Heb ik weer… Pin ik gisteren 50 euro bij de pinautomaat. Hield meteen het briefje van €10,- apart omdat ik een kookboek via marktplaats had gekocht.
Daar aan de deur zei de vrouw: deze is niet echt!
Schaamde me meteen :oops: Ik had zelf namelijk niet zó goed naar het briefje gekregen.
Kreeg echt zo’n oplichtster gevoel.
thuis aangekomen heb ik op internet gekeken wat er je mee moet doen. Je kunt het inleveren, maar je krijgt het alleen vergoed als je daarvoor verzekerd bent. Zijn we niet. Vind het maar raar, ik haal vals geld daar uit de automaat en dan zou ik het niet eens vergoed krijgen?
Heeft iemand hier ook wel eens vals geld in handen gehad? Zo ja wat heb je er mee gedaan?
Best lullig als je er mee wilt betalen en je hebt niet in de gaten dat het nep is.
Ook vervelend dat je het niet vergoedt krijgt tenzij je ervoor verzekerd bent.
Maar wat ik me afvraag is, hoe kan het dat je nepgeld uit een pinapparaat krijgt :think:
verbaast mij dat je vals geld uit een pinautomaat kan halen> Neem aan dat je zo automaat bedoelt? dan zou ik een klacht leggen bij de desbetreffende bank. Vooral als je pint bij een bank kan je er vanuit gaan dat het goed geld is.
Als het nep is, dan zou ik ermee naar de bank gaan waar ik het gepind had. Vind het een vreemd verhaal dat er nepgeld uit de pinautomaat van een echte bank komt :think:
Ik zou er ookmee naar die bank terug gaan. Jij vertrouwd jouw geld aan ze toe en dan krigj je nep geld terug :shock:
Was het trouwens echt nep? En hoe komt dat da in zo’n automaat?
Raar dat je daar verzekerd voor moet zijn, lijkt mij meer iets voor een abnk of een winkel…
Zou zo’n geldautomaat niet een soort standaard scan hebben ofzo op nepgeld? En anders zowieso voordat het erin gelegd wordt?
Ik kan me ook haast niet voorstellen dat er nepgeld uit de geldautomaat komt.
Is het heel duidelijk dat het nep is?
Ik vind het ook raar. :think: Hub vroeg nog aan me: weet je zeker dat dát briefje uit de automaat kwam?
Ja weet ik zeker want had geen contant geld meer in de portomonee.
En we hebben gepint vlak voordat we het kookboek gingen halen.
Ik denk dat ik zo zowieso naar de bank terug ga, is hier in het dorp, mijn eigen bank. Dat ik het maar een raar iets vind, uit een automaat hoor je geen nep geld vandaan te halen.
Succes :thumbup: Ik ben benieuwd wat ze zeggen.
De vrouw had nog zelf een briefje van 10 in huis, hebben we naast elkaar gelegd en dan zie je wel verschillen. Geen watermerk, papier voelt stugger aan, lijken wel twee briefjes aan elkaar geplakt.
Heb je op internet de echtheidskenmerken gecheckt? Dus allemaal?
Nieuwe briefjes voelen wel anders dan oude briefjes.
Ik heb bij een bank gewerkt en de neppers haalde je er eigenlijk altijd zo uit.
ben benieuwd wat de bank gaat zeggen!
hmm ik krijg het idee dat die vrouw de briefjes heeft omgeruild :shifty: of heb je gezien dat het echt JOUW briefje was die nep is?
Kan me bijna niet voorstellen dat er nep geld uit een automaat komt namelijk, dat wordt toch hopelijk wel gecontroleerd, tenminste, daar ga ik wel vanuit.
@Emma wrote:
hmm ik krijg het idee dat die vrouw de briefjes heeft omgeruild :shifty: of heb je gezien dat het echt JOUW briefje was die nep is?
.
Hier dacht ik ook meteen aan!
Een automaat haalt nep geld er echt wel tussen uit en al helemaal als er geen watermerk meer te zien is.
een geldautomaat kan geen nepgeld uitgeven. Mijn idee is ook dat de vrouw jouw briefje omgeruild heeft voor een nepbriefje.
Ik heb ook gelijk het idee dat ze het zelf omgeruild heeft, als je iets uit de pinautomaat haalt kan het bij mijn weten niet nep zijn. Of ben ik nu veel te naief dat ik er vanuit ga dat een bank zelf controleert wat voor geld ze erin stoppen? Al het geld wat bij een bank binnenkomt wordt toch gecontroleerd of het echt is, lijkt me?
Topicstarter weet vast zelf wel of de verkoper op marktplaats de kans heeft gehad het om te wisselen, maar dit klinkt eigenlijk als iemand die iets te koop aanbiedt en iedereen die het wil kopen oplicht.
geld geef apperaat is toch altijd nieuw geld ??
vers vd pers toch ??
denk idd dat het omgeruild is !
Is niet allemaal nieuw uit de pers hoor, je krijgt ook vaak zat “oude” briefjes uit een automaat. maar nep is volgens mij ook echt niet mogelijk, daar zitten allerlei controles op en in en tussen en weet ik veel !!
zij kan het niet omgeruild hebben. Pas later, nadat ik een briefje van 20 euro aan haar gaf, kwam zij met een briefje van 10 euro. Dus het was echt het briefje van de automaat.
Was rond half 12 naar de bank geweest, bank dicht, pas open om half 1. En moest vanmiddag werken. Schoot vandaag dus niet op :roll:
Nep is zeker wel mogelijk…
Heb het ook eens gehad.
Ben gelijk naar de bank gegaan, kreeg er een ander briefje voor terug en heb dr nooit niets meer van gehoord.
Had eigelijk ook niet gemogen
Dit was destijds bij een ING apparaat.
Een apparaat geeft ook niet altijd nieuwe briefjes uit, krijg er soms wel eens met de grootste vouwen erin.
Op drukke dagen heeft een bank geen tijd om het ontvangen geld te controleren alvorens deze in de pinautomaat te doen. Op drukke plaatsen in het weekend moet je altijd behoed zijn dat er vals geld uit de automaat kan komen. Een bijkomend gevolg van de invoering van de euro: Gezien alle eurolanden nu de euro gebruiken, is valsmunterij ineens een stuk interessanter…
Als het 100% zeker is dat het biljet direct uit de geldautomaat kwam zou ik een klacht indienen bij desbetreffende bank.