Onze kleine beer slaapt normaal gesproken vrij snel als we haar overdag en 's nachts in haar bedje leggen om te slapen. Soms duurt het wat langer, dan helpt een borstje drinken en/of strelen tot ze rustig is en de oogjes dichtvallen altijd wel.
Zo niet sinds gisteren en vooral vandaag. Alle tekenen van de oeiikgroei ‘Sprong van Relaties’: zodra wij de kamer verlaten begint het grote krijsen en joelen en zodra we weer binnen komen wordt ze al rustig en als we haar mee naar onze kamer/beneden nemen straalt ze van oor tot oor en is ze helemaal gelukkig, de dondersteen… :lol:
Ze heeft vandaag een HEEL KWARTIER geslapen tot nu toe. Normaal ligt ze na het badje en voorlezen etc om ongeveer half 8 in bed (en slaapt ze dus bijna altijd direct) maar nu slaapt ze nog niet, Rudie heeft haar nu op de arm en weer is ze helemaal gelukkig… Maar ik zie dus dat ze echt heeeeel erg moe is nu…
Wat nou? Ik denk; maar gewoon zoveel mogelijk in mee gaan… maar kan ik haar nu ze bijna 7 maanden is daar niet mee verwennen? Ze heeft duidelijk door dat schreeuwen helpt en ik kan het echt niet om haar weet ik hoe lang te laten huilen, want ze geeft niet op. Ze gaat gewoon harder huilen. Ook heeft ze in alle andere dingen altijd een erg sterke wil, ze weet precies wat ze wel en niet wil en is daar met geen mogelijk vanaf te brengen (ja ze is echt een heel mooi spiegeltje) dus ik denk dat laten huilen bij haar echt niet werkt…
wat nu?
Ik heb onze dochter in die periode weer een paar keer bij me in slaap laten vallen voordat ik haar weglegde. Paar dagen later was er niks meer aan de hand en ging ze zo weer slapen.
Doe vooral wat voor jezelf goed voelt. Volgens mij kun je ze nog niet echt verwennen hoor. Je bent er altijd zelf bij en als je over 2 weken nog in slaap aan het sussen bent kun je altijd nog proberen om haar te laten huieln.
Tja, ik kan je niet echt heel goed advies geven denk ik. Alleen maar zeggen dat wij Levy sinds zijn geboorte bij ons in slaap laat vallen en dan overleggen in zijn eigen bedje. Overdag doet hij slaapjes van 3x 45 min en als we hem in onze armen laten liggen slaapt hij gerust 1,5 uur.
's Avonds valt hij ook in slaap bij ons en leggen we hem weer in zijn eigen bedje. Dan slaapt hij van ergens tussen 7 en 8 tot de volgende ochtend 5.15 uur :roll:
Ooit… ooit zal hij wel zelf in slaapvallen zonder ons erbij. Ik ga er van uit dat als hij 18 is, dat wij niet meer mee hoeven naar bed met hem :lol:
Het is zo lastig om daar hét juiste antwoord op te geven want elk kind is anders. Hoe anders merk ik nu met nummer 2. Jasper viel eigenlijk nooit zelf in bed in slaap als je hem wakker erin legde. Dan was het krijsen, krijsen en nog meer krijsen. Tot je hem oppakde en binnen een paar tellen was ie dan vertrokken zodat je hem slapen in z’n wiegje kon leggen. Robin valt juist niet in onze armen in slaap, maar álleen maar in zijn wiegje en huilt daarvoor bijna áltijd wel een paar minuutjes :roll:
Ik ben geen voorstander ervan om kindjes te laten huilen, maar heb het nu wel moeten leren :roll: anders sliep Robin nooit :shifty: De enige tip die ik je kan geven is luister naar je gevoel. Als je goed luisterd naar het gehuil van je kind, merk je op een gegeven moment dat het ‘inslaaphuiltjes’ zijn of dat er meer aan de hand is. En dan zou ik die kleine dus gewoon lekker bij me nemen. Ws merk je over een paar dagen al dat het stukken beter gaat en kun je haar dan gewoon wakker in bed leggen
Succes :-*
Uiteindelijk heb ik haar maar lekker op schoot genomen toen ik wat afleveringen Heroes keek. Na een tijdje aan de borst en na wat sabbelen is ze dan heerlijk in slaap gekukeld. Wel net na 1u15 min alweer wakker. Weer aangelegd en ze was binnen 5 minuten alweer in slaap gevallen. Bij het in bed leggen werd ze wel even wakker, maar Rudie is daarna bij haar blijven zitten en nu slaapt ze alweer een behoorlijk poosje.
Ben benieuwd of ze vannacht nog komt. Zo ja, dan komt ze gewoon bij mij in bed en gaat Rudie op de logeerkamer (doet ie altijd, hij vindt het eng als ze bij ons in bed ligt, is dan bang dat hij op haar gaat liggen).
Bedankt meiden voor de steun!