Ik heb donderdag positief getest en zou vrijdag eigenlijk ongi worden. Nu heb ik een paar vraagjes. Ik weet niet meer hoe het zit.
Afgelopen zaterdag 2 weken geleden (precies het midden van de cyclus) heb ik me lopen bezatten omdat het niet wilde lukken met zwanger worden. :oops: Dat is een dag na de vrijparty met dit gevolg. Kan dat veel kwaad?
Ik heb overgewicht (bmi ongeveer 31). Is de kans dan heel veel groter dat het misgaat? Ik merk dat ik vandaag weer net zo onzeker ben als de vorige keer. :roll:
Ik was op dieet om af te vallen. Daar ben ik begin september mee begonnen en de eerste 2 weken ben ik toen best wel wat kilo’s kwijt geraakt, maar daarna niet meer. Wel heb ik het gevoel dat alles in de weken erna strakker is geworden. Kan het kwaad dat ik het dieet nog deed (al was het lang zo streng niet meer als in het begin) toen ik nog niet wist dat ik zwanger was? Ik ben de laatste 3 weken niets meer afgevallen ik kilo’s.
Mag ik met sporten nog gewoon buikspieroefeningen doen?
Hoi hoi,
ik denk dat het bezatten aan het begin niet zo’n probleem is. Met deze zwangerschap heb ik ook niet doorgehad dat ik zwanger was. Heerlijk nog (rooie) biefstukjes gegeten. Nadat ik wist dat ik zwanger was natuurlijk niet meer.
Dieet weet ik niet. Buikspieroefeningen: ik weet dat ze het afraden, maar of dat ook vanaf het begin is, durf ik je niet te zeggen.
Je hebt niet veel aan me, maar je zou altijd de verloskundige of huisarts kunnen bellen voor advies. Dan heb je gelijk rechtstreeks contact.
Gefeliciteerd met je zwangerschap! :dance:
Ben geen vk, dus daar kun je je vragen uiteraard altijd nog aan stellen, Maar dit is wat ik weet:
Alcohol kan zo vroeg - eigenlijk nog vóór- de zwangerschap geen kwaad, gewoon nu niet meer drinken.
Met een hoge BMI heb je volgens mij geen grotere kans op een miskraam. Denk maar zo: je kan het nu niet meer veranderen, erover piekeren geeft stress en dat is zeker weten niet goed
Dieet moet je wel aanpassen: voldoende gezond eten, veel drinken. Dus niet te weinig eten! Als je hoofdpijn krijgt, gaat het niet goed, dan heb je teveel afvalstoffen en dat is niet goed voor je kindje.
Buikspieren kun je nog wel een tijdje doen, schuine buikspieren mag altijd. Ik vond het zelf op een gegeven moment (12 weken :think: ?) niet meer lekker voelen, toen ben ik er helemaal mee gestopt (en niet alleen de buikspier oefeningen, ik was echt te moe om te sporten :oops: :oops: )
Enne…het is een cliche maar daarom niet minder waar…wel genieten he :inlove:
Ik kan me je zorgen voorstellen, ik had dat ook hoor.
Hier ging het zwanger worden ook wat minder snel, en ik heb dan ook echt tijden geen alcohol gedronken, maar dus net rond de eisprong van de keer dat het raak was wel… ik kon me wel voor mijn kop slaan!
Maar ik hoor overal dat het eigenlijk niet kwaad kan.
Van je BMI en het afvallen weet ik niet of dat kwaad kan, maar weet je? Je kan er nu toch niks meer aan doen, dus ik zou me er gewoon niet druk om maken en vanaf nu gewoon geen druppel meer drinken en niet streng met de lijn bezig gaan.
Gewoon gezond eten Cees dat is het belangrijkste je moet echt genoeg voedingsstoffen naar binnen krijgen.
En ik heb een bmi van 34 en dan heb je geen verhoogde kans op een miskraam het is vaak wat lastiger zwanger worden als je overgewicht hebt, maar ja ook dat gaat niet altijd op .
Die alcohol kan geen kwaad hoor, toen wij zwanger werden van Kaya was, Rem dronken omdat hij uit de TT nacht kwam en ik ziek, maar ja ik moest naar het ziekenhuis die dag daarna dus er moest wat gebeuren en tadaaaa een prachtige dochter.
Niet te druk maken meid, probeer ervan te genieten ookal is het nog zo pril en stel je vragen als je ergens mee zit :hug:
gefeliciteerd!
@Marlous79 wrote:
Denk maar zo: je kan het nu niet meer veranderen, erover piekeren geeft stress en dat is zeker weten niet goedhier sluit ik me aan bij eigenlijk al je vragen: het zijn allemaal dingen die reeds gebeurd zijn, en die dus ook echt weinig zin hebben om je druk over te maken nu. :-*
Heb je een begeleider met sporten? Die zal ik iig inlichten over je zwangerschap zodat je sportprogramma daar op aangepast kan worden.
Cees, die alcohol kan echt geen kwaad. Er is pas na 6 weken een bloedband tussen moeder en kind…dus dat heeft nog geen invloed.
Qua dieet, ik zou gewoon weer normaal gezond gaan eten, dat is altijd goed!
En buikspieroefeningen…zolang het nog gaat en prettig aanvoelt? Schuine buikspieren mag je idd altijd bliiven doen. Als je de rechte buikspieren blijft doen heb je de kans dat ze in het midden " scheuren" …
Hier ook een ‘dronken’ mama in spé…
1 week na de ovulatie was het hier feestweek, ik had al zo lang niks gedronken met het oog op ‘misschien is het wel raak’ dat ik er helemaal klaar mee was. Heerlijk aangeschoten geweest de 1e avond 8), de 2e avond smaakte het bier opeens echt niet meer…een week later wist ik waarom :inlove:
Ook heb ik mijn drinkgelag opgebiecht bij de VK en die zei ook dat ik me er vooral geen zorgen om moest maken. Er was nog geen bloedband in de 3e zwangerschapsweek. Nu 20 weken later zit er een druktemaker in mijn buik :inlove:
@mayo28 wrote:
Nu 20 weken later zit er een druktemaker in mijn buik :inlove:
Ja, die is nog dronken :lol: :lol:
Hahaha :lol:
Vraag ik me af wat mijn dochter gedronken had, want ik werd helemaal beurs getrapt :lol:
@cees77 wrote:
@mayo28 wrote:Nu 20 weken later zit er een druktemaker in mijn buik :inlove:
Ja, die is nog dronken :lol: :lol:
hihihi grapjas :lol:
Meis niet te druk maken hoor, vriendin van me wist pas dat ze zwanger was met 11 weken en 4 dagen die had elke dag filet american op, lekker een paar feestjes gevierd met rijkelijk alcohol en zelfs gewoon gerookt, kindje zit prima en groeit prima ze is al over de 20 weken :dance: :inlove:
Genietse van wat er allemaal nog komen gaat, dus gefeliciteerd en op naar de 12 weken :-*
Allemaal bedankt voor de antwoorden :thumbup: :-*
Ik ben nu eenmaal een piekeraar en zodra ik zwanger ben gaat het radje draaien :roll: :oops: :shifty:
Misschien helpt het als je bedenkt dat het het fenomeen ‘zwanger zijn’ zo is ingericht dat zelfs een moeder die heel erg slecht voor zichzelf zorgt of kan zorgen (en dan bedoel ik in landen met hongersnood of zwangere dames die echt problemen hebben met drugs/alcohol, de zware sh** zeg maar) een volkomen gezond kindje op de wereld kan zetten.
Het ligt er niet aan wat je wel en niet laat, je hebt er nagenoeg geen invloed op. Het menselijke wezentje pakt zelf alle goede stoffen uit je lijf die het nodig heeft en laat de slechtere links liggen.
In het geval van een hoge BMI zou ik denken dat het kindje genoeg keuze heeft om goede stoffen uit je te halen.
Echt, de natuur werkt zo. De invloed van aanstaande mama’s erop wordt zwaar overschat.
(ik werk met ca 45 huisartsen)
Het enige dat je kan doen is voor jezelf zorgen: eten en drinken waarbij jij je goed voelt. M’n tweede zwangerschap heb ik heel veel chocolade gegeten en cola gedronken, nou prachtig kindje hoor :inlove:. Maar mijn energie liep niet over, goh I wonder why :wall: (afvalstoffen van ‘slechte’ voeding kosten je energie)
cees, van harte gefeliciteerd
Meid kan alleen zeggen dat de dingen die je je afvraagt helemaal niet gek zijn.
Bij de eerste heb ik me ook bezat, terwijl ik achteraf zwanger bleek te zijn. Dat kan geen kwaad, want de eerste 5 of 6 weken heeft het kindje nog geen bloedcontact dus maak je er niet druk om.
Wat betreft hoger percentage miskramen wanneer je overgewicht hebt, denk dat dit best mee valt! Volgens mij kan het zijn dat je alleen meer moeite hebt met zwanger raken, maar blijft het percentage miskramen gelijk.
Wat betreft het eten is dat geen probleem als je nu maar niet blijft lijnen.
Ik ben van 6 weken tot en met 15 weken heel ziek geweest, at heel weinig. Volgens de artsen in het ziekenhuis neemt het kindje wat het nodig heeft en dat is in het begin echt heel weinig.
Ik zou voor nu zeggen, ga proberen te genieten. Laat het op je af komen, hoe moeilijk dat ook is!
ik heb me achteraf ook flink lopen bezatten toen ik dus net zwanger bleek achteraf, op dat moment had ik nog geen klachten maar het was dus wel heel pril na de bevruchting achteraf…
ik was in begin ook erg bang van shit dadelijk heb ik wat aangericht ofzo… maar ik heb een gezonde hollandse dochter van 8,5 pond bijna gekregen haha
sinds ik wist dat ik zwanger was uiteraard niks meer gedronken!
weet je wat het is ik had pcos en had al jaren amper een menstruatie heel incidenteel dus we gebruikten geen voorbehoedsmiddelen maar wisten wel dat we heel blij waren mocht ik zwanger raken…
maar als je niet weet hoe je cyclus loopt is het ook lastig om er rekening mee te houden ivm drinken, het was voor ons echt een kadootje dat ik zwanger raakte …
ken meerdere mensen die door pil ofzo zwanger geraakt zijn en dus niet wisten dat ze zwanger waren en nog flink de beest uitgehangen hebben toen ze al zwanger waren achteraf maar ja als je hetniet weet… is allemaal goedgekomen geen miskramen of gehandicapte kindjes oid…
ik heb zelf ook overgewicht had destijds een bmi van 31 ook net als jij, en heb nergens last van gehad wel op t laatst wat eiwitten en dergelijke maar geen zwangerschapssuiker gekregen ofzo… mn waardes waren elke keer goed bij de glucosetesten…
denk neit dat je meer kans hebt op miskraam met overgewicht, denk dat het meer met andere dingen te maken heeft…
@cees77 wrote:
Allemaal bedankt voor de antwoorden :thumbup: :-
Ik ben nu eenmaal een piekeraar en zodra ik zwanger ben gaat het radje draaien :roll: :oops: :shifty:
:hug: :-
Vrouwen genoeg om je te ‘helpen’ meis, dat is nu het fijne van een forum
Cees,
Ik heb (volgens de berekeningen) een BMI van 36!
Ik was gestopt met de pil en meteen zwanger en mijn zwangerschap verloopt tot nu toe hartstikke goed, zonder complicaties.
Ben de eerste 3 maanden erg ziek geweest, maar dat had niets met mijn overgewicht te maken.
Ook bij mijn vorige was ik al te zwaar en bij haar was ik ook na een maand zwanger en is perfect verlopen!
Bij mijn eerste had ik zoveel problemen (thuissituatie) dat ik aardig wat gerookt en een paar dagen flink wat gedronken had. Gelukkig is alles goed met hem, maar verstandig is het niet.
Volgens mij kan het zo vroeg nog geen kwaad, maar zou het nu wel laten staan
Komt helemaal goed!
van harte cees! :inlove: :dance:
het duurt even voordat je frutsel met jou systeem verbonden is dus de alcohol kon in dit stadium geen kwaad… gewoon vanaf nu niet meer drinken.
vind zo grappig… ik heb een meneer op de afdeling en die houd van dufel bier… op het etiket staat een icoon van een zwangere dame met een rode streep erdoor … had het nog nooit gezien :mrgreen:
ik had een bmi van dik boven de 40 toen ik zwanger werd van tygo
en hij is ook blijven plakken… dus kan gewoon hartstikke goed gaan
of er eerder kans is … volgens mijn weten niet
kwa dieet… een zwaar dieet waarbij je dus meer dan 1kilo in de week afvalt zou ik niet doen… daarbij krijg je teveel afvalstoffen in je bloed
je kan wel gewoon je dieet aanpassen waardoor je iets meer kcal binnen krijgt maar je wel gewoon blijft afvallen… daarbij moet je dan wel heel veel water drinken om zo de afval stoffen sneller door te laten voeren naar de nieren en zo uit te plassen
Thanks. Ik hoop dat jij ook snel volgt :-*
Ik was helemaal gestopt met het dieet omdat ik zwanger ben, maar voel me echt een stuk minder fit erdoor. Last van mijn maag enzo dus heb besloten er toch mee door te gaan, maar dan niet streng. Ik deed South Beach dieet. Dat is weinig koolhydraten, dus bv geen brood, maar salade en quiche en heel veel groente en fruit. Dat kan volgens mij sowieso geen kwaad.
Hihi… Grappig op dat bierflesje :lol: :lol: