout in gaan’ maar toch…ik vind dit echt te ver gaan :hand:

Wij merken hier zelfs al dat wij als buitenlanders niet echt gewensd zijn.

En we doen niks verkeerds…mijn man heeft aan de universiteit gestudeerd, werkt hard, en ik ben maar een gewone huismama…elke buitenlander die we spreken en hier woont ervaart hetzelfde.

@jewel wrote:

Mit der Ausschaffungsinitiative können wir Ausländer, die in unserem Land schwere Verbrechen begehen, endlich konsequent ausweisen.

Tja, ik kan het hier wel mee eens zijn hoor. Maar aan de andere kant kun je de mensen die een zware misdaad begaan ook gewoon opsluiten, net als je eigen volk. Je bent gastvrij in je eigen land, wees dan ook gastvrij in je gevangenis :wink: Al kan ik me voorstellen dat dat niet de bedoeling is. Als je je niet gedraagt, kun je vertrekken. Eigenlijk heel normaal.

Maar ik vind het bord veel te ver gaan. :hand: Dat vind ik best schokkend eigenlijk :shock:

(En “Ausländer” zijn in de ogen van de zwitsers dus altijd donker . Heel fout…)

Dat bord is wel naar… :shock:

Ik herken het ja. Had het geluk in de buurt van Zürich te wonen waar het lekker internationaal is. Maar toch. Op een terras iets bestellen in gebroken duits of engels (we waren met een internationaal gezelschap) en dan gewoon genegeerd worden. Had op dat moment echt zin om ze in het Schwyzertüutsch uit te kafferen. Maar ja, met Nederlands accent had dat ook niet veel uitgemaakt.

Wat dat betreft echt onbeschoft volk, die Zwitsers.

In Montreux is het denk ik de enige plek waar ze een beetje normaal doen.

Ja naar he…mijn man komt van de Antillen en zei: kijk nou eens…ik kon m’n ogen niet geloven hoor! :shock:

(bedoelen ze het echt zoals ik denk…dacht ik…jep)

lekker direct, dat bord :?

Denk niet dat het bord alleen over de donkere buitenlanders gaat, maar meer als ‘het zwarte schaap eruit’. Dus als in het spreekwoord.

Ik hoop dus niet dat het ánders bedoeld is, maar slecht gekozen is het zeker.

Best een heftig bord om zomaar mee geconfronteerd te worden…

je kunt het bedoelen als ‘het zwarte schaap eruit’ maar het komt toch erg naar over als een groepje witte schapen het donkere schaap buiten schopt. getver. :evil:

en inderdaad: een ‘buitenlander’ die de wet overtreedt hoort dezelfde straf te krijgen als een ‘zwitser’ die dat doet. wat afkomst daarmee te maken heeft is me niet duidelijk.

toch vervelend als je hier zo mee geconfronteerd wordt.

@kayleigh wrote:

Denk niet dat het bord alleen over de donkere buitenlanders gaat, maar meer als ‘het zwarte schaap eruit’. Dus als in het spreekwoord.

ja dat is uiteraard hun gedachte geweest. maar het zwarte schaap eruit, of ie nou wel of niet zwart is, vind ik ook al een vreselijke gedachte hoor. En ik kan me absoluut niet voorstellen dat er niemand van dat geweldige campagneteam heeft bedacht: joh das leuk, dan doen we dat zo met dat zwarte schaapje, en dat staat dan ook mooi symbool voor de buitenlander met z'n donkere huid...

De website van hun zegt genoeg :naughty:

En als je het niet zo bedoelt kijk je wel uit om een verkeerde indruk te wekken als partij om een zwart schaap te kiezen…

Zwitserland heeft altijd een heel streng beleid gehad wat betreft het toelaten van buitenlanders. Ik kom hier daarom ook nauwelijks buitenlanders tegen.

kijk, dat is het beleid hier in nederland ook… immigranten die de fout in gaan mogen ook vertrekken… maar dat spreekt hun bord niet uit…

Dat bord geeft alleen de mededeling, eenieder die anders is als wij moet eruit!!! :hand: :hand: :hand: en dat vind ik not-done.

Sja in elk land/politiek bestel heb je zo’n partij erbij zitten…

kijk, dat is het beleid hier in nederland ook... immigranten die de fout in gaan mogen ook vertrekken..

das toch niet zo? Das wat een aantal partijen willen, maar uh, ik dacht dat dat momenteel echt niet het beleid is hoor :think:

Het bord is walgelijk!

Maar ik kan de achterliggende gedachte heel erg goed begrijpen. En ik ben het er ook mee eens.

Kijk, natuurlijk kun je criminelen in de gevangenis stoppen, maar onder je eigen volk zitten ook genoeg criminelen, dus kun je er maar beter voor zorgen dat er zo weinig mogelijk bij komen. En laten we eerlijk zijn, een groot deel van de buitenlanders die zich elders gaan vestigen worden in hun eigen land ook uitgekotst. Waarschijnlijk niet zonder reden.

@pluutje wrote:

En laten we eerlijk zijn, een groot deel van de buitenlanders die zich elders gaan vestigen worden in hun eigen land ook uitgekotst. Waarschijnlijk niet zonder reden.

jemig, wat een enorm ongenuanceerde opmerking, en uiteraard totaal niet onderbouwd…

Ik denk dat het merendeel van de buitenlanders die zich elders vestigt, prima mensen zijn die net zoals jij en ik graag gelukkig zijn en dus op een plek willen wonen waar ze meer kans op geluk hebben, of dat nou gaat om veiligheid, vrijheid of economsiche redenen, dan waar ze wonen.

echt waar haal je dat nou weer vandaan dat een groot deel in het land van herkomst wordt uitgekotst? :shock:

@fiep klophout wrote:

@pluutje wrote:
En laten we eerlijk zijn, een groot deel van de buitenlanders die zich elders gaan vestigen worden in hun eigen land ook uitgekotst. Waarschijnlijk niet zonder reden.

jemig, wat een enorm ongenuanceerde opmerking, en uiteraard totaal niet onderbouwd…

Ik denk dat het merendeel van de buitenlanders die zich elders vestigt, prima mensen zijn die net zoals jij en ik graag gelukkig zijn en dus op een plek willen wonen waar ze meer kans op geluk hebben, of dat nou gaat om veiligheid, vrijheid of economsiche redenen, dan waar ze wonen.

echt waar haal je dat nou weer vandaan dat een groot deel in het land van herkomst wordt uitgekotst? :shock:

okee, wat ongenuanceerd idd. ik dacht alleen aan marokkanen…

Kun je trouwens ook op een normale manier zeggen hoor! :wink:

Als mensen criminele activiteiten verrichten mogen ze wat mij betreft op een eiland geplaatst worden voor een aantal jaren en daar gaan werken.

Of het nu auto- of allochtonen zijn.

Pluutje, ik begrijp je niet helemaal…je dacht aan Marokkanen met je opmerking. Ik vind dit erg discriminerend…hoe kun je mensen uit een land nou over 1 kam scheren?

Ik scheer ze niet over 1 kam, ik citeer een aantal marokkanen die wij op onze doorreis door Marokko hebben ontmoet. Het merendeel van de marokkanen dat vanuit marokko naar nederland of waar dan ook naar toe gaat, is/was in marokko niet gezien, stond bekend als lui, werkschuw en crimineel. En nee, ze zijn niet ALLEMAAL zo, dat zeg ik ook nergens!

Waarom is dit discriminerend? Dat begrijp ik niet. Discrimineren is volgens mij dat je iemand minder waard acht of anders behandeld vanwege geloof, ras, huidskleur of wat dan ook. Dat doe ik niet, dus ik begrijp je punt niet eerlijk gezegd :think:

en nee, ik ken niet alle marokkanen persoonlijk. Dat doet niemand. Ik zeg alleen wat het grootste aantal marokkanen die ik in marokko ontmoette zegt: het zijn niet de beste figuren die hier heen komen. we zijn blij dat ze hier weg zijn!

Tja, ik ga ervan uit dat dat dan waar is, ik wil het niet perse beter weten dan de plaatselijke bevolking! :wink:

en ja, natuuuuuuuuuuurlijk zijn er ook mensen uit marokko die het wel goed doen, voorbeelden genoeg. Maar daar ging het nu niet om!

@pluutje wrote:

Ik scheer ze niet over 1 kam, ik citeer een aantal marokkanen die wij op onze doorreis door Marokko hebben ontmoet. Het merendeel van de marokkanen dat vanuit marokko naar nederland of waar dan ook naar toe gaat, is/was in marokko niet gezien, stond bekend als lui, werkschuw en crimineel. En nee, ze zijn niet ALLEMAAL zo, dat zeg ik ook nergens!
Nee, je zegt het nergens maar je legt ook in de eerste plaats niet uit wat je dan wél bedoelt.

@pluutje wrote:

Waarom is dit discriminerend?
Omdat je alleen maar zegt :

@pluutje wrote:
“En laten we eerlijk zijn, een groot deel van de buitenlanders die zich elders gaan vestigen worden in hun eigen land ook uitgekotst. Waarschijnlijk niet zonder reden.”

"okee, wat ongenuanceerd idd. ik dacht alleen aan marokkanen… "

Met andere woorden, áls je er iets over te zeggen hebt, vertel er dan bij wáárom je iets vindt anders worden jouw opmerkingen heel gemakkelijk anders opgevat dan jij misschien bedoelt.

Klopt, maar daarom legde ik het ook uit. !

Bovendien NOEM je die opmerkingen discriminerend, maar discriminatie is toch echt iets anders volgens mij. Ik zeg nergens dat die mensen minder waard zijn, een mindere behandeling verdienen of wat dan ook. Dat wordt er dan allemaal maar bijgedacht waarschijnlijk.

Ik noem alleen dat ze in hun land van herkomst vaak ook negatief worden bekeken. (ik schreef uitgekotst, da’s wat te pittig misschien :oops: )

Bovendien, ik ben van mening dat een strenger optreden al die goedbedoelende mensen alleen maar ten goede komt. Nu vergeet je wel eens dat er ook nog wel een heleboel "buitenlanders"zijn die geen uitkering hebben en niet crimineel zijn. Wanneer je die rotte appels dus er uit kunt halen, blijft er voor de mensen die wel willen en kunnen een betere plek over. Ik snap niet waarom iemand daar tegen zou moeten zijn eerlijk gezegd!

Ja je legt het inderdaad uit, maar dat had je beter meteen kunnen doen bij je post op de 1 bladzijde onderaan waarin je alleen de marokkanen benoemt en verder niets. Omdat je hier niks uitlegt, stelt Jewel vast dat je zo dan erg dicriminerend overkomt. Als je iets meteen onderbouwt, roept dat misschien minder vragen op. Dat is alles wat ik probeerde te verduidelijken.

Snap je ?