Neusspray dr v/d Vogel

Ik ben erg vatbaar voor bijholteontstekingen. Van de huisarts heb ik daar een ontsekingsremmende spray voor gekregen. Omdat we graag weer zwanger wilde worden, kreeg ik er een die ik ook mag gebruiken tijdens de zwangerschap. Dit is puur ontstekingsremmend en houd dus niet mijn neus open.



Ik weet dat je Otrivin wel mag gebruiken, maar weer niet zo heel lang en ik durf het toch niet echt goed aan. Nu heb ik me laten verleiden door de neusspray van Dr v/d Vogel. In de bijsluiter staat dat je deze gewoon mag gebruiken, het is puur homeopatisch.

Wel vroeg ik me af of er hier mensen zijn die het ook gebruikt hebben, of gebruiken tijdens de zwangerschap?



Ik gebruik liever helemaal niks, maar ik ben nogal verslaafd aan ademhalen. :angel:

:inlove: En het zwanger worden is gelukt zie ik :dance: :thumbup: gefeliciteerd!



Ik heb een soort chronische vorm van bijholteontsteking gehad en na het verwijderen van mijn neusamandelen op mijn 14e en een neusoperatie op mijn 17e waarbij ze mijn holtes hebben vergroot zodat het UIT de bijholte kan is het bij mij weg!!

Maar daar heb je nu niets aan :shifty:

ZOUTOPLOSSING!

Daro buisjes fysiologische zoutoplossing…is lichaamseigen vocht en je SPOELT echt ipv spray…

Het is niet fijn en smaakt vies :sick: maar is topspul,ik gebruik het ook bij de kleinste en het is echt goed spul!

Verder kan ik stomen aanraden met kamille oid dat werkt bij mij ook erg rustgevend op de slijmvliezen en verzacht de boel en maakt het vrij!

Dank je wel!! :inlove:



Voor de voorkoming van de ontsteking zelf heb ik beclometason spray, dat werkt echt perfect. Zodra ik verkouden wordt, ga ik sprayen, sindsdien ben ik al 3-kwart jaar ontsteking vrij. Daarvoor had ik het bijna 1x per maand :shock:



zorgen die buisjes er echt voor dat je neus openblijft? Een spray voor kinderne met enkel een zoutoplossing, werkt dus niet bij mij :eh:

Ja dat had ik ook…

Die operatie was geen pretje maar o o o wat is het een heerlijkheid dat ik nu ALTIJD door mijn neus kan ademen…vooral 's nachts echt top!

Ik zou eens informeren naar die operatie want je kan toch ook niet je leven lang medicenale neusspray gebruiken?



Die buisjes werken ECHT!

Want die spray is maar l*llig helemaal als je dus volwassen bent…die buisjes spuit je dus een ‘‘sloot’’ water over je slijmvliezen…komt wel achter in je keel eruit hé…is vies :sick: maar werkt wel :shifty:

Toch maar eens gaan halen van de week dan :think:



Klinkt een stuk beter dan die sprays, het blijft toch troep!

Ik heb die neusspray gehaald van dr Vogel…nou het werkt niet hoor.

Ik mag van m’n vriend niet meer de ‘gewone’ neusspray gebruiken.

Ik gebruik het al te lang vind hij. Heb de dokter gevraagd en het is niet

schadelijk voor de zwangerschap. Ik heb 's-nachts dus ALTIJD last van een verstopte neus maar die dr. Vogel werkt dus niet :naughty: :twisted:

ik mocht absoluut geen gewone neusspray… alleen maar homeopatische…



in de gewone zit een bloeddrukverhogend middel… en dat mocht ik dus ect niet…



ik eb et opgelost met stomen… zelfs midden in de nacht! en als je gestoomd hebt moet je et eerste half uur binnen blijven omdat et anders niet werkt zei de vrouw van de drogist… waarom week niet :oops:

Nee maar je hebt dus neusspray…én neusspray :mrgreen:

Gewone die jij bedoeld is met die xelamotycine ofzoiets :roll: die gewone die wij zeggen die de zoutoplossing voor beebjes…

En die darobuisjes zijn ook gewoon lichaamseigen fysiologisch zoutoplossing…volgens muj hetzelfde spul waarmee ze wonden spoelen enzo bij operaties :think:

Iig werk het bij mij wel goed al is het vet ranzig die slok zout water in je keel…maar je spoelt er wel je holtes mee schoon…

Bij mijn kleine werkt het ook beter dan wat dan ook als ze snot heeft…

Ik heb alleen sinds mijn operatie er zowat geen last meer van :dance:



Stomen en niet naart buiten gaan heeft meer te maken met een warm hoofd hebben en dan de kou op je koppie denk ik :wink:

@Paschal75 wrote:

Ik heb die neusspray gehaald van dr Vogel…nou het werkt niet hoor.

Ik mag van m’n vriend niet meer de ‘gewone’ neusspray gebruiken.

Ik gebruik het al te lang vind hij. Heb de dokter gevraagd en het is niet

schadelijk voor de zwangerschap. Ik heb 's-nachts dus ALTIJD last van een verstopte neus maar die dr. Vogel werkt dus niet :naughty: :twisted:




Dat is dus mijn probleem ook. De bijholteonsteking is het probleem niet zozeer meer, maar die verstopte neus :shock:

En inderdaad… ALTIJD 's nachts.

Die van vogel werkt hier wel, maar niet de hele nacht door :o

Ik heb de gewone neusspray van otrivin gebruikt. :eh:





Bij een week of 5 zwangerschap en nu de afgelopen week weer.



Ik had het aan de ass. van de VK gevraagd en ze zei dat het geen probleem was en gewoon de bijsluiter volgen (dus max. zo vaak en niet langer dan een week)

@Becca wrote:

@Paschal75 wrote:
Ik heb die neusspray gehaald van dr Vogel…nou het werkt niet hoor.

Ik mag van m’n vriend niet meer de ‘gewone’ neusspray gebruiken.

Ik gebruik het al te lang vind hij. Heb de dokter gevraagd en het is niet

schadelijk voor de zwangerschap. Ik heb 's-nachts dus ALTIJD last van een verstopte neus maar die dr. Vogel werkt dus niet :naughty: :twisted:




Dat is dus mijn probleem ook. De bijholteonsteking is het probleem niet zozeer meer, maar die verstopte neus :shock:

En inderdaad… ALTIJD 's nachts.

Die van vogel werkt hier wel, maar niet de hele nacht door :o


Komt omdat je 's nachts platligt :wink: dan komt er een andere druk op je holtes en heb je dus sneller een dichte neus :thumbdown:

Is bij kindjes ook vaak het irritante dat ze dan onrustige nachten hebben…oh en wat ook werkt schijnt maar wederom vies is…is een half ui naast je bed :sick:

Of iets smeren van vicks of dampo?

Maar ik blijf toch een voorstander van stomen en dan die darobuisjes spoelen eroverheen,zijn je slijmvliezen echt schoon :angel:

@renzosmam wrote:

Komt omdat je 's nachts platligt :wink:


Ja precies, want als ik er dan uitga dan springt mn neus weer heerlijk open ! Moet nu wel vaak naar de weecee dus dat is geen probleem maar het liefst heb ik geen vestopte neus…en tis altijd maar 1 neusgat :wall:

Ik heb eens navraag gedaan bij de apotheek. Ze zeggen/mailen:



Wanneer in de bijsluiter staat dat een product niet schadelijk is tijdens de zwangerschap, dan kunt u daar vanuit gaan.



Daro fysiologische zoutoplossing komt in principe overeen met de gewone zoutoplossing. Als u het zelf maakt, kan het wel van sterkte verschillen, het voordeel is dat het een constante hoeveelheid bevat. Het kan verlichting geven bij neusverkoudheid, maar zorgt niet voor slinken van het neusslijmvlies. Het middel dat dit het beste doet, is Xylometazoline neusspray. Dit mag echter bij zwangerschap slechts kort worden gebruikt (minder dan 5 dagen). Bij kort gebruik is het veilig, bij langer gebruik kan de doorbloeding van de placenta verminderen. Wanneer u echter voldoende baat heeft bij Cinoforce, kunt u dit volgens voorschrift blijven gebruiken.




Duidelijk dacht ik zo!



Wel heb ik de DARO gekocht vandaag en in mijn neus gespoten

:shock:



Renzomam: help! In de bijsluiter staat dat je na 30 seconde alles weer uit je neus moet laten lopen, maar ik spuit alles direct door mijn strot in 8) Slik en weg… (IEKS!)



Maar ik moet zeggen: de boel voelt redelijk schoon aan nu! :thumbup:

Tja…ik slik het ook door en de kids ook,je spuit het eenmaal via je je neus je strot in :lol:

Maar het is lichaamseigen vloeistof dus ik ga ervan uit dat het geen kwaad kan en je lijf het dus gewoon opneemt :angel: