Nexium voor reflux

Iemand hiermee bekend? Volgens de apotheek mag ik het nergens mee mengen, maar als ze geen zin heeft drinkt ze dit dus echt niet op. Tips?

Nexium mag je oplossen in water.

(moeders is apothekersassistente, en op mijn werk krijgen veel clienten het door de sonde, dan mengen we het met water. Mag ook in yoghurt voor zover ik weet)

oow wacht, je hebt een drankje, denk ik??

Misschien kan je om de pillen vragen en t oplossen in yoghurt??

ik heb altijd geleerd dat het niet met melkproducten mag

maar mag wel in water

misschien klein beetje light siroop net dat het een smaakje heeft

daar zit geen suiker in werkt bij mensen met dementie nog wel

die willen ook soms geen medicijnen in nemen

hier ook altijd nexium gebruikt en gewoon door de 1e fles gedaan… op aanraden van de apotheek.

wij hadden de zakjes die je moest oplossen.

enige nadeel is dat je zeker moet weten dat ze alles op drinken.

heb uiteindelijk steeds vermeng met water en dan in een spuitje gedaan en zo in de mond (heel langzaam) erin gespoten dat ze het zelf doorslikken.

met het spuitje werkte het beste…

Nexium met yoghurt mengen bij een reflux lijkt me niet zo’n goed idee.

Hier gaven we het altijd met een spuitje, we hadden ook van die zakjes met poeder.

De jongens kregen eerst Losec en die heb ik in zetpillen laten maken, dat kon hier bij de apotheek. We zijn toen overgestapt op Nexium omdat we dat goed konden afbouwen.

Als je niet hoeft af te bouwen zou je kunnen vragen of ze dit ook in zetpilvorm kunnen maken of overleg met de arts of ze Losec mogen.

Succes ermee!

stomme vraag… wat hebben zetpillen met de maag te maken… :think:

Hier idd een zakje wat op moet lossen in 15 ml water. Volgens de apotheek mocht ik het dus nergens mee mengen. Ze kreeg voorheen zantac wat ik wel mengde, zolang ik zeker wist dat ze alles opdronk. Nu is het dus net hoe haar pet staat. Wil ze wel dan drinkt ze t bekertje (met het 2e restje nog opgelost) leeg, wil ze niet dan kan ik op mijn kop gaan staan, maar opdrinken doet ze niet haha!

Zetpillen ervan maken? Dat snap ik ook even niet. Het goedje is toch bedoelt om in de maag als verdikkingsmiddel te dienen? En waarom niet met yoghurt eigenlijk?

We hoeven niet af te bouwen, we gaan dit 6 weken toepassen en dan ineens stoppen, kijken wat het verschil is. Ik merk geen verschil als we t een dagje vergeten kwam ik van de week achter. :think: :eh:

@Pitje27 wrote:

stomme vraag… wat hebben zetpillen met de maag te maken… :think:

Losec/ nexium is een maagzuurremmer, het remt dus de aanmaak van maagzuur, waar je zuurbranden van krijgt als het omhoog komt naar je slokdarm, die daar weer geirriteerd of zelfs ontstoken van kan raken.

Mijn mannetjes waren ongeveer 8 weken toen er een reflux geconstateerd werd en inmiddels hadden ze daardoor een flinke slokdarm ontsteking te pakken.

Losec fijnmaken om dan op te lossen is bijna niet te doen en door de korreltjes die er over blijven gingen de jongens weer kokhalzen, kwam er zuur omhoog enz enz. Daarom hebben ze het in zelpilvorm gemaakt, zo kon ik het 2 keer daags geven zonder alle vervelende gevolgen.

Yoghurt is zuur, als je al last van zuurbranden hebt is yoghurt echt niet fijn voor je maag, net als veel andere voedingsstoffen. Daarom zou ik een reflux kind wat daarvoor medicijnen krijgt geen yoghurt, jus 'd orange oid geven.

De losec mag wel in yoghurt gegeven worden, maar niet met melk aangemaakt worden (zal wel met zuur te maken hebben) maar idd zuur eten aan kindjes met reflux geven lijkt me ook niet lekker. Mijn dochter 22 maanden eet ook nog steeds geen sinaasappel (al hoewel ze nu wel yoghurt lust).

Mijn dochter krijgt nog steeds losec, nooit nexium gehad, nu eet ze het pilletje gewoon op, maar wij deden het altijd in een spuitje en dan voor de fles. Wat ook kan is een fingerfeed tipje (flexibel stukje voor op de spuit) of sonde slangetje kopen en dat dan naast de speen in het mondje stoppen (sonde slangetje ff kort knippen, zodat het gewoon de lengte van de speen heeft) als je de fles geeft. Zo weet je iig dat alles binnen komt en slikt ze het gewoon door omdat ze melk drinkt.

Als het goed is gebruik je voor het indikken van de melk nutriton (johannesbroodpitmeel) En bij losec (weet niet of dat bij nexium ook het geval is) duurde het wel een week of 2 voordat de werking goed te merken was, ivm de beschadiging die de slokdarm al had. Als je het 1x vergeet kan het zijn dat het niet lijkt of het erg is, maar als je het een week vergeet (of ermee stopt) dan kun je opeens wel weer verschil merken.

Wat is de reden dat ze het maar 6 weken krijgt en je er dan weer mee moet stoppen?

Ze heeft slaapproblemen en we kunnen niet goed herleiden of het nog van reflux afkomt. We hebben de nutriton afgebouwd en dat geeft voor het slapen geen verschil. Wel spuugt ze nog steeds makkelijk, dwz als ze heel snel veel water drinkt, of te gulzig is, te druk doet of van boosheid haar vingers in haar mond stopt wil ze nog wel eens spugen. Wel maar erg weinig. Soms zit er na eten iets dwars en dat moet dan eruit en dan komt er een stukje ofzo terug.

Omdat het dus wat twijfelachtig lijkt krijgt ze nu dus nexium omdat dat zwaarder is dan zantac en gaan we kijken wat het verschil is. Geeft het verschil, dan gaan ze verder kijken en evt een zuuronderzoek doen om te kijken of dat nog steeds de problemen met slapen geeft. Over een week of 6 moet ze dus terug naar de kinderarts.

Mandarijn krijgt ze trouwens wel en geeft ook geen extra last ofzo.

gemmama ik weet dat losec en nexium een maagzuurremmer is… hebben beide zelf ook gehad (onze uk was ook nog maar 6 wkn (of zelfs nog jonger))

maar omdat een zetpil niet in de maag komt vroeg ik het me af…