Nena ook naar school (nummer twee is weer spannend)

Morgen voor de tweede keer oefenen. Ik ben benieuwd.



Ik mag nogmaals het eerste half uur blijven en ik haal haar vervolgens op na het hapje/sapje. eens kijken hoever we komen.



Vandaag voor laatste keer tien minuten gesprek gehad op KDV en de juffies hadden niets negatiefs kunnen bespeuren en ze deed alles heel goed. Maximaal haalbare scores volgens hun lijsten iig. Daar ligt het iig alvast niet aan :shifty:

Uiteindelijk met z’n tweeën de kids naar school gaan. Na het nodige protest bij opstaan en aankleden enzo veranderde ze als een blad aan een boom toen papa ook meeging. trots als een Pauw met papa de klas in, die nog een keer een half uur gebleven is. De ochtend plaaatjes goed doorgenomen en wanneer ik haar kom halen. Meerdere kindjes schijnen haar lief benaderd te hebben en uitgenodigd te hebben met dingen mee te doen. Ze wilde geeneens een kus van papa en was druk me kleien toen Roel nog even door het raam keek.





:shock:



Nou we wisten niet goed wat te verwachten en wat het effect zou zijn hoe we de afgelopen twee weken toch dingen rondom naar school gaan zijn blijven doen, maar dit hadden we niet durven dromen.



Dan ga ik haar nu maar weer ophalen.

goed!!!

@fiep klophout wrote:

goed!!!




Ik ben opgelucht joh :dance:





Ik ging haar net halen, was ik te vroeg. Nena had echt zoiets van hapje en sapje is nog niet geweest en was nog niet van plan mee te gaan. Zowel de juf als ik voorstellen dat ze rest van ochtend mocht blijven maar nee dat was nu ook weer niet de bedoeling. Dus ik 20 minuten rondgebanjerd tot hapje en sapje voorbij.



De juf was ook helemaal verbaasd, had dit ook niet verwacht.



Meerdere kindjes hadden nena goed geholpen en kregen een stikker. Mijn dochter zou er ook een krijgen maar ze wilde hem niet echt niet aan nemen

van de juf.



Op naar volgende week met geen papa of mama die langer mag blijven en het idee is een hele ochtend. Ze weet nu ook dat ze na hapje sapje nog gaat buitenspelen en weekafsluiting. Het wordt steeds overzichtelijker.



En dan nu zo maar lasse weer gaan halen. Je moet wel wat over hebben om uiteindelijk van je vrije vrijdagochtend te mogen gaan genieten :mrgreen:

Nena is vandaag voor de derde keer wezen oefenen en nu een hele ochtend. Roel heeft het wegbrengen van haar voor zijn rekening genomen en ik die van Lasse. Wel wat traantjes en volgens de juf een kwartiertje wat huilerig maar daarna prima.



Dit keer ook me buitenspelen erbij en haar broer lijkt zich over haar ontfermd te hebben en een grote kuil voor haar gegraven te hebben in de zandbak. :inlove:



Het lijkt zomaar de goede kant op te gaan. Woensdag nog oefenen bij de juf die er altijd op woensdag is. En dan na de voorjaarsvakantie het echte werk.



Nu ons eerst maar focussen op afscheid bij KDV aanstaande donderdag.

En? Hoe was haar eerste week?

Het gaat heel erg goed. Vorige week elke ochtend geweest en donderdag een hele dag. Deze week vandaag en gister lang en morgen natuurlijk kort.



Vorig week huilde ze elke ochtend nog als wij weggingen en nu zegt ze zelf dat ze nog gaat zitten huilen op haar stoeltje. Maar wij merken er niets van . Ze zegt dat ze heeeeeel lang hult, wel vijf minuten (en dan kijkt ze heel serieus, maar volgens mij heef ze geen idee wat vijf minuten inhoudt)



Volgende week maar eens aan de juf vragen wat er zoal gebeurt.



Maar al met al zijn we beretrots. Ze doet het goed, vind het leuk en mijn melssie is enorm gegroeid in een week tijd.



Volgende week gaat ze kennismaken met de BSo en gaan we dat opvoeren.