Nespresso sekte?

Wij hebben sinds 2 weken een nespresso, koffie is in vergelijking best duur maar megalekker…



Nu kan je die cups alleen op internet bestellen of kopen in de Bijenkorf waar een hele nespressohoek is gemaakt.



Aangezien we niet konden bestellen (kerstdrukte en dus lange levertijd) ging) Mark maandag naar de Bijenkorf.



Koffie uitgezocht (je hebt 12 sterktes) en toen vroeg die man: mag ik u postcode en huisnummer.



Mark die een hekel heeft aan dit soort dingen (waarom zou ook maar iemand weten wat wij kopen, welke smaak en hoeveel) dus weigert.



Verkoper: “mag ik uw postcode en huisnummer? "

Mark: “Nee, dank je”

V: " pardon”

M: “vind het niet echt nodig om die gegevens aan u te verstrekken”

V: " Maar u moet lid zijn om bij de nespressocups te kunnen kopen"

M:" hoezo, ik heb een apparaat en wil koffie kopen

V: “u moet lid zijn”

etc etc, uiteindelijk na een kwartier!!! gezeur mocht Mark ter uitzondering zijn cups meenemen…



Ik was helemaal :shock:

Waar slaat dit op.



Ten eerste dat je dus de cups veelal alleen online kunt kopen.

Ten tweede MOET je daar lid voor zijn (ik had mij al naief aangemeld)

Maar ten 3e dat de Bijenkorf, wat een gewoon een winkel is, half weigert om die cups te verkopen.



Ik vind het een beetje een nare gewaarwording zo. :think:

Mmmm :think:

dat zou voor mij dus ook een goede reden zijn om het niet te kopen…

Erg vreemd, kan me voorstellen dat je daar boos om wordt.

Ze doen tegenwoordig echt alles om aan je Persoonlijke gegevens te komen. Reken erop dat ik ook die cups had meegekregen. Kun je je klacht cq vraag niet eens bij de consumentenbond neerleggen? Ben benieuwd of dit verhaaltje nog een staartje krijgt…

Zo heb ik geen bonuskaart. Is altijd een heel gedoe om alle bonusaanbiedingen te omzeilen als ik naar de AH ga. Maar ze dan bij de kassa vragen heeft u een bonuskaart, dan ben ik altijd zo trots dat ik “NEE!” kan antwoorden! :snooty:

ik had idd ff een mail naar de consumentenbond of radar gestuurd…

want volgens mij mag dit absoluut niet :naughty: :naughty: :naughty:

Mark heeft er sowieso een hekel aan hoor.



Ze houden alles in de gaten, wat je koopt, hoeveel, wanneer…En dan krijg je toevallig van die leuke aanbiedingen die bij jou ‘passen’ dat is toch gewoon eng…



Ik ben wat makkelijker (ik denk korting :oops: ), maar hij heeft wel gelijk.



En die nespresso…Ze proberen gewoon heel interessant te doen en daar hou ik al HELEMAAL NIET van…

@Mint wrote:

Zo heb ik geen bonuskaart. Is altijd een heel gedoe om alle bonusaanbiedingen te omzeilen als ik naar de AH ga. Maar ze dan bij de kassa vragen heeft u een bonuskaart, dan ben ik altijd zo trots dat ik “NEE!” kan antwoorden! :snooty:




Je kunt ook een bonuskaart krijgen zonder je gegevens af te staan. Je krijgt hooguit een vreemde blik en wat tegensputteringen, maar hier gewoon een kaart zonder dat ze weten wie ik ben of waar ik woon.

@jorien wrote:



Je kunt ook een bonuskaart krijgen zonder je gegevens af te staan. Je krijgt hooguit een vreemde blik en wat tegensputteringen, maar hier gewoon een kaart zonder dat ze weten wie ik ben of waar ik woon.




Aha :think:

Inmiddels is dat geen bonuskaart hebben een ding geworden tussen mij en mijn lief (die er wel 1 heeft ondanks zijn licht-anarchistische levensinstelling), dus laat ik het maar zo…



ik shop meestal bij de Bas :mrgreen:

@Mint wrote:

Zo heb ik geen bonuskaart. Is altijd een heel gedoe om alle bonusaanbiedingen te omzeilen als ik naar de AH ga. Maar ze dan bij de kassa vragen heeft u een bonuskaart, dan ben ik altijd zo trots dat ik “NEE!” kan antwoorden! :snooty:




heb je dan niet ook vaak dat de kassiere gauw haar kassa-bonuskaart eroverheen haalt??? Dat gebeurt hier dus wel regelmatig, zodat ze de klant toch de korting kunnen geven… :mrgreen:

@mv2kids wrote:

@Mint wrote:
Zo heb ik geen bonuskaart. Is altijd een heel gedoe om alle bonusaanbiedingen te omzeilen als ik naar de AH ga. Maar ze dan bij de kassa vragen heeft u een bonuskaart, dan ben ik altijd zo trots dat ik “NEE!” kan antwoorden! :snooty:




heb je dan niet ook vaak dat de kassiere gauw haar kassa-bonuskaart eroverheen haalt??? Dat gebeurt hier dus wel regelmatig, zodat ze de klant toch de korting kunnen geven… :mrgreen:




en zij haar airmiles binnenhaalt omdat die gekoppelt is… :wink:

Nee hier bij de AH doen de cassieres het niet, mag niet zeggen ze.

Leen vaak de mijne uit aan de klant voor me…krijg ik weer airmiles erbij :thumbup:

Wij hebben ook sinds 2 weken een Nespresso!!!

Lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrr :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool:

Wij kunnen via Internet bestellen maar dan heb je ene Credit Card nodig :eh:

Hebben we niet, dus bellen… :?

Nou dan moeten ze nóg meer weten.

Welk merk, welk serienummer enz…



Maar goed het blijft lekkere koffie, ik hoop dat het bij ons ook snel in de Bijenkorf komt :thumbup:

mijn moeer heeft zon apperaat en zijn ook voor kerst ff met har naar de bijenkof geweest en zei heeft gewoon de cups en koppjes meegekregen zonder gevraag naar postcodes of zo hoor erg raar zou zeggen boeiend of je lid ben we stonden als 45 min inde rij en kopen dus wrom zou je lid moeten zijn toch

zou voor mij al een dubbele reden zijn om geen nespresso te willen… er is hier geen bijenkorf, en ik heb geen credit-card… toch lullig, heb je zo’n duur apparaat, kun je er nergens koffie voor kopen :wall: :wall: :wall:



Overigens vind ik, als je zo’n apparaat hebt gekocht, dat je dan niet nog eens ergens lid van moet worden… dat maak je toch altijd zelf nog wel uit?

Ik heb dit verhaal inderdaad vaker gehoord. Ik vind het ook niet normaal, je zou bijna weer overstappen op de vertrouwde DE.

De reclame van Nespresso, is dat niet met George Clooney ? Die mag je ook in een bejaardentehuis stoppen als je die reclame ziet :sick: Zo mager en oud :?

@Karin2 wrote:

Ik heb dit verhaal inderdaad vaker gehoord. Ik vind het ook niet normaal, je zou bijna weer overstappen op de vertrouwde DE.

De reclame van Nespresso, is dat niet met George Clooney ? Die mag je ook in een bejaardentehuis stoppen als je die reclame ziet :sick: Zo mager en oud :?




Nou dat vond ik nou ook…dat kapsel maakt het helemaal erg :doh:

Okee…Daar gaan mijn twijfels…! Dank Marlous…



Elke keer als ik voorbij zo’n apparaat loop denk ik kwijlend aan het mooie plekje op mijn aanrecht waar het best goed zou kunnen staan…

En de lekkere espresso…



Maar ik weet nu dat ik iig geen Nespresso ga kopen!



Ik blijf voorlopig mijn koffie opschenken en als ik een espresso wil dan in mijn alessi op het gas… (ook lekker)

@mv2kids wrote:

zou voor mij al een dubbele reden zijn om geen nespresso te willen… er is hier geen bijenkorf, en ik heb geen credit-card… toch lullig, heb je zo’n duur apparaat, kun je er nergens koffie voor kopen :wall: :wall: :wall:



Overigens vind ik, als je zo’n apparaat hebt gekocht, dat je dan niet nog eens ergens lid van moet worden… dat maak je toch altijd zelf nog wel uit?




Maar je kan altijd telefonisch (gratis nummer) bestellen! :wink:

Ik ben niet zo thuis in de wereld van de koffie-apparaten dus misschien zeg ik nu iets heel doms… :oops: maar passen die cupjes van de ‘PUC’ niet ook in het Nespresso-apparaat toevallig? Ben je van het hele gezeur af… zou wel leuk zijn toch?

@GroeneVrouw wrote:

Ik ben niet zo thuis in de wereld van de koffie-apparaten dus misschien zeg ik nu iets heel doms… :oops: maar passen die cupjes van de ‘PUC’ niet ook in het Nespresso-apparaat toevallig? Ben je van het hele gezeur af… zou wel leuk zijn toch?




Het zijn hele kleine cupjes, zie foto

En er zit vast wel patent op.

Blij dat hier gewoon koffiebonen in het apparaat gaan.