neusamandelen aangroeien

Vorig jaar september zijn de neusamandelen bij Reno geknipt (toen ruim anderhalf) maar ik heb het idee dat we weer terug bij af zijn. Weer dezelfde klachten…

Ik weet dat ze weer aangroeien, maar hoe lang duurt dat meestal?

Vond het binnen een jaar wel erg snel eigenlijk :think:

Het enige dat ik weet , is dat toen wij met Merijn naar de huisarts gingen om het verwijderen te bespreken vanwege vele klachten, de huisarts aangaf dat men in het ZH hier pas v.a. 3 jaar wil helpen aan de neusamandelen vanwege het snelle teruggroeien.

En er dus een kans is, dat hoe jonger het kind, hoe groter de kans dat het weer opnieuw moet gebeuren.



We hebben met Merijn toch met 2.5 jaar mogen doen omdat hij zulke enorme amandelen had, maar dat was wel uitzondering. Heb eigenlijk geen idee hoe het met zn amandelen gesteld is nu.

Ik heb ook begrepen dat ze het liever niet doen bij jonge kinderen omdat dat sneller terug groeit, dus misschien idd toch alweer terug :? . Bij Anne is de neusamandel er vorig jaar uitgehaald.

Onze kno-arts vertelde dat het meestal minstens een jaar duurt voordat de amandel weer is aangegroeid, als dat al gebeurd.

Sanna was ook anderhalf en is toen ze drie was weer geopereerd. En om dit moment heeft ze een kuur maar als die niet helpt moeten we toch weer terug naar de kno omdat waarschijnlijk de neusamandel weer is aangegroeid.

Hij vertelde dat als ze langer dan 6 weken verkouden was het zeer waarschijnlijk is dat het weer aangegroeid is.

Jinthe heeft drie keer buisjes gekregen en de eerste twee keren ook neusamandelen gekniot en er zat net geen jaar tijd tussen…

Bij Jim zijn zijn neusamandelen in augustus 2007 geknipt, in maart 2008 buisjes gekregen en toen nog niet nodig weer te knippen, maar ik geloof begin 2009 weer een keertje, april 2010 zijn keelamandelen en toen waren neusamandelen nog goed, dus ik hoop dat wij wat dat betreft met hem klaar zijn…



Als de klachten weer terug zijn gewoon even bellen met de poli en een afspraak maken (omdat je al patiënt bent kan je gewoon buiten de ha om gaan). Als je aangeeft dat de klachten weer terug zijn zullen ze vast even willen kijken.

Bedankt voor de reacties! Het zou dus wel kunnen…

Ga nu nog niet bellen voor een afspraak, oktober/november gaan zijn keelamandelen er uit en dan mogen ze zijn neus wel weer meenemen.

Was alleen benieuwd of het mogelijk was :wink:

Bij keelamandelen wordt sowieso altijd even gekeken of de neus ook weer mee moet dus al had je geen klachten gemerkt zou dat toch wel gebeurd zijn! Blijft rommelen met het jochie hè? Alsof jullie al niet genoeg gehad hebben… :hug: