Hallo allemaal,
Ik ben er afgelopen maandag achter gekomen dat ik zwanger ben van de eerste. We zijn helemaal dolgelukkig en leven op een roze wolk.
Maar omdat het de eerste is zijn er ook veel onzekerheden. Ik ben pas 5 weken zwanger, en de ene keer voel ik me echt zwanger met alles er op en eraan en de andere keer voel ik niks.
Dit maakt me onzeker, hebben jullie dit ook of ook gehad?
groetjes
GEFELICIFLAPSTAAAAAAART !!!
onzekerheid blijft nog wel even tot de magische 12 weken grens zoiets want ja dan ben je de 1e 3 maanden voorbij , de hele zwangerschap houd je het wel hoor , maar probeer lekker te genieten joh ! voor je het weet zijn die 8 maandjes zo voorbij.
er zijn dames bij die nergens last van hebben er zijn er ook bij die een relatie met de wc pot krijgen , omdat je nu nog best vroeg zwanger bent zijn je hormonen nog niet zo heel hoog , ik hoop voor je dat je over een week of 2 elke dag boven de pot hang dan heb je de bevestiging hihi.
een positieve test is een zwangerschap , en zolang je geen krampen en bloedverlies hebt moet je echt proberen om te genieten .
zelfs met een 2e 3e 4e 5e 6e houd je die onzekerheden !!
geniet geniet geniet !!
het komt goed !!
*** schenkt roosvicee in **
:- :hug:
Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik ben nu voor de 4e keer zwanger en elke keer was er onzekerheid. Na de 12 weken is bij mij het genieten steeds pas echt begonnen, want dan heb je een belangrijke fase gehaald en heb je al 1 of zelfs 2 echo gehad.
De verschijnselen kunnen de eerste 16 weken heel erg wisselend zijn tot zelfs nauwelijks verschijnselen.
Ik heb de ene dag erg veel last van kwaaltjes en de andere dag helemaal geen.dus dat kan inderdaad.
de ene dag ben ik zo moet dat ik het liefst mijn bed of de bank niet wil uitkomen en de andere dag kan ik heel de wereld aan :mrgreen:
Gefeliciteerd… Hier zwanger van spruit nummer 2 en net zo onzeker… Ik wacht op mijn mijlpaal de echo… Eerst zien dan geloven… Al voel ik me wel mega zwanger…Maar het hoort er allemaal bij en ja dit gebeurt je bij de 2e, 3e etc ook
Geniet ervan
Dank jullie wel voor alle fijne reacties.
Voel me al een stuk beter nu ik weet dat ik niet de enige ben.
Ik kan niet wachten tot de eerste echo, alles is zo nieuw en spannend…
Morgen gaan we het aan mn moeder en mn schoonouders vertellen…ben erg benieuwd naar de reacties.
@nathaliehvdominique wrote:
onzekerheid blijft nog wel even tot de magische 12 weken grens zoiets want ja dan ben je de 1e 3 maanden voorbij , de hele zwangerschap houd je het wel hoor
en daarna hou je die onzekerheid en zorgen volgens mij voor de rest van je leven, dat hoort bij het moeder zijn :mrgreen: :inlove:
Gefeliciteerd! En probeer toch nu al te genieten. Mijn kwaaltjes staken van de een op andere dag de kop op, met een week of 6 (wel misselijk maar niet gespuugd) en met ongeveer de 11e week waren ze van de een op andere dag weer verdwenen. Geen zorgen over maken hoor! Iedere zwangerschap is anders :-*
@Dees81 wrote:
Dank jullie wel voor alle fijne reacties.
Voel me al een stuk beter nu ik weet dat ik niet de enige ben.
Ik kan niet wachten tot de eerste echo, alles is zo nieuw en spannend…
Morgen gaan we het aan mn moeder en mn schoonouders vertellen…ben erg benieuwd naar de reacties.
Vind je dat niet te vroeg?
Ik heb altijd gewacht tot de magische twaalf wekengrens, voor het geval dat…
Ik heb het ook gelijk verteld, als het mis gaat heb je tenminste begrip en steun van je omgeving!
Gefeliciteerd trouwens!
Mijn zwangerschap is tot nu toe erg rustig
Op ontzettende moeheid na geen enkel kwaaltje, dus lekker genieten!
We hebben heel erg getwijfeld wanneer we het gaan vertellen, maar we willen het graag met de familie delen en als het fout gaat vertellen we het ze toch, vooral omdat de feestdagen er nu aankomen.
Ik merk gewoon heel erg aan mezelf dat ik het eruit moet gooien, vooral naar mn moeder toe. Ik ben veels te blij om het nog voor me te houden
we gaan vanmiddag eerst naar mn moeder toe en vanavond komen de schoonouders op visite.
Ik denk dat we het gewoon vertellen…
Gefeliciteerd! ja natuurlijk vertellen! als er iets misgaat heb je hun steun heel hard nodig, en als ze dan van niks wisten is dat heel erg.
Gefeliciteerd!!! En ik heb het alle keren ook meteen (binnen een week) verteld! Als het mis zou gaan, had ik het ook graag willen delen, en bovenal vond ik het zo gaaf dat ik het gewoon móest vertellen!
idd meteen vertellen, als het misgaat ga je toch ook niet fluitend verder alsof er niets gebeurt is :eh: Dan van iedereen de verbaasde opmerkingen… oh wat rot, maar we wisten niet eens dat je zwanger was… nee dat lijkt me niks.
Het is trouwens echt alleen in Nederland zo dat men ergens in het jaar kruik heeft besloten zwangerschappen geheim te houden tot week 12/13.
Overal ter wereld en zeker in omliggende europeesche landen is het heel normaal om te vertellen dat je zwanger bent als de test nog amper koud op je kast ligt.
Lekker doen waar je je goed bij voelt. :inlove:
We hebben het gisteren verteld aan de families, wat een heerlijke reacties!!!
Ik ben echt zo dolgelukkig, :inlove: ben er nu helemaal klaar voor, laat de volgende 9 maanden en 20 jaren maar komen
Oh wat heerlijk!! Ik heb ook mijn mond niet kunnen houden hoor. En mijn man al helemaal niet. We zouden wachten tot 12 weken voordat we het aan anderen (buiten de familie) zouden vertellen maar de avond dat we positief getest hadden heeft mijn man al aan een collega verteld dat hij vader zou worden. Dat heb je als je vier uur bij elkaar in de auto zit.
Geniet er lekker van. Ook van het vertellen. Hoe ga je dat doen? leuk cadeautje geven of gewoon zo?