Net zindelijk en reizen.

‘’ Reizen ‘’ is een groot woord, maar R. is net zindelijk. (Sinds dinsdag volledig van de luiers af overdag.



Nu gaan we met regelmaat naar mijn zus toe, en soms naar mijn moeder.

Naar mijn moeder is op zich geen probleem, want wij gaan dan met de trein en hij kan dus plassen als hij moet. (En voor overstappen, gewoon extra voor we er uit moeten, dit is een reis van 3 uur waar van 2u.15m in de trein.)

Maar naar mijn zus moeten we met de bus waar je dus niet kan plassen, en dat vanaf huis tot ik daar aankom 1,5 uur onderweg ben.



Ik weet niet hoelang R. het kan ophouden, als hij niet moet gerust 2-3 uur, (wat ik heb gezien vandaag )maar als hij moet, dan moet hij ook echt.



Hij plast zelf, en dus niet ‘’ Op de klok ‘’, als ik zeg dat hij moet plassen voor we weggaan, hoeft hij 9 van de 10 keer niet eens. En krijg ik als reactie ‘’ Ik heb al geplast’’.



Hoe doen jullie dit met een net zindelijk kind, die thuis en op de psz. gewoon wc tot beschikking heeft (met gedachte, als hij moet, kan hij)… ?

Namen jullie de proef op de som? Aangezien hij het echt heel erg vind als hij een ongelukje heeft gehad, en dat ook niet echt fijn is in een (rijdende) bus, en hij misschien nog een uur moet wachten met iets droogs aandoen?

Geven jullie tot jullie zeker weten je kindje het op kan houden een luier aan met langere tripjes waar geen pauze in gehouden kan worden?



Hoe doen jullie dit? Ik ben namelijk wel heel trots op mijn mannetje die ineens de knop omzette. (Hij is 3 jaar en 25 dagen oud)

Heel knap van hem.

Misschine zou je hem een luierbroekje aan kunnen doen. Mocht het dan mis gaan heeft hij iig een luier om. Dan voorkom je misschien ook bij hem een hoop tranen.

Ten eerste super knap dat ie zindelijk is!!

Hier is Tygo ook pas zindelijk en zijn we laatst een weekendje naar Belgie geweest. In eerste instantie wou ik hem een luierbroekje aandoen, maar ik heb me ook weer bedacht. Gelukkig maar, want het is helemaal goed gegaan!! Niet teveel drinken, dan komt het vast goed! (onderweg heb ik hem trouwens nog geregeld gevraagd of hij moest, had zelfs zijn potje mee in de auto, maar meneer vond dat niet nodig) Als je het niet probeert weet je natuurlijk nooit of het lukt! :slight_smile: Succes!

Of je neemt een luier mee voor als hij wel moet, hoef je hem de luier niet eens aan te doen, maar laat hem er gewoon in plassen. Opvouwen en in een zakje en klaar!

Ik zou hem gen luier meer om doen.

Sowieso een extra onderbroek en gewone broek mee. In het begin deed ik nog wel eens een luier over zijn onderbroek heen, gewoon voor het geval dat.

Wat ik nu merk is dat ‘echt heel nodig’ moeten helemaal niet zo nodig is. We lopen zo vaak in de stad en dan roept hij:’ mama, ik moet echt NU plassen!’ Maar als ik dan zeg dat dat nu even niet kan en hij het maar even op moet houden, dan lukt dat gewoon nog zo 2 uur. Maar eerder was ik daar ook niet zo zeker van, dus gewoon een luier om. En op een gegeven moment toch gewoon proberen

Ik vroeg dit omdat ik gister bij mijn zus ben geweest, en hem voor zijn gemak (en ook die van mijne :oops: ), een luier aan heb gedaan voor we weg gingen.

Hij had er wel in geplast (hij zei ook in de bus, mama ik moet nodig plassen…wat moet ik nu?)

Hij heeft daarna zelf zijn luier afgedaan en weggegooid bij mijn zus, en is daarna weer droog gebleven, plassen op de wc ging allemaal prima.

Op de terug weg nog een luier aan gedaan alvast voor de nacht. (we gingen om 7 u weg). En die was thuis ook droog.



Dus gaan we volgende keer proberen zonder luier.

Ik zou in begin denk ik ook gewoon nog even een luier om gedaan hebben. Het is ook zo vervelend voor hem als het mis gaat en voor jezelf ook een hoop gedoe. En geleidelijk aan zal je er steeds meer vertrouwen in krijgen.



Ik heb een auto en dan deed ik vaak een badlaken in de autostoel om te voorkomen dat daar ineens heel erg in gepiest werd.

Hier ook gewoon een luier voor de zekerheid met erg lange reizen, een natte broek is in zo’n geval niet echt bevorderlijk voor het zelfvertrouwen van een kindje wat nét zindelijk is.

Ik nam wel altijd een luier mee. Heb eens meegemaakt dat ze in de trein geen wc los hadden, en die treinreis was bijna 3 uur… dus op een gegeven moment moest hij toch echt wel, en heb ik de luier omgedaan, kon ie daarin plassen, en die weer weggegooid… Potje heeft ook geen zin als er geen wc is…

Dank jullie wel!

Ik voelde me echt heel stom dat ik hem een luier om had gedaan.

Terwijl het voor ons beide gewoon beter was.

(Zijn frustraties, als hij een ongelukje had gehad, het feit dat hij zich weer niet leuk vind, hij word daar heel boos van en zeker verdrietig, en ik die dan niet met hem in zijn natte broek mee over straat moest nemen, zo warm was het niet.)

He niet stom voelen joh.

Het is toch veel fijner om hem daarna te prijzen dat zijn luier nog droog was na de reis? Dikke knuff. Je hebt het goed gedaan.