Hallo allemaal
Iemand ervaring met de Stokke Tripp Trapp new born set? Ik zag hem voorbij komen en hij lijkt me ze handig! Zeker omdat een wippertje op tafel bij al twee kids en twee volwassenen aan tafel wel heel vol wordt :mrgreen:
mijn broertje en schoonzusje hebben hem… en hoewel ik hem er ook altijd geweldig uit vond zien, vind ik het er in de praktijk met kindje erin eigenlijk helemaal niet zo fijn uit zien :shifty: .
Hun kindje vind het heel gezellig hoor erbij, maar dat had idd met een wipstoel ook bereikt kunnen worden (of met een draagdoek waar onze jongste eigenlijk altijd in zat :lol: ).
Maar ik vond eigenlijk toen hij 6 weken was de beentjes al zover over het randje steken… en dan is hij niet eens extreem lang, gewoon heel gemiddeld eigenlijk.
Tot die leeftijd viel het wel mee en trekken kindjes de beentjes vaak ook nog wel op, maar daarna gaan ze steeds meer strekken en dan kwamen die onderbeentjes al behoorlijk overhangen.
Wij hebben erg getwijfeld over zo’n ding bij de jongste, maar ben achteraf blij dat we het niet hebben gedaan, ook omdat het echt maar voor een relatief korte tijd is en meneertje er ook op andere manieren heerlijk bij kon zijn.
Eerlijk is eerlijk: wij hebben bij de jongste 2 de wipstoel ook nooit meer gebruikt.
Ik ben er ontzettend blij mee, zo gezellig dat ze op ooghoogte zit!
Eva zit er erg lekker in, ja het blijft een stoeltje dus niet te lang in laten zitten. Maar rond etenstijd is het huiltuurtje nu een kletsuurtje geworden, ze zit aan tafel bij ons en wil dan lekker praten met ons.
Het probleem met hangende beentjes zie ik niet zo, ze zit goed ondersteund, geen extreme druk op de beentjes oid.
De wipstoel staat bij ons op zolder, maar als ze daarin ligt, maakt ze een knik met haar rug dus ze ligt aardig opgevouwen. In de stokke ligt ze recht.
Even een actie foto :mrgreen: hier is ze een maand oud. En ze is wat groter en zwaarder dan gemiddeld (+1 lijn).
Wippertje op tafel vind ik niks, we hebben een vrij hoge tafel en ik ben klein dus ik zou haar nooit aan kunnen kijken.
En ik zei ooghoogte, nou ja buikhoogte bij mij zeg maar. De foto heb ik vanaf mijn stoel genomen.
Wij hebben hem ook, geweldig ding! Ik vind wippertjes niks eigenlijk, en die dingen horen al helemaal niet op tafel. Ze zit vanaf het begin af aan al aan tafel als ze wakker was op onze etenstijd. En nu krijgt ze zelf ook op die tijd eten, dus ze ‘eet met ons mee’, alleen dan haar eigen hapje. Het is ook handig, ik kan zelf een hap van mijn eten nemen en mijn dochter daarna een hap geven, terwijl ik geen toeren hoef uit te halen om bij dat mondje te komen. Goed voor mijn rug.
Mijn dochter is nu ruim 7,5 maand en past er nog perfect in hoor (ze is ongeveer 7,5 kilo en 68cm denk ik).
Thanx all!
Kittycat nope een wippertje hoort ook niet op tafel… maar toen mijn zoon net geboren was en we aan tafel gingen om te eten, was het voor hem toch een stuk gezelliger (en dus voor ons ook :mrgreen: ) als hij erbij zat. Laag op de grond of dan maar bij ons op tafel.
Nu is dat sowieso geen optie meer… dus zochten we naar iets anders. De bloom vind ik te duur (en onzin om aan te schaffen, we hebben al 2 stokke stoelen) en toen kwamen we dit systeem tegen. Vind het er leuk uitzien en het idee staat me enorm aan.
Geloof alleen dat ze nog niet veel tweedehands te vinden zijn.
staan er op zich meerdere op MP hoor.
Maar heel goedkoop worden ze daar niet van .
Mamamarije nee dat had ik gezien. Vanf gemiddeld 80, of biedingen die oplopen tot ruim 70. Geloof dat ik dan liever een nieuwe koop voor 85 of 89 inclusief bezorging :mrgreen:
wij gaan hem ook bestellen. zoonlief 1 vond het helemaal niks om op de grond vanuit zijn wipper tegen onze benen aan te kijken. toen hij net te groot was kwamen deze dingen op de markt. nu is er dan ook geen twijfel en komt er een 2e triptrap met deze babyset.
Vanaf welke leeftijd gebruik je dit dan écht? Kan me niet herinneren dat Kleuter zo jong al aan tafel zat tijdens het eten eigenlijk :think:
Ik heb er destijds wel naar gekeken maar ik vond het veel te veel geld voor het gebruik wat je er van zult maken.
De eerste 4 maanden lag S meestal gewoon te slapen rond onze etenstijd.
Pas met 5/6 maanden ben ik begonnen met groentehapje rond de tijd dat wij aten en heb ik iets meer dan een maandje moeten overbruggen voordat hij in de kinderstoel (Stokke Tripp Trapp met babyinzet) kon zitten. Met 7 maanden zat S al in de kinderstoel tijdens zijn hapjes.
Dus voor die periode zou het dan relevant zijn geweest en daar vond ik het toch echt te duur voor.
Een wipper heb ik niet alleen gebruikt voor de hapjes maar dit vond hij ook gewoon leuk (wij hebben babybjorn).
D, hier is de newborn set ongeveer vanaf week 2 in gebruik!
Niet alleen rond etenstijd, soms zit ik even achter de computer en zit ze naast me. Maar net als een wipstoel kun je ze er geen uren inzetten op deze leeftijd. Maar hij wordt wel veel gebruikt hier, bijna iedere dag wel een keer.
Ik heb er inmiddels ook één in huis. Bij dochterlief erg gemist, die was altijd wakker tijdens het eten en wilde er dan ook graag bij zijn maar wippertje op de grond vond ik niks, box stond te ver weg.
Sowieso komt er een tweede tripptrapp voor deze beeb, wat een geweldige dingen!
Hier ook gebruikt vanaf een paar weken tijdens het avondeten. Ze was dan meestal wakker.
En ze is nu 7,5 maand en zit er dus nog in. Inmiddels ook tijdens de lunch. Op zich kan ze wel zitten, maar zo’n hangstoeltje zit veel fijner dan in de kinderstoel. Zo geweldig stevig zitten de meeste kindjes op deze leeftijd ook nog niet. Dus zo lang ze er nog netjes in past blijft ze nog in de newborn set zitten ipv gewoon in de stoel.
Bij de oudste hadden we hem ook niet, bestond toen nog niet. Dus heel erg zitten hannesen met in de wipstoel eten geven en daar zelf heel erg voor moeten bukken of op schoot en dan zelf niet kunnen eten, want wat als ze een hand uitsteekt en er hete pasta met saus ofzo op haar valt…En nu zit babylief gewoon aan tafel. Ik vind het dus echt een ideaal ding.
Je weet pas wat je eerder gemist hebt als je heb nu wel in gebruik hebt
ik zag dat deze newbornset bij babypark in de aanbieding is…
en anders prenatal…
Ik heb m helemaal niet gemist en ga hem nu voor nr 3 ook niet meer aanschaffen. Denk zelf voor die paar weken dat je m echt nodig hebt. Hier zaten ze vanaf 6 maanden (wanneer ze pas beginnen met eten) al in de triptrap met verkleiner en daarvoor heb ik het eigenlijk nooit gemist. Ze hebben tot die tijd denk ik (oef geheugen is echt waardeloos) gewoon in het wippertje op tafel erbij gezeten. Wij hebben ook de babybjorn en daar zitten ze prima in. Nu is het idd wat voller aan tafel, maar denk dat het nog wel gaat passen en de eerste maanden sliepen ze vaak als we gingen eten, of niet maar dan had ik ze gewoon in de draagdoek bij me.
Ik moet het denk ik eerst eens in irl zien voordat iemand me kan overtuigen dat het echt vreselijk makkelijk is. Zal de volgende keer als ik in de babyzaken ben eens kijken, misschien dat ik dan om ben
Als ik achter de computer wilde had ik ze altijd in de draagdoek bij me, dus daarvoor zie ik voor mezelf ook het nut nog niet.
Ik geloof dat ook ik het nut er niet van in zie. Maar dat heb ik bij een wipper eigenlijk ook, bij J. nauwelijks gebruikt dus nu schaffen we er ook geen aan. Baby kan in de box liggen, maar eerder nog in de draagdoek bij een van ons. En als het tijd is voor bijvoeding, dan is het ook al bijna de tijd om zelf te zitten in de kinderstoel.
Ga binnenkort eens neuzen ook bij bekenden die hem hebben
Wij hebben er ook aan gedacht maar uiteindelijk niet gekocht. Voor die eventjes dat ze er in kunnen… S lag gewoon in de box of in de wagenbak. Soms ook bij ons op de arm. Konden we met de andere arm eten.
Vond het veel te duur voor die paar maandjes dat hij er eventueel in zou kunnen.
Wij trokken de box erbij en zetten daar de wipstoel in. Ze zat dan prima op ooghoogte :thumbup:
Kan je ook nog overwegen als je je box kunt verschuiven.
Overigens at ze in het begin (eerste hapje na 6 maanden) niet met ons mee. Dan werd mijn eten en het van haar koud. Daar had ik geen zin in :mrgreen: Tegen de tijd dat ze beter begon te eten en snapte hoe die motoriek werkte, kon ze in de triptap met beugel. En aan tafel dus bij de rest van het gezin.
Voor ons dus geen newborn set. Bij de oudste twee bestonden ze ook nog niet. Maar ja, misschien heb ik wel wat heel handigs gemist…
Off topic… en zo kan je echt heel veel dingen kopen voor kinderen. Veel zal best handig en nuttig zijn, maar je moet je afvragen of je overal wel je geld aan wil besteden…