Neusspray

Natuurlijk ben ik weer verkouden. Het lijkt wel of met elke zwangerschap direct mijn weerstand naar een nul punt keldert. Nu wil het geval dat ik, als ik verkouden ben, werkelijk nergens meer lucht vandaan kan halen. Normaal gesproken gebruik ik dan de normale xilomethazoline neusspray. Dat mag je dus niet gebruiken tijdens een zwangerschap.



Een gewone zoutoplossing helpt gewoon niet. Nasonex ook niet. Wat is nou wél een goede neusspray die ik gewoon gebruiken mag. Aldaniet op doktersvoorschrift… Whhoehelp!

Ik gebruik altijd otrivin, die mag je wel gebruiken. Tenminste volgens mij. Heb het laatst nog gebruikt.



Ik kan zo even de beschrijving niet vinden om het hier neer te zetten wat er precies bij staat.

Gevonden!!!



5. Kan ik Otrivin gebruiken als ik zwanger ben, wil worden of borstvoeding geef?







Zwangerschap

In de normale dosering en gedurende maximaal vijf dagen achtereen kunt u Otrivin veilig gebruiken. Op die manier wordt het al jarenlang gebruikt door zwangere vrouwen, zonder nadelige gevolgen voor het kind

Ow echt? en is dat de normale xilomethazoline? En wat is dan de dosering? Want ik ben de bijsluiter kwijt!

Ja volgens mij wel,



even copieren:



Otrivin

De werkzame stof in Otrivin is xylometazoline



Wanneer?

Gebruik Otrivin uitsluitend als de neus echt is verstopt en niet om een verstopping te voorkomen. Als u het middel te veel en te vaak gebruikt, kan uw neusslijmvlies beschadigen.



Volwassenen: wacht na elke toepassing ten minste vier uur voordat u het weer gebruikt. Wilt u tijdens het slapen minder last hebben? Gebruik het dan vlak voor het slapengaan.





Hoop dat ik je zo wat geholpen heb!!!

Je hebt me ENORM geholpen!!! Oooow, vannacht weer een beetje slapen! Ik had dus niet eens gegoogled hè… gewoon omdat de drogist steeds zegt dat ik het niet gebruiken mag. En ik heb dus gewoon otrivin in huis! Inmiddels ook wel gewoon via google gevonden, super bedankt!

Geen dank,



ALs ik verkouden ben en heb geen otrivin dat vindt ik zo verschrikkelijk



Toen werd me verteld dat ik het niet gebruiken mocht, gelukkig ben ik zelf gaan zoeken en toen vond ik het dat het wel mocht.



Ik gebruik heb zo minimaal mogelijk als het nodig is maar lekker slapen is wel belangrijk.

Dus lekker gebruiken!!

Enne weltrusten voor straks :wink:

Hihi, ja joh, ik haat het als ik niet fatsoenlijk ademhalen kan, dus als ik ECHT ECHT ECHT niet meer kan is het toch wel heel fijn om even te sprayen!

oh ja ik ken het ook!



ik heb het ook gewoon gebruikt tijdens de zwangerschap



helaas heb ik het nu niet in huis, en je raad het al…ben nu echt heeeel erg verstopt in me neus

Ik heb een jaar lang elke nacht otrivin gebruikt. Ook tijdens het begin van mijn zwangerschap. De verloskundige zei dat het met die 5 dagen niet zo heeeeel nauw genomen hoeft te worden, maar je neusvliezen worden dunner door dat spul. En tijdens een zwangerschap zijn je neusvliezen sowieso al dunner, zodat je nog grotere kans op een neusbloeding hebt. Nouja, toen bedacht ik me dat ik er sowieso wel mee kon stoppen, want als je al zo lang een dichte neus hebt elke nacht zal het wel een allergie zijn ofzo. Dus heb ik hem weggedaan.

Maar het mocht gewoon hoor tijdens zwangerschap. En helpt enorm :smiley:

Ook ik gebruik nu neusspray.



Dit is op voorschrift van de huisarts wel die neusspray voor kinderen van 2 tot 6 jaar.

Ik mocht juist geen xylometazoline neusspray gebruiken dat stond zelfs in de info folder die ik bij de vk mee kreeg.

otrivin zal wel niet zo zwaar zijn als de gewone xylometazoline spray, denk ik…(met wat minder xylometazoline), vandaar dat merk dan wel mag…

@Heleen wrote:

otrivin zal wel niet zo zwaar zijn als de gewone xylometazoline spray, denk ik…(met wat minder xylometazoline), vandaar dat merk dan wel mag…




Otrivin bevat net als de meeste neussprays 1 mg xylometazoline. Het beste kun je een neusspray nemen met xylometazoline voor kinderen. Daar zit namelijk maar 0,5 mg in.

Ja, ik ga die ook maar even ophalen. Het lijkt nu ietsje beter te gaan…

Ik ben nu ook snippie… en gebruik Sinex.Er staat op niet bij zwangerschap maar in overleg met arts mag het.Ik gebruik echt allleen 's avonds 1 keer en dan echt super weinig

Danielle

Waarom is xylometazoline slecht tijdens de zwangerschap?



Ik kan dat nl nergens terug vinden :think:

Zwangerschap en borstvoeding



Kan ik dit medicijn gebruiken als ik zwanger ben, wil worden of borstvoeding geef?

In de normale dosering en gedurende maximaal vijf dagen kunt u dit middel veilig gebruiken. Op die manier wordt het al jarenlang gebruikt door zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven, zonder nadelige gevolgen voor het kind.



Dit gaat over sinex ookwel Vicks genoemd vroeger.Ik heb dit gevonden via google op de vraag : mag je ook sinex gebruiken tijdens zwangerschap

Zoutoplossing helpt bij mij niet en ik word daar nog benauwder van

Hallo,

Ik ben momenteel bezig met een opleiding voor drogist en ben net aan het leren over onder andere neussprays.

In mijn lesboek staat bij Otrivin en Nasivin:

Wegens de vasoconstrictieve (bloedvatvernauwende) eigenschappen is het aan te bevelen, uit voorzorg gedurende de zwangerschap af te zien van het gebruik van neusdruppels en neussprays.



Dit is zeker het geval voor mensen met hartklachten of hoge bloeddruk.



Volgens het boek moet ik in dat geval gewoon de fysiologische zoutoplossing adviseren. Of stomen met een inhaleermiddel. Dit kun je ook op je borst of rug smeren voor verlichting 'snachts. Voorbeelden zijn:

Dampo inhalatiezalf, Luuf verkoudheidsbalsem of Vicks vaporub.



Dit smeren mag niet wanneer je borstvoeding geeft. En deze inhalatiemiddelen zijn ook niet geschikt voor kinderen onder de 2 jaar. Voor deze groep heeft Luuf een speciale balsem voor baby’s.



Succes!