Hoi,
Ik zit even met een vraagje:
ik zit erover te denken om, als z een half jaar is, de kolf de deur uit te gooien, en dus voor een klein gedeelte over te gaan op kv. Ik kolf gewoon echt maar heel weinig, bij lange na niet genoeg voor wat ze drinkt, hetgeen resulteert in dat het me heel veel tijd kost, zowel op werk als thuis, en dat ik er vaak flink gefrustreerd van word.
Ik werk vier dagen, maar heb twee dagen de mogelijkheid haar live te voeden, dat wil ik gewoon blijven doen, dus het zou gaan om 2 dagen 2 flessen fv.
Maar hoe gaat mijn productie daar op reageren? Als ik twee dagen overdag helemaal niets doe, heeft dat dan invloed op de andere dagen? Of kan ik dan gewoon blijven voeden overdag?
(stom is dat: toen ik besloot dat ik er wel mee kon leven om na 6 mnd op het kdv kv te geven, gaf dat een hele boel rust en opluchting. maar nu ik dit type, en nu het steeds dichterbij komt, denk ik alleen maar: neeeeeeeeeeeee…)
geen idee of je borsten het pikken.
Maar ik herken het laatste wat je zegt! toen max 2 mnd was dacht ik nee ik ga bv blijven geven en ik ga wel kolven, toen dacht ik later nee dat wil ik niet want ik bouw wel af. maar dat kon ik ook niet :shifty: stom he, en nu drinkt M smiddags een flesje en voelt dat heel vreemd, terwijl al ik helder denk het wel fijn vind als hij gewoon overdag FV drinkt geeft me meer ruimte geen gekolf geen gezeur :roll:
lastige keuze he…4x per week werken/kolven is ook wel heel erg pittig…
officieel zijn je borsten na 9 maanden echt flexibel en past t dan goed aan geloof ik…
ik zou de gok nemen en op je vrije dagen genoeg aabieden, zodat ze gewend blijven…of t lukt geen idee hoor :think:
Ik ben met 6 maanden ook gestopt met kolven en die voeding heb ik vervangen door Nutrilon. Maar dus ook op de dagen dat ik haar had kunnen voeden. Had niet zoveel zin in stuwing of juist te weinig voeding, dus ben voor de fles gegaan. Dat ging prima! En ik ben het later verder gaan afbouwen. Na twee keer een weekend achtereen weggeweest te zijn zonder voldoende te kolven, liep het er terug. Toen begon ze uit frustratie te bijten en heb ik het helemaal afgebouwd. Dat ging heel natuurlijk.
Het was een enorme opluchting niet meer te hoeven kolven. En nog meer dat ik ook niet veel last had als het er een keer niet van kwam (werkafspraken enzo). Mijn dochter reageerde er ook goed op en is nu ook een stuk rustiger (en slaapt nu altijd door ipv af en toe een nachtje). Niet dat ik je van de bv af wil praten, maar ik vond het een verademing.
Ja geen idee of die van jou het pikken die van mij deden het wel ik ben met links gestopt die deed slecht en nu voedt ik alleen rechts en kolfde ik ineens niet meer omdat die steeds stopte dus ben er mee gekapt en geef nu nog steeds bv
@Noor82 wrote:
Niet dat ik je van de bv af wil praten, maar ik vond het een verademing.
gaat je ook niet lukken hoor
ik ben bij n noodgedwongen met 6 mnd gaan bijvoeden met kv. Maar dat was toen regelmatig over de week verdeeld (geloof 2 voedingen per dag), en dat heb ik tot 9 mnd volgehouden, toen was het op. Maar ik ben dus bang dat als het onregelmatig verdeeld is (dus ene dag wel overdag zelf voeden, andere niet) dat het dan veel sneller omlaag keldert…
(maar geloof het of niet: vorige week kwam er per ongeluk melk in slangetje van kolf. slangetje helemaal uitgespoeld, en opeens doet hele kolf het beter dan ie het ooit gedaan heeft :eh: dus ik kolf weer een beetje minder belabberde hoeveelheden…en vraag me dus af of ik echt bij 6 mnd die kolf in de wilgen ga hangen…)
misschien moet ik dat dan ook eens doen :lol:
toch nog even omhoog halen hoor. mis een beetje de harde bv kern op kok bij dit soort vragen :oops: (niks ten nadele van degene die hebben geantwoord hoor :-* )
Morgen en overmorgen heb ik cursus, dat wordt lastig met kolven. gisteren en vandaag kolfde ik in de avond opeens helemaal niks (<10 cc) alsof mijn borsten doorhebben dat ik de 6mnden grens bereikt heb en dus twijfel over wel of niet die kolf de deur uit doen…maar ben zo bang dat het meer effect heeft dan ik zou willen… :?
Ik kan je niet zo goed informeren, Ik ben getrouwd met mijn kolf, maar kan wel bijv. vertellen.
Toen Luna door ging slapen, sliep ik ook door :lol: Mijn borsten stonden elke ochtend op springen, en nu helaas niet meer. Mijn productie is gekelderd, en niet zo een klein beetje momenteel ook. 40cc, is bij mij heel veel en 60cc echt toppunt, helaas dus. Ze krijgt nu Noodgedwongen bij, omdat ze verder niet voldoende uit mijn borsten haalt. Ik weet dit omdat ze blijft huilen van de honger, ze hapt gretig aan, maar er komt bijna tot helemaal niks, waardoor ze stopt met zuigen en gaat huilen. Ze krijgt nu denk ik per voeding wat er 4 zijn 40/50 cc melk bij, de rest drinkt ze of afgekolfd of borst… ´s avonds lijkt ze trouwens wel verzadigd te zijn van mijn bv.
Ohja ik begrijp trouwens je opmerking over de harde kern van het forum over BV… die mis ik ook wel een beetje…
Volgens mij mag er maar een bepaald aantal uren tussen zitten (5 of 6 meen ik me ter herinneren) om je productie stabiel te kunnen houden. Maar goed dat heb ik in mijn hoofd, of dat zo is weet ik eigenlijk niet. Dus daar heb je ook niet veel aan.
Ikzelf zou het risico niet durven nemen en eventueel even kort beide borsten 5 min. kolven. Al is het alleen maar om je borsten het idee te geven dat er vraag is. En dan de dagen dat je thuis bent aanleggen, aanleggen. En eventueel in de avond ook nog een keer extra.
@Meggie wrote:
Volgens mij mag er maar een bepaald aantal uren tussen zitten (5 of 6 meen ik me ter herinneren) om je productie stabiel te kunnen houden. Maar goed dat heb ik in mijn hoofd, of dat zo is weet ik eigenlijk niet. Dus daar heb je ook niet veel aan.
Ikzelf zou het risico niet durven nemen en eventueel even kort beide borsten 5 min. kolven. Al is het alleen maar om je borsten het idee te geven dat er vraag is. En dan de dagen dat je thuis bent aanleggen, aanleggen. En eventueel in de avond ook nog een keer extra.
denk idd dat ik maar gewoon na de lunch die dagen nog een keertje kolf. Dat is toch een stuk minder dan normaal, en de druk is er dan ook af dat ik per se die twee voedingen van haar bij elkaar moet kolven.
Maar goed, ik kolfde normaal dus op die twee dagen sowieso lang niet zoveel als ze dronk, dus wdb waren mijn borsten al gwend om die dagen minder melk aan te maken, en daar heb ik de andere dagen ook niks van gemerkt…
Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor, maar was benieuwd hoe het gaat Fiep. De combinatie BV en FV.
Hoe doe jij dat?
Ik combineer het ook sinds half augustus.
's Morgens en 's avonds geef ik BV, en overdag 2x een flesje KV.
Ook op de dagen dat ik thuis ben (ik werk de ene week 2 en de andere week 3 dagen).
Geen centje pijn of stuwing gehad en volgens mij maak ik nog steeds genoeg BV aan, want hij slaapt 's nachts nog steeds even goed als eerst :inlove:
Ik hoop dat het bij jou ook goed gaat! :thumbup:
hier gaat het ook wel redelijk (behalve dat er hier alles behalve sprake is van rustige nachten, maar dat is het nog nooit geweest).
Gek genoeg zijn mijn borsten ook niet heel erg gespannen als ik een dag niet kolf. Alleen als ik dan 's avonds thuis kom, z maar een borst echt goed leegdrinkt en die ander maar een klein beetje, dan krijg ik in de avond last van die laatste borst. Ik kolf daarom, en om de productie toch omhoog te houden, meestal nog 1x op werk, tien minuutjes na de lunch.
Ik moest even heel diep graven in mn geheugen.
Toen Saar een maand of 10 was heb ik de kolf naar zolder gekeild. In plaats van mijn melk kreeg ze toen andere zuivel (yoghurt etc). Mijn productie raakte daar best snel op afgestemd. In de weekenden dronk ze dan nog wel op de momenten dat ik anders kolfde. En als ik vroeg vrij was idem. Productie daalde wel. Moet wel zeggen dat ik het op deze manier nog tot dik 2 jaar heb vol kunnen houden. Misschien nog even wachten idd met helemaal stoppen met kolven op doordeweekse dagen. Als ze wat ouder is, eet ze ook meer andere dingen en dan is het ook niet zo’n probleem meer als je minder melk hebt.
Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb verteld zo.