nespresso of dolce gusto

We hebben al jaren een Senseo maar zou nu graag iets anders willen en twijfel tussen de Nespresso en de Dolce Gusto.

De Nespresso heeft nog verschillende varianten (met of zonder melkopschuimer), de Dolce gusto enkel verschil in design.

Hier drinken we allebei 's ochtends koffie bij het ontbijt en 's avonds na het eten ook nog een kopje. in het weekend vaker ook overdag.

Ik drink graag koffie met redelijk wat melk, mijn man met maar heel weinig melk, beide zonder suiker. Ik weet niet goed welk vd twee machines en hun bijhorende capsules en smaken het beste bij ons passen.

De dolce gusto moet je blijkbaar vaak 2 capsules gebruiken (koffie en melk) wat me wel wat gedoe lijkt? De Nespresso is als je melkopschuimer wilt wel een heel stuk duurder. En die is eerder voor mensen die houden van echte sterke expresso? of zie ik dat verkeerd?

Iemand die één van deze 2 machines bezit en wat info kan geven?

Dankjewel!

Ik ken wel iemand met een dolce gusto.

Zij hebben hem voor af en toe een ander soort kopje koffie.

Wat ik van hun begreep is het echt een klein vermogen wat je opdrinkt als je iedere dag daar je koffie uit zou halen.

Voor veel koffies heb je inderdaad 2 cupjes nodig.

Er zitten er 8 in een doosjes en 1 doosje kost geloof ik 5 euro (?)

Als ik tussen die 2 moet kiezen raad ik sowieso de nespresso aan.

Wij hebben er een gehad, heerlijke koffie, maar wij drinken dagelijk zo’n 3 kopjes per persoon en ik vond het te kostbaar.

Wij hebben daarom onze nespresso ingeruild voor een volautomaat die voor elk kopje bonen maalt en we willen niets anders meer. Net zo lekker als Nespresso, maar dan goedkoper.

Ik betaal nu voor een kilo fair trade koffiebonen rond de 15 euro waar ik bij de nespresso bijna 50 euro per maand kwijt was op een gegeven moment.

We hebben er wel een nespresso-melkopschuimer bij… :inlove: :inlove: :inlove:

@Madre wrote:

Als ik tussen die 2 moet kiezen raad ik sowieso de nespresso aan.

Wij hebben er een gehad, heerlijke koffie, maar wij drinken dagelijk zo’n 3 kopjes per persoon en ik vond het te kostbaar.

Wij hebben daarom onze nespresso ingeruild voor een volautomaat die voor elk kopje bonen maalt en we willen niets anders meer. Net zo lekker als Nespresso, maar dan goedkoper. Ik betaal nu voor een kilo fair trade koffiebonen rond de 15 euro waar ik bij de nespresso bijna 50 euro per maand kwijt was op een gegeven moment.

We hebben er wel een nespresso-melkopschuimer bij… :inlove: :inlove: :inlove:

Ook wij hebben de nespresso weg gedaan en een volautomaat staan. Een Melitta Caffeo Solo.

Wij hebben een melkopschuimer van de Xenos, zo’n ventilator ding :stuck_out_tongue:

Wij hebben de nespresso met melkgedeelte.

Ben er heel tevreden over, veel verschillende smaken en sterktes koffie en echt niet alleen espresso.

Ken de dolce gusto niet, dus kan niet vergelijken.

Wij hebben een DG en een volautomaat.

De volautomaat gebruiken we voor “gewone” koffie, Espresso en de DG gebruiken we voor cappuccino :wink:

Nespresso hebben we ook gehad, nu niet meer.

Wij hebben ook de nespresso gehad. Errug lekker, maar ook gewoon duur. We drinken wel redelijk wat koffie. Nu malen we gewoon zelf en gebruiken een french press.

Over dolce gusto hoor ik eigenlijk weinig. Maar ik lees hier overal dat het wat slap is, dus als je van echte koffie houdt, dan zou ik voor de nespresso gaan.

Wij hebben allebei! Maar ik raad je de Nespresso aan, omdat die koffie vele malen lekker en beter is dan die van de dolce gusto (vinden wij wat slap). Ik zou zeker een apparaat nemen met een stoompijpje of een aparte melkopschuimer. Maar mmm, heerlijke koffie.