net lakverf gebruikt, kan het kwaad?

Ik ben net heel enthousiast mijn leuningen in de lakverf gaan zetten maar ik besef me nu pas dat ik dit beter niet had kunnen doen :oops: . Ik heb het wel buiten in de schuur gedaan (deur open), maar er zat ook verf op mijn handen. Ik heb dat schoongemaakt met terpentine en daarna mijn handen nog gewassen. Ik voel me nu echt superstom, moet ik me zorgen maken :frowning: ???

nee hoor daar hoef je je niet zo’n zorgen om te maken… als je in een goed geventileerde ruimte hebt gelakt dan kan dat best… als je dit nou elke dag gaat doen is dat niet aan te raden… ook de lak met terpentine eraf halen kan geen kwaad hoor… tinner daarintegen is wel schadelijk… maar terpentine of wasbenzine kan wel…

dus morgen het 2e laagje aanbrengen zou geen kwaad kunnen?

gewoon doen dat 2e laagje!

Ik heb ook de trap gelakt 3 lagen, ik hield wel een mondkapje voor! Misschien een tip (te krijgen bij verf/doe hetzelf zaak, anders gewoon bij de apotheek)

Is er een bouwmarkt in de buurt die open is? Ik weet dat ik toen we hier aan het verbouwen waren ook wel eens met grondverf gewerkt heb die niet op waterbasis was :shifty: maar vooral tijdens het schuren en zo heb ik toch altijd van die mondkapjes gedragen :shifty: Of’t veel helpt weet ik niet, maar ik voelde me er wel beter bij dan zonder :wink:

Dank jullie wel :thumbup: