neusje schoonmaken

Hoe maken jullie het neusje van je baby schoon?



En dan bedoel ik de plakkerige snotjes in het neusje.



Ik vind dat zo’n vies gezicht, dus wil dat lekker schoonmaken. Maar hij gaat zo uit zijn dak van boosheid als ik dat met een watje er probeer uit te halen…

Ben benieuwd of jullie nog goede tips hebben!

Met een snoetenpoetser?

Ik gebruik wel eens zo’n babywattenstaafje :silenced:

E.ke vindt het ook niet leuk, ik vraag me af of er een manier is die ze niet vervelend vinden.

Met een neuspeer, die kun je gewoon bij de pren.tal halen bijvoorbeeld. Ik had voorheen een andere, een lila, en die is geweldig, nu hadden ze die niet en alleen maar witte, hele flexibele met een paar randjes langs de zijkant. Dat is een rotding vind ik. Dus scheelt wel welke je haalt :wink: .



En na een badje kun je verkouden neusjes het handigste schoonmaken vind ik, dan is het lekker waterig geworden en komt het er zo uit.

Ik ga gewoon eens snoetenpoetser langs der neusje…Ze heeft gewoon niks te willen :wink:

@Madre wrote:

Met een snoetenpoetser?




Dan is het drama nog groter :wall:

@Beebie wrote:

Met een neuspeer, die kun je gewoon bij de pren.tal halen bijvoorbeeld. Ik had voorheen een andere, een lila, en die is geweldig, nu hadden ze die niet en alleen maar witte, hele flexibele met een paar randjes langs de zijkant. Dat is een rotding vind ik. Dus scheelt wel welke je haalt :wink: .



En na een badje kun je verkouden neusjes het handigste schoonmaken vind ik, dan is het lekker waterig geworden en komt het er zo uit.




Ja, die heb ik, maar is alleen effectief als hij een loopneus heeft en niet bij plakkerig gedoe.

Na het badje gaat het inderdaad makkelijker!



Tja, waarschijnlijk ook geen andere mogelijkheid, hè?

Ik doe het ook met een babywattenstaafje, ideaal.

Hier ook een wattenstaafje.

Soms pulk ik het er ook in 1x met mijn nagel uit :oops: :mrgreen:

En dan eet ik het op.



Whaha, nee hoor! :lol:

@Matsjo wrote:

Soms pulk ik het er ook in 1x met mijn nagel uit :oops: :mrgreen:




Hier ook zo :oops:



En nee dat vinden ze niet leuk, maar als er zo’n goeie groene plakker zit… die er niet netjes uit wil met een zakdoekje… dan maar even pulken, want anders zie ik mijn kind niet meer zitten, maar alleen dat groene snotje :oops:



Met andere dingen heb ik dat helemaaaal niet, maar snotjes… die moeten weg.



iedere gek zijn gebrek :mrgreen:

Ik gebruik ook een neuspeer en die krijgt de plakkerige snottebellen er goed uit hoor.

@Matsjo wrote:

Hier ook een wattenstaafje.

Soms pulk ik het er ook in 1x met mijn nagel uit :oops: :mrgreen:

En dan eet ik het op.



Whaha, nee hoor! :lol:


Whahahahaha :mrgreen:

Ik doe het met een combi wattenstaafje en nagel/doekje. Maar het blijft een … werk :sick:

@Jose wrote:

Ik gebruik ook een neuspeer en die krijgt de plakkerige snottebellen er goed uit hoor.




ik heb die ook altijd gebruikt… en als dat niet wil ja dan pulkte ik het er zelf uit :mrgreen:

Gewoon met een billendoekje, of babywattenstaafje met evt klein beetje babyolie…

ik doe vaak op het werk als je kindjes hebt met aan gekoekte snotranden :sick:

smeer ik er vaseline op ff laten intrekken en dan vaak haal je het er zo van af

@MegaMindy wrote:

ik doe vaak op het werk als je kindjes hebt met aan gekoekte snotranden :sick:

smeer ik er vaseline op ff laten intrekken en dan vaak haal je het er zo van af




Oh, dat is ook nog een tip!

Maar ik moet zeggen, dat ik het neusje schoonmaken van mijn eigen kind echt niet vies vindt :oops: , maar ik vind die snotjes in zijn neus een vies gezicht. Alsof ik hem niet goed verzorg.

Dat moet dus gewoon daar niet zitten. Ook niet als het nog IN de neus zit. :silenced:



Maar meneer denkt daar anders over.

ben het helemaal met je eens Pé… ik vind het ook zeker niet vies, maar het staat gewoon niet netjes… heb er ook een hele erge hekel aan kinderen die zulke snotneuzen hebben dat ze het met hun tong kunnen weglikken :sick:

ik haat ook snotneuzen!!



Zoonlief is verkouden, is een mannetje die eigenlijk nooit huilt of boos is, maar ooohwee als je aan ZIJN snotjes zit…



maar ja wordt ie ff boos, til jehem daarna op en praat tegen hem, en je krijgt weer een smile van oor tot oor :inlove:

Hier ook een heel boos kindje als je aan haar neusje zit. Nou ja, eigenlijk mag je helemaal niet met een doekje aan haar toetje zitten, maar soms is dat gewoon even nodig… Voor haar neusje gebruik ik meestal ook een babywattenstaafje als er iets in zit, met mn nagel ben ik bang dat ik haar pijn doe omdat ze niet stil blijft liggen. Wattenstaafje maak ik een beetje nat en dan kan er eigenlijk niets gebeuren, maar het blijft een drama…