Neusamandelen

Ik heb al in het archief opgezocht maar zit toch met wat vraagjes:

Mijn zoon van 14 maanden is langs de kno geweest en die heeft het advies gegeven om zijn neusamandelen te laten verwijderen.(veel groene snot en dat sinds hij eigenlijk naar de creche gaat)

Hij hoest ook heel veel alsof hij slijm op z’n luchtwegen heeft zitten. Heeft dat te maken met zijn neusamandelen? Het hoesten gaat ook niet weg.

Verder: mag hij onder narcose als hij verkouden is? Ik heb gehoord van niet.

Wat zou dan het geschikte moment zijn, aangezien hij altijd last heeft van loopneus en/of hoesten.

iemand ervaring hiermee?

dat kan zeker met de neusamandel te maken hebben. Als deze chronisch ontstoken is en zijn werk dus niet meer goed kan doen, loopt er veel slijm de keelholte in. Het verwijderen kan veel verlichting bieden in veel gevallen.

Bij Yuri is eerst zijn neusamandel verwijderd en 3 mnd later alnog zijn keelamandelen…

En tja, Yuri is ook snotverkouden onder narcose gegaan hoor, wanneer moet het anders :wink:

Zijn longen moesten wel schoon zijn, en dat was 1 maal net aan.

hebben ze dan geen rontgefoto gemaakt??

de symtomen die je zegt hebben wel te maken met chronische ontstoken neusamandelen.

levi is ook bij de kno arts geweest om als optie zijn neus amandelen er uit te halen vanwege alle klachten. op de rontge zagen de amandelen er mooi uit en is er ook een andere oorzaak gevonden.

Ok dank voor de info.

Bij de KNo warenwe echt binnen 3 minuten klaar. Die zei dat het de neusamandelen waren.

Misschien is het handig om te vragen om een rontgenfoto?

hier nooit een rontgenfoto gemaakt :eh:

wel al 2 x de amandelen verwijderd en een keer buisjes.

dat laatste heeft pas grote invloed gehad op de verkoudheid en andere ziektes :thumbup:

het heeft allemaal met elkaar te maken; als de neus verstopt, verstoppen meestal ook de oren en de luchtwegen.

eenmaal alles open, zorgt voor een goede afdrijving en worden ze er niet zo ziek van.

en ja, ook hier snotverkouden de operatie in gegaan… het kan niet anders, en ze krijgen die ingreep nu eenmaal niet voor niets. :wink:

succes

Jim was ook altijd verkouden en groene snottebellen. Die wilden ze met 7 maanden al opereren maar dat vonden wij te jong en we wilden even de zomer afwachten. Precies een week na zijn eerste verjaardag is hij geopereerd en hij had verhoging maar het ging gewoon door hoor! Hier overigens ook nooit een röntgenfoto gemaakt. De KNO zei na de operatie dat zijn neusamandelen echt heel groot en vies waren. Weer een half jaar later zijn er ook buisjes gezet en sindsdien is het wat beter. Maar sinds het weer weer wat slechter is is hij al weer continu verkouden… heeft er alleen minder last van.

@Alesi wrote:

Bij de KNo warenwe echt binnen 3 minuten klaar. Die zei dat het de neusamandelen waren.

Misschien is het handig om te vragen om een rontgenfoto?

bij levi wist hij het niet zeker vandaar dat er bij hem wel een foto is gemaakt.

Kno arts die zullen het wel meteen zien als het echt zo is.

Dan voor de reacties, ik ga een vervolg afspraak maken met de KNO

Duurt gewoon veels tel ang z’n verkoudheid…