Bij Sanna is 15 juli de neusamandel verwijderd. We zijn via de kinderarts bij de kno-arts terecht gekomen omdat ze niet goed groeide en afviel.
Ze bleek een zeer vergrote neusamandel te hebben en achteraf zei de kno-art dat hij nog niet eerder zo’n grote amandel bij zo’n klein meisje had gezien :shock:
Een goede beslissing dus om hem eruit te laten halen :thumbup:
Meteen na de operatie was de chronische verkoudheid weg en begon ze er beter uit te zien.
29 september moeten we op controle bij de kinderarts om te kijken hoe het met haar gewicht en lengte staat.
Maar nu het probleem, sinds 2 1/2 week is ze weer verschrikkelijk verkouden. Niezen, hoesten, veel slijm en snot en traanoogjes Ze is ook weer slechter aan het eten en heeft weer zo’n wit gezichtje.
Ik herken het meteen weer van voor dat ze geopereerd is.
Zal ik wachten tot we bij de kinderarts zijn geweest of toch al eerder weer naar de kno-arts?
Ik weet dat de neusamandelen weer aan kunnen groeien maar ik weet niet hoe snel dat gaat.
Ik zou gewoon even de huisarts of assistente vragen of dit nu al mogelijk is.
Maar kinderen “mogen” 3 weken achter elkaar verkouden zijn, als ze daarna maar minimaal 2 dagen snottebellenvrij zijn.
mar27 5vanmijn kids alleen de jongste lina nog niet zijn kno kindjes amandelen der uit keel en neus oren buisjes prikken …
bij karim nu 3 ( voor het eerst geholpen toen die nog geen 1 jaar was ) blijft ook vaak verkouden en neus lopen ook na de operaties het kan allergie zijn … voor huisstof of wat anders misschien een idee om het te laten testen ?? maar neusamandelen groeien dus weer aan hier is karim der nu al 2x aan geholpen mijn andere dochter zelfs 4x hoop dat je hierwat aan hebt
Amélie is vlak na haar 1e verjaardag geopereed aan haar keel- en neusamandelen, maar werd een paar dagen na de operatie meteen weer verkouden.
Zij bleek oorontsteking te hebben (ook chronisch) dus kreeg ze een maand later ook nog buisjes in haar beide oortjes.
Sindsdien niet meer verkouden geweest tot 2 weken geleden, en nu dus ook weer gewoon 2 weken lang .
Er is gewoon niets aan te doen…
De neusamandelen groeien inderdaad weer aan, maar ze hopen dat kinderen er overheen groeien…
Je kan natuurlijk de kno-arts bellen om advies, maar waarschijnlijk krijg je hetzelfde advies als ons…en dat was uitzieken :?
Sterkte :hug: