Mijn oudste zoontje is net zindelijk, thuis gaat het heel goed, maar ik ben dus wel sinds vorige week begonnen nu die niet naar de psz hoeft en heb hem voor de rest ook thuis gelaten, hoe doen jullie het in bv de auto of als je ff een boodschapje moet doen??
nano krijgt in de auto nog steeds een luier aan bij lange ritten. Dat komt omdat ie wel zindelijk is, maar niet heel lang kan ophouden. Dus als hij zegt: ik moet naar de wc, dan moeten we ook vrij snel naar een wc. Een keertje zonder luier geprobeerd, en daar kwam de mededeling, op de ring rond utrecht… :wall:
met boodschappen en dergelijke krijgt ie geen luier om, want dan is er altijd wel ergens een wc te vinden. en in de trein ook geen luier, aangezien er een wc in de trein is. neem/nam wel vaak een luiertje mee, voor als de nood echt heel hoog is en er is geen wc of boompje in de buurt. dan kan ie daar in plassen, dus dan krijgt ie um niet echt om.
hallo!
hier ging dat eigenlijk vanzelf van begin af aan!
van mij moeten de meiden wel altijd even plassen voordat we weg gaan, of we nou boodschappen gaan doen of een half uurtje in de auto zitten!
dat is hier ondertussen routine en ze “zeuren” ook niet als ze we het zeggen!
als je gewoon zorgt dat je voor noodgevallen een luier en schone kleren bij hebt moet het volgens mij gewoon lukken!
succes!
hallo!
hier ging dat eigenlijk vanzelf van begin af aan!
van mij moeten de meiden wel altijd even plassen voordat we weg gaan, of we nou boodschappen gaan doen of een half uurtje in de auto zitten!
dat is hier ondertussen routine en ze “zeuren” ook niet als ze we het zeggen!
als je gewoon zorgt dat je voor noodgevallen een luier en schone kleren bij hebt moet het volgens mij gewoon lukken!
succes!
Ook hier een kindje dat net zindelijk is.
Verplicht plassen voor het weg gaan en ik probeer eebn wc te zoeken als we op de plek van bestemming zijn.
In de tas luiers en een extra setje kleding mee.
Ook heb ik een potje in de auto staan voor als we ver weg moeten, of als er opeens geplast moet worden. Kan zo langs de kant van de weg stoppen.
Hier gaat het tot nog toe prima.
Succes ermee.
Dank jullie wel, gisteren boodschappen gedaan, zeker wel een uur weggeweest en de luier was nog. Thuis gelijk op het potje en er kwam gelijk een plasje 8) . Dus in vervolg gewoon zonder luier denk ik maar. Alleen als ik richting mijn familie ga denk ik wel, dat is toch een rit van twee uur.
goed zeg! :dance:
gewoon zo door gaan inderdaad!
potje in de auto vind ik ook een goede tip, ons jongste meisje is nog niet zindelijk, dus ga het onthouden!
liefs helen
Ik had ook een potje in de auto…maar heb wel eens een probleem gehad een plek te vinden om te stoppen als ik op de snelweg zat en mevrouw gaf aan te moeten plassen.
Is voor de kleine wel duidelijk denk ik: altijd op het potje waar je ook bent.
1 keer (november paar jaar terug met mega veel sneeuw) heb ik er 5,5 uur over gedaan om thuis te komen en toen was ik blij dat ze op het KDV haar een luier hadden omgedaan, zodat ze lekker slapend niks van alles meekreeg. In die sneeuwstorm was het ook echt geen optie geweest om haar ‘even’ op het potje te laten plassen
Maurice is hier ook maar net zindelijk (twee weken geleden begonnen) wij nemen wat resevere kleren mee potje mee.
En laten hem plassen van ten voren…in de auto stoel voor de zekerheid zo inleg matje gelegd die in het kraampakket zat toender der tijd.