Net zwanger, veel buikpijn en rugpijn

Hallo,



Ik heb vandaag positief getest, was een licht maar goed zichtbaar 2e streepje. Ik voel al ruim een week gerommel in mijn buik. Toen ik nog niet wist dat ik zwanger was, had ik wel het idee dat ik zwanger was, het voelde een beetje net alsof ik ongesteld werd, maar het begon ruim voor mijn nod en het voelde net wat anders.



Nu heb ik de afgelopen dagen steeds een zeurderig gevoel in mijn onderbuik en onderrug. En een drukkend gevoel van mijn baarmoeder. Het gevoel word regelmatig wat heftiger. S’avonds lig ik zelfs met een kruik in bed om het gevoel wat aangenamer te maken.



Ik heb 2 kindjes rondlopen, maar ik kan het mij van mijn vorige 2 zwangerschappen niet herinneren. Dat begon met misselijkheid en dat was de aanleiding voor een test.



Herkent iemand deze pijnen? Misselijk ben ik nog helemaal niet, maar ik ben dan ook nog maar 4 weken zwanger.



Groetjes

Allereerst: gefeliciteerd!!



Heb zelf tot een week of 8 a 10 denk ik nog wel ongi-krampen in mn buik gehad zo nu en dan, soms best welk pijnlijk, echt wegpuffen. In het begin meer en dat werd steeds minder. Rug heb ik minder last van gehad, maar dat is wel een terugkomend iets bij mij tijdens ongi.

Gefeliciteerd met je zwangerschap.



Helaas is elke zwangerschap anders waardoor het zich anders uit.



Maar het bekende menstruatieachtige gevoel is iets wat heel normaal is. Soms wat heftiger dan anders.

Weet niet of het hier thuis hoort
Ik en me vriend zijn al ruim 12 jaar bezig om zwanger te worden we hebben vele IUI behandelingen gehad en 3 IVF’s gehad allemaal zonder resultaat helaas alhoewel de laatste IVF volgens de artsen echt een geslaagde goede poging moest zijn maar helaas.
Ik ben over gestapt naar een andere zorgverzekering die me 4e en 5e IVF vergoed.
Ik heb helaas ook onregelmatige menstruatie.
Nu hebben we laatste half jaar erg veel stress gehad dus zijn we er niet mee bezig geweest.
Laatste tijd voelde ik me anders moe en futloos nergens geen zin in en misselijk dus ik afspraak gemaakt met de fertiliteiten arts in het ziekenhuis.
Ik kreeg een inwendige echo tot mijn verbazing zei ze tegen ons je hebt een eisprong gehad uit jezelf en ik zie dat je baarmoeder een nestje aan het maken is mocht je over 2 weken geen menstruatie hebben dan toch een test doen en voor nu goed voor je zelf zorgen.
Pfffff ik voel me zooo moe en misselijk soms kan hele dag wel slapen soms.
Maar nu was mijn vraag wat zou ze nou bedoelen met nestje bouwen in baarmoeder? Ik was helemaal in shock dat ik er niet eens bij stil stond om het te vragen ? … Heb nu best wel lichte steekjes in me onderbuik en ben op van de zenuwen en duurt nog 12 dagen dat ik mag testen.
Ik neem aan dat er niet zomaar een nestje gebouwd wordt in de baarmoeder toch of wel? ?