Iemand ook een neuspeuteraartje???
Iemand tips om het af te leren? Ze zit de helft van de dag in haar neus momenteel haah, ik snap het wel, ze voelt korstjes zegt ze en die wil ze weg hebben, logisch maar het ziet er zo lekker fris uit he :liar:
Die kleine meid van ons zegt dan ook nog … mmmmmmmmmmmm lekkur… als ze het daarna in haar mond stopt :shifty:
Nee… geen oplossing voor je :mrgreen:
Hier smeert onze meid het lekker uit over haar wangetjes. Kun je 's ochtends opgedroogde snottebellen afbikken! :mrgreen: Ik probeer haar nu maar te leren om haar neus schoon te vegen met een spuugdoekje/zakdoek en de snotjes daar ook aan af te vegen. En als ze in haar neus pulkt, zeggen we dat dat vies is.
Lasse kan het af en toe ook doen - en we vragen dan meestal of het lekker gaat.
We besteden er verder niet zo’n aandacht aan eigenlijk. Maar hij doet het ook niet de hele tijd.
:roll: hier nog zo’n peuteraar… en de inhoud wordt eerst bekeken, om vervolgens opgegeten te worden :roll:
Als daar dan wat van gezegd wordt is haar reactie: ja, maar ik heb honger hoor!’
Pfff…
Heb nu wel de ‘afspraak’ met 'r gemaakt dat ze af en toe best mag peuteren, maar alleen als ze thuis is. Dat accepteert ze redelijk, maar krijg nog regelmatig de vraag tijdens boodschappen doen of als ze op de speelzaal is: ‘mama mag ik nu neuspeuteren??’ 9 van de 10 keer accepteert ze de ‘nee’, soms doet ze toch wat ze zelf wil, maar ach is ook de leeftijd toch?
Verder besteden we er ook niet zo veel aandacht aan, 't zal vanzelf wel een keer overgaan toch? ( het in 't openbaar peuteren dan :mrgreen: )
Ja hier een fase gehad van neuspeuteren. Steeds als hij in zn neus zat gezegd dat dat bah was, maar wel mag met een doekje. Doekje om zn vinger gedaan en werd en driftig verder gepeuterd. Uiteindelijk is dat gestoopt omdat het vragen van een doekje teveel werk was denk :mrgreen:
volgens Luna moet je je neus schoonmaken met je vingers en je vingers moet je daarna schoonmaken met je mond :sick:
ik zeg er gewoon iedere keer iets van en geef een zakdoek aan laat haar echt merken dat het gewoon smerig is en ik moet zeggen dat ik haar echt nog heel weinig in d’r neus zie peuteren gelukkig
Nikkie laat altijd heel trots zien wat ze gevangen heeft :?
Wij besteden er eigenlijk geen aandacht aan.
Anoek eet het ook vol trots op :sick: Ik zeg er niets meer van.
Dan is het vast een stuk minder interessant…
Maar smerig vind ik het wel! Ach ze doet het niet heel de dag
en ze heeft het afgekeken van papa, die doet dat ook :sick: :thumbdown:
Luuc is er ook mee begonnen…
Kijk mama dompie!
Ik besteed er geen aandacht aan in de hoop dat het snel weer over gaat.
Ik negeer het (probeer het) .
er is onderzoek naar gedaan en snot eten schijnt heel gezond te zijn :sick:
de bacteriën die in de snot zitten maken je lichaam meer inmuun voor vreemde indringers :sick: :sick:
dussssss , allemaal aan de snottebellen :drool:
:liar: