Neten

Op 2e kerstdag hadden we bij onze dochter 2 hoofdluizen ontdekt maar geen neten ontdekt. We hebben haar haar 2 weken lang braaf iedere dag uitgebreid nat gekamt en na 2e kerstdag geen hoofdluis. We hebben echt heel goed gekeken en op internet gekeken naar filmpjes en afbeeldingen van neten en we zagen niets wat op een neet leek, we zagen ook geen roos of schilfertjes en in de netenkam (van niska) zat alleen maar haar. Zondagavond hebben we voor het laatst gekamt. Maandag weer naar school, woensdag luizencontrole en ja hoor mevrouw had neten. De luizenpluismoeder heeft ze er meteen uitgehaald en gekeken naar hoofdluis, maar ze zag geen hoofdluis. We hoorden het gister en we hebben gisteravond uitgebreid gekamd en gekeken en hebben ook geen hoofdluis gezien en niets wat op een neet leek. Kan ze die neten in het begin van de week hebben opgelopen of hebben we ze gewoon niet gezien? Komt het wel eens voor dat je alleen neten hebt en dat de luis die ze heeft gelegd alleen even neten op haar hoofd legde en daarna naar een ander hoofd is gegaan of blijven ze altijd hangen.

Hoi Sopje,

Ik heb het een keer gehad bij de meiden en daar lag het aan de luizenkam. De meiden hebben heel fijn haar en de eerste luizenkam die ik had haalde er amper een neet uit. Toen heb ik een hele goede gekocht die ook goed aangeschreven staat (met lange tanden en de tanden dichter op elkaar) en daar haalde ik er een heleboel mee uit…

Zou het daar aan kunnen liggen?

Groetjes,

Gien

Mijn dochter heeft heel fijn haar maar zelfs al hadden we een slechte kam die de neten liet zitten dan hadden we ze toch bij een volgende controle moeten zien en we zagen niets in of aan haar haar wat een neet zou kunnen zijn en we hebben echt goed gekeken. Ik neem aan dat je ze met het blote oog kan zien als je goed kijkt, zeker als je zo fijn haar als mijn dochter hebt. Of heb ik het mis?