Hallo dames,
Even een vraagje van een herintreedster.
Hoe lang deden jullie met een pak newborn luiers? ( maat 1)
Ik hou er wel van om voorraad in te slaan, maar denk zelf aan 1 pak wel genoeg te hebben en dan over te stappen op maat 2.
Mijn kinderen wogen rond de 3.5 Kg toen ze geboren werden.
Oh ja, gebuik ook katoenen luiers tussendoor.
6 luiers op een dag en Merlijn is nu alweer 5 weken oud en ik gebruik nog newborn luiers. Hij woog 3835 gram met de geboorte en is nu ongeveer 4300 gram.
ik heb 2 pakken nummer 1 gehad en daarna nummer 2 gekocht mijn dame woog bij de geboorte 3950 gram en ik vond nummer 2 erg fijn omdat ze erg veel plassen deed en zo bleef ze beter droog
Wij hebben maar 2 weken de newborn gebruikt. Heb ongeveer 3 pakken verbruikt volgens mij.
Amélie woog 3850gram bij haar geboorte, en is bijna niet afgevallen.
De nummer 2 pakken zijn vanaf 4 kilo, en zitten gewoon net iets lekkerder, en kan ze zonder door te lekken een fikse poepbroek fabriceren
Isa heeft 9 of 10 weken nr. 1 gehad :oops:
En nu past nr 2 nog perfect…nr 3 is echt mega groot!
Ze was 3140 gram met haar geboorte, en weegt nu ongeveer 5,5 kilo denk ik.
Maar ja, ze is bijna 4 maanden en past bijna alle broekjes maat 56 nog…
Sam was in alles heel gemiddeld, dus soort Jan Modaal :mrgreen:
7 pond, 50 cm en ik heb 4 pakken newborn gebruikt.
ik zou niet te veel inslaan, kan beter bij halen.
Als je net als mij een peuter van 8.5 pond krijgt is hij/zij er zo uit gegroeit nl
Wij hebben ook langer gedaan met de newborn maar Joyce was bijan 10% afgevallen vanaf 3820. en ze heeft ook nog 2 weken stilgestaan in groei…
Dus zou idd 1 pak kopen… en als je de doos van prenatal hebt… daar zat bij mij ook nog een pak newborn in…
Liefs
hier een minibeeb , ik zat eerst een week of 5/6 op de prematuurlijn van de kruidvat hierna pas newborn en die heeft ze ong. 2,5 maanden gehad, ze zit nu op maat 2 en voor de nacht op 3(maar die is eigenlijk nog te groot :mrgreen: )
dus ik heb echt wel een heeeele boel newborn pakken nodig gehad hoor…
OK dames, bedankt voor de tips, ik denk dat ik nog even wacht op de doos van Prenatal, die heb ik nog niet binnen, als daar nog een pak inzit heb ik er 2 en net wat sommigen van jullie zeggen, je kunt altijd bij halen.
Heb nog een paar bonnen van de etos voor korting, haal ik daar alvast 2 pakken nr 2 van. in de garage heb ik al 3 grootverpakkingdozen nr. 3 staan! hihihihihi, het eet geen brood en net wat ik al schreef ik hou van voorraadjes.
Maar ik was er even helemaal uit hoe lang je nou met zo’n pak newborn doet.
Ik zou idd ook niet teveel 2 halen hoor…
Ik zit nu ook al in de 3… maar van de etos vallen ze wat groter dus kan het wel iets langer… die kan ze nl nog wel aan hihi…
Maar ben niet zo’n etos luier fan…
Liefs
ik gebruik nogsteeds newborn luiers,
jasly werd geboren met 2940gram en nu weegt ze iets van 4,5 kilo,
dus binnenkort overstappen,
heb wel maatje 2 liggen en ook maatje 3 in mn voorraadkastje
Hier hebben we ook wel een maand of 2-3 de Newborn luiers gebruikt. :think:
Nou was (en is) Noa ook wel een kleintje, hoor: ze was 2900 gram bij haar geboorte. Toen ze 4 kilo woog zijn we overgestapt naar maatje 2.
4 pakken nweborn gebruikt
Marit was bij de geboorte 3985
oh aj en als je voor de c1000 doos gaat als dat nog is daar zit ook een bon voor ene pak newborn in…
Mijn meisjes waren 2200 en 2550 gram bij de geboorte. Ik denk dat ik een krappe maand met nr1 heb gedaan. Ik ben vrij snel overgestapt op maat 2 en vervolgens 3, omdat deze goedkoper zijn (even duur, maar zit meer in).
Hier alleen de eerste 2 weken maatje 1…nu maatje 2.
Hij woog ook al 4255 gram bij de geboorte (en nu ruim 4720 gram). Verder was hij 52 cm bij de geboorte en nu alweer 56 cm! :shock:
newborn gebruik je toch tot 5kilo?
Nr. 2 past volgens de verpakking al vanaf 3 kilo (max. 6 kilo). Er is dus altijd een overlapping in de maten...Je kan dus al eerder dan 5 kilo overstappen als je wilt.
Ik stap over als de luier te strak in haar liesjes zit....
@mayo28 wrote:
Nr. 2 past volgens de verpakking al vanaf 3 kilo (max. 6 kilo). Er is dus altijd een overlapping in de maten…Je kan dus al eerder dan 5 kilo overstappen als je wilt.
Ik stap over als de luier te strak in haar liesjes zit…
Ik had al eerder maatje 2 gekocht, maar als ze dan gaat plassen dan plast ze gewoon in dr broekje en dan zit ook dr rug onder de plas,
Ik zie soms wel dat het ietsie te strak zit bij dr liesje maar dan doe ik het gewoon wat losser en dan past ze hem wel gewoon,
alleen wel als ze peopt (1keer per week) dan zit echt alles eronder,
die spuitpoep zit echt overal!!!
ik weet niet wat ik verkeerd doe maar het gebeurt elke keer weer!!!
:-*