We hebben een groot probleem met onze peuter van twee en half jaar aud.
hij word elke nacht wakker en je krijgt hem niet meer in slaap atans niet in zn eigen bedje.
hij gaat zo hard krijsen en gillen tot je hem mee neemt naar je eigen bed toe het cb had als tip gegeven om hem de eerste nacht te laten gillen na een kwartiertje heen te gaan troosten en weer weg gaan daarna na een half uur dan na een uur en dan naar een ander half uur en ga zo maar door.
heel leuk allemaal maar niet als je nog drie kinderen heb die ligen te slapen.
het is de afgelopen drie nachten zo geweest dat wij nog maar net in bed lagen en meneer begon al we zijn geen moment meer met zn twee en dat begint ons nu echt een beetje op te breken.
wie herkent dit ??? en hoe lang duurd dit want nu nemen we hem elke nacht maar bij ons in bed want A ik ben zwanger B we hebben nog drie kinderen en C mijn man zn wekker gaat om 5 uur weer.
maar we willen dit gewoon niet meer.
wie o wie heeft de goude tip ???
Ik lees mee, hier ook een meneertje die 's nachts niet meer wil slapen in zijn eigen bedje…Knap vermoeiend moet ik zeggen…
Ik denk dat je voor jezelf goed moet bedenken wat je belangrijker vindt.
Dat hij in zijn eigen bed slaapt óf dat jullie allemaal slapen.
Wij hebben ervoor gekozen dat slaap belangrijker is, dan slapen in eigen bed.
Ik heb dus geen tip voor je hoe je hem weer rustig te slapen krijgt in zijn eigen bed.
En als jullie tijd voor z’n tweeën willen hebben dan is de woonkamer misschien een optie?
Hier ook zo’n meisje gehad,
Ik vind slapen belangrijker dan lang wakker zijn om haar terug te leggen… ze kruipt nu tegen me aan en we slapen samen lekker verder.
In het boek peuterpuberteit van Marga Schiet geven ze als tip een matras in zijn kamer zetten naast zijn bed en als hij begint te gillen daarin gaan liggen zodat je bij hem bent en daar ook de hele nacht blijven liggen. zodat hij je ziet als hij wakker wordt en niet meer ongerust is. Dit moet je dan een paar weekjes volhouden en als het goed is, vindt hij het dan niet meer vervelend meer om midden in de nacht wakker te worden en draait hij zich gewoon om en slaapt door zonder het huis bij elkaar te gillen.
IK heb het zelf niet geprobeerd, ze mag gewoon bij ons in bed maar ze begint in haar eigen bed. We hebben het toen ik zwanger was wel een keer geprobeerd om haar te laten huilen toen ze bij ons in bed wilde maar na 1,5 uur was ze nog aan het gillen en gaven we de moed op. Er zijn best wel nachten dat ze lekker in haar eigen bedje blijft slapen maar heel vaak wordt ze midden in de nacht wakker omdat ze moet plassen en dan heb ik geen zin om de strijd aan te gaan want die verlies ik dan toch en ik heb ook nog een klein jochie dat moet slapen. Ik vind het ook niet eens zo vervelend. Ook al is het wel eens gebeurd dat ze net wakker werd en naar ons bed wilde toen we net lekker bezig waren, maar dat is maar 2 keer gebeurd.
Hier is het meestal onze oudste van 4,5 en ik ga er dus naast liggen op een los matras. Ik wil wel graag dat ze in haar eigen bed slaapt, maar ik heb m’n slaap ook hard nodig, dus dan is dit voor ons een prima compromis.
hier slapen Luna en Odin samen op een kamer omdat Luna ook niet alleen wil/kan slapen en dat gaat goed ze slapen allebei de nacht door nu :thumbup: