Net ontdekt: Zwanger, maar ineens zo onzeker

Hallo meiden, ik ben nieuw hier. Ik heb afgelopen zaterdag ontdekt dat ik zwanger ben. Na 1 x raak, helemaal super.



Maar vanaf maandag heb ik al slapeloze nachten… ik ben zo bang voor een miskraam… ik kan er alleen maar aan denken dat het vast misgaat omdat het ons niet gegund is. Ik weet dat ik positief moet blijven denken… maar dat gevoel heb ik zo sterk… ik schaam me er voor. Hebben jullie deze gevoelens ook, en wat deden jullie om je gedachten te verzetten? Graag jullie advies, ik zit mezelf helemaal gek te maken.



Ik voel me ook niet anders ofzo, of zwanger… niet misselijk niets… voel niets in mn buik… alleen mn borsten doen super pijn.

24 december is de eerste echo dan ben ik 8 weken en 3 dagen…



Ik denk dat de dagen nog nooit zo langzaam voorbij gaan…



Alvast bedankt voor jullie reacties

Riekie, allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap.



Maar meid wat naar zeg dat je je zo onzeker voelt.

Heb je er een reden voor om te denken dat het jou niet gegund zou zijn?

Ik herken de onzekerheid wel hoor, ik heb die gedachten en gevoelens ook wel een beetje gehad en stiekum soms nog wel.

Maar ik probeer me er over heen te zetten. Hier op het forum is veel, heel veel te lezen, ook over miskramen e.d.

Maar ik wil je aanraden niet teveel daarover te gaan lezen maar probeer je te richten op dat het goed gaat en lees leuke dingen over zwanger zijn e.d.

Sterkte ermee, maar probeer te genieten!!!

Hallo Anita,



Bedankt voor je lieve berichtje… ik weet niet waarom ik die gedachtes heb. Misschien dat het te mooi is om waar te zijn dat we zo snel zwanger zijn. Een aantal mensen hebben we het wel verteld, en die zeiden meteen “joh, zoiets moet je nog voor je houden, de kans is groot dat het nog misgaat etc etc…” ik durf gewoon nu niet meer zo happy te zijn denk ik door de reacties van anderen :frowning:

Allereerst van harte gefeliciteerd :dance:



Ja er kan nog een hoop gebeuren, maar de kans is het toch het grootste dat het gewoon allemaal goed gaat.

Jij zult er helemaal niets aan kunnen als het misgaat.



Ook hoef je geen kwaaltjes te hebben hoor.

Bij mij kwamen de kwaaltjes pas echt goed met 8 weken dus je hebt nog even :wink:

@Riekie1980 wrote:

Hallo Anita,



Misschien dat het te mooi is om waar te zijn dat we zo snel zwanger zijn. Een aantal mensen hebben we het wel verteld, en die zeiden meteen “joh, zoiets moet je nog voor je houden, de kans is groot dat het nog misgaat etc etc…” ik durf gewoon nu niet meer zo happy te zijn denk ik door de reacties van anderen :frowning:




Ik vind het jammer dat die mensen dat tegen je zeggen.

We zitten een beetje in hetzelfde schuitje.

Mijn zus reageerde ook niet echt positief, die legde ook erg veel nadruk op dat er nog zoveel mis kan gaan en ook zij zei dat we het niet zo vroeg moesten vertellen.



Maar wij zien het anders; als er wat mis gaat dan kunnen we ook steun verwachten en komt het ook niet zo uit de lucht vallen.

Als je niks verteld kunnen ze je dat later ook nog verwijten en daar zit je niet op te wachten…



Echt, probeer te genieten, het is je van harte gegund dat je zo snel zwanger bent!!

Het is zelfs geweldig en bijzonder dat je zo snel zwanger bent.

Dat is bij ons ook zo, ik heb na het stoppen met de pil 1 maand mijn cyclus in de gaten gehouden en condooms gebruikt en toen gingen we voor het eggie en… zwanger !!

Lieve meid zullen we er samen van genieten?



Ik stuur je even een pb-tje.

Ow Riekie1980,

wat is dat ontzettend jammer dat mensen zo reageren !!

Maarrrrrrrrrr… JIJ BENT ZWANGER !!!

Meid laat ze gewoon! Probeer je gedachten op iets positiefs te zetten,.

aan niks denken is heel moeilijk, dus probeer je negatieve gedachten te vervangen door positieve!!

En weet je, er worden dagelijks honderdenduizenden kinderen ter wereld geboren! De kans dat het wel goed gaat is zoveel groter dan dat het niet goed gaat. Probeer 1 vriendin te vinden die wel lekker met je meeleeft, en meezwijmelt, dat is het allermooiste van je zwangerschap.

Die onzekerheid die je beschrijft kennen we allemaal, het mag alleen niet de baas over ons worden!!!

Heel veel sterkte en een megadikkeknuffel !! :hug:



xxx LIefs,

Neri

Hoi Rieki,

Van harte gefeliciteerd meid!



Je hoeft echt nog niets te voelen, je bent geloof ik nog niet zover om er al heel veel van te merken. Maar al die kwaaltjes komen gauw genoeg hoor.

En let maar eens op wanneer je voor het eerst zonder reden in huilen uitbarst :mrgreen:



Ik vind het juist super van jullie dat jullie het al zo graag willen delen met anderen! Jammer van de reacties, maar mensen kunnen al wel rekening houden met jouw zwangere situatie, en mocht de nihiele kans zich voordoen dat het misgaat, dan krijg je ook alle steun die je nodig hebt!



Schreeuw het van de daken als je wilt, en geniet vooral!!

hoi meid



inderdaad zoals er gezegd word gewoon er van genieten ,

een miskraam krijgen is vreselijk ik weet er alles van ik heb er al genoeg gehad helaas

maar je kan er niet van uit gaan dat je er een krijgt , dus geniet er van

en schreeuw het van de daken ,

en als er weer iemand leuk wil zijn en zegt dat je het veel te vroeg gezegt hebt

dan geef je gewoon een opmerking terug ,

ik zei steeds je kan me ook gewoon feliciteren ipv zoiets te zeggen



iedereen weet dat overal risicos aan zitten ,en dat hoef je niet 24/7 aan te horen

geloof me de tijd dat je zwanger bent lijkt gigantische lang die 9 maanden , maar ze zijn zooooooooo omgevlogen ,en alsje strax de kleine gaat voelen dan gaat het echte genieten beginnen

daar probeer ik elk schopje bij stil te staan , ik heb nog maar 5 weken schopjes te gaan en dan zal ik dat gevoel denk ik noooooit meer krijgen :cry:





dus kortom meid

doe wat je wilt … zegt het tegen wie je wilt … en geniet er van :-* :-*

Wat een lieve en leuke reacties zeg, zulke heb ik maar weinig gekregen uit onze eigen omgeving. (Moest even slikken terwijl ik jullie helemaal niet ken)



Ik heb er gisteren over gesproken met een vriendin die net bevallen is en die heeft me gelukkig ook weer wat positiever gekregen.



Dus meiden: Ik ga er inderdaad lekker van genieten, ik kan er niets aan veranderen en zal netjes moeten wachten tot de 24e.



Even een praktische vraag aan jullie, wanneer beginnen jullie met de babykamer? Ik begreep van een aantal mensen dat er soms hele lange wachttijden op spulletjes zitten…(Soms wel tot een half jaar???) maar om nou volgende week al te beginnen met inrichten lijkt mij een beetje overdreven?

ik ben begonnen met bestellen na de 12 weken echo bij mijn dochter , zoals baby kamer en kinderwagen bestellen , vanaf die tijd ook als ik wat leuks zag heb ik dat gekocht accesiores voor het kamertje enz , en vanaf 17 weken toen we wisten dat het een meid werd natuurlijk jurkjes en div gaan kopen



goed van je dat je wat positiever gaat denken hoor :thumbup:

Als eerste: gefeliciteerd! :smiley:



War de babykamer betreft: ik ben heel rustig aan wat kleine dingetjes gaan kopen na de 20-weken echo. Echt actief gaan klussen enzo zijn we rond 25 weken gaan doen en om eerlijk te zijn… het is nu nóg niet klaar. Wel baby-proof (hij kan dus komen :inlove:), maar mama wil nog een ander lampje opgehangen hebben, en andere plinten, en en en… :roll:



Ik hoop dat je lekker kan genieten van je zwangerschap, veel succes!

Van harte gefeliciteerd!



:dance: :dance:



Geweldig dat jullie zo snel zwanger zijn geraakt!



Hartstikke goed dat je je op dit forum hebt aangesloten :wink: Hopelijk krijg je dan wat meer vertrouwen!

In het begin is het vreemd omdat je nog niets voelt. Die kwaaltjes komen vaak later pas. Dat is niets om je zorgen over te maken. Als die test zegt dat je zwanger bent, dan is het écht zo hoor!!!



Ik heb overigens het babykamertje besteld toen ik 18 weken ver was.



Succes en ik hoop dat je een goede zwangerschap tegemoet gaat.