Onze dreumes blijft een slechte eter. Hij is vaak wel enthousiast als we gaat 'eetuh", maar zodra hij dan zijn bord voor zich krijgt is het vaak zonder ook maar een hapje te proeven “al klaar” :roll: . Hij weigert zowieso gevoerd te worden. Ik heb al geleerd om maar niet te dwingen, dus dan houd het op. Maaaar, ik wil eigenlijk wel dat ie dan gewoon aan tafel blijft zitten tot wij ook klaar zijn. En dat geeft telkens een scene! Hij is ‘al klaar’ en wil weg. Geregeld leidt dit dan tot krijsen, huilen en theatraal gedrag in zijn stoel. Wij proberen dit te negeren, praten dan over het weer zeg maar . Maar dit is dus vreselijk ongezellig met zo’n scene naast je. Vinden jullie dat ik hem weg moet zetten? Hij heeft op zich wel een soort van ‘strafplekje’ in de gang, maar ik heb het idee dat ie dat liever heeft dan in zijn stoel blijven. Zowieso houd ik hem nog maar een minuutje in de strafplek, dus dan weet ik niet goed wat ik erna moet. Wat zouden jullie doen?
Als er hier drama wordt gemaakt aan tafel dan schuif ik hem met stoel en al even van tafel. Dan draai ik hem gewoon even om zodat hij met de rug naar ons toe zit.
Als hij dan weer stil kan zijn en weer gezellig kan doen dan mag hij weer aan tafel komen…
@Krabje wrote:
Als er hier drama wordt gemaakt aan tafel dan schuif ik hem met stoel en al even van tafel. Dan draai ik hem gewoon even om zodat hij met de rug naar ons toe zit.
Als hij dan weer stil kan zijn en weer gezellig kan doen dan mag hij weer aan tafel komen…
Hier ook…werkt voorlopig erg goed! Onze jongste is nu 20 maanden…
Deden we hier wel met Mila hoor… in het begin inderdaad proberen te negeren maar dit werkt helaas niet altijd
Dus dan ging ze zo, met kinderstoel en al, de gang op (deur naar de gang is tegenover de eettafel ;)). Als ze dan rustig was kon ze er weer bij en dat duurde nooit heel lang. 1 of 2 minuutjes mss… hielp prima!
Succes
Deden we hier wel met Mila hoor… in het begin inderdaad proberen te negeren maar dit werkt helaas niet altijd
Dus dan ging ze zo, met kinderstoel en al, de gang op (deur naar de gang is tegenover de eettafel ;)). Als ze dan rustig was kon ze er weer bij en dat duurde nooit heel lang. 1 of 2 minuutjes mss… hielp prima!
Succes
Ik ben er ws relatief makkelijk in. GEEN gemiep, gesop en geklier aan tafel. Als hij rond de 3,5 a 4 jaar is ga ik wel meer in op het zitten blijven. Tot dan is het zo dat papa en mama ook graag gezellig willen eten. Hij niet? Prima maar dan wel jezelf vermaken en niet aan tafel komen met speelgoed en zooi. Sterker nog hij krijgt echt 0,0 aandacht op dat moment. Eens zal ws wel tot hem doordringen dat hij nog gezellig aandacht kan krijgen wanneer hij aan tafel blijft zitten. *hoop ik iig :lol: *
Hier net als Rhiannon…
Ik vind nog geen 2 nog jong om dan al de aandachtsboog gespannen te houden en te verwachten dat een kind blijft zitten.
Hier is het aan tafel, eten, niet eten prima… ga maar dan. We zeggen wel… als mies blijft zitten, krijgt hij een toetje.
Als hij weggaat krijgt hij geen toetje.
Dat gaat langzamerhand steeds beter en dit is ook de ervaring bij de oudsten. Daar zijn we pas meer over zitten blijven gaan praten toen ze 4 werden en ze zijn nu 6 en 5 en blijven prima aan tafel, ook al eten ze niet altijd alles.
@Puma wrote:
Succes
Hier ook met kinderstoel en al de gang op, dan is het zo over
hier ook hoor…
hup de gang op…na 1 min weer binnen laten en opnieuw proberen…
helpt 9 vd10x :mrgreen:
Hier net als Cell en Rhiannon. Ik vind (nog geen) 2 jaar ook veel te jong om zo lang te blijven zitten. Als ze niet wil, dan niet.
Soms neem ik d’r op schoot en dan eet ze verder van mijn bord of ik voer d’r hapjes. Andere keren stapt ze de kamer rond of gaat ze met d’r speelgoed spelen, maar heel vaak komt ze dan toch tussendoor nog wat hapjes halen.
Zo is het iig een stuk gezelliger. En dat soort regels komen wel als ze groot genoeg is om ze te snappen. Voordat ze 18 is, zal ze wel tafelmanieren geleerd hebben denk ik! hahhaha
@blue_fairy wrote:
Hier net als Cell en Rhiannon. Ik vind (nog geen) 2 jaar ook veel te jong om zo lang te blijven zitten. Als ze niet wil, dan niet.:thumbup: :thumbup: :thumbup: precies zo!
Soms neem ik d’r op schoot en dan eet ze verder van mijn bord of ik voer d’r hapjes. Andere keren stapt ze de kamer rond of gaat ze met d’r speelgoed spelen, maar heel vaak komt ze dan toch tussendoor nog wat hapjes halen.
Zo is het iig een stuk gezelliger. En dat soort regels komen wel als ze groot genoeg is om ze te snappen. Voordat ze 18 is, zal ze wel tafelmanieren geleerd hebben denk ik! hahhaha
Gillen = op de gang, ook onder het eten.
Niet eten = niet eten… hij krijgt dan wel een autootje om zijn tijd te voldoen totdat we een toetje gaan eten. Dan gaat het speelgoed weer weg.
Wij eten vrij snel, dus dat toetje kunnen ze vrij snel krijgen. Of ze nu eten of niet, toetje krijgen ze hier eigenlijk altijd.
Dochterlief is hier lekker zelf aan het prutsen en vraagt af en toe of we willen helpen, totdat we klaar zijn met eten. Dan helpen we haar wat meer, of niet en als ze eerder klaar is dan vragen we of ze een toetje wil en in de tijd dat ze zo blij is dat ze een toetje mag hebben wij ons bordje wel leeg :lol:
Heb dus niet echt tips voor je, maar zou het wel gezellig houden aan tafel. Niet willen eten, nou dan maar niet en als je wilt dat ze aan tafel blijven misschien een puzzeltje oid geven wat hij kan doen als je zelf eet. Ligt er ook even aan of je zelf altijd heel lang over het eten doet, dan zou ik hem gewoon van tafel laten gaan. Zoals al gezegd, als hij 18 is zal hij de tafelmanieren ook wel onder de knie hebben.