Negatieve uitslag ontbijttest.....

:cry:



Gisteren ontbijttest gedaan en ik werd net al meteen gebeld dat de uitslagen niet goed zijn…

Nog net niet ‘genoeg’ om meteen doorgestuurd te worden naar de gyn., maar wel slecht dus :?



Nuchter was goed, na 1 uur was het 9.0 en weer een half uur later 7.6.



Nu 1 week op mijn eten letten (info ga ik morgen ophalen, maar misschien heeft iemand hier al ervaring en kan mij alvast adviseren) en dan opnieuw testen.

Ik kan je wel wat tips geven, maar het hangt van veel factoren af of je er iets aan hebt.



Ik heb (ook al) zwangerschapsdiabetes en spuit inmiddels 4 keer per dag insuline (en dat terwijl je normaliter pas vanaf een week of 24 daar “last” van kan krijgen… :shifty: ). Bij mij waren het in eerste instantie alleen m’n nuchtere waarden die een heel klein beetje verhoogd waren, maar na een tijdje werden ook de waarden na mijn maaltijden steeds hoger (terwijl die dus eerst aan de lage kant waren :shifty: )



Ik stuur je later even een PB-tje met wat tips (en waarschijnlijk zijn er wel meer meiden die je van advies kunnen voorzien).

Dank je wel alvast :-*



Dat is bij jou dan heftig nu al :shock:



Zijn ze het bij jou eerder gaan onderzoeken vanwege bepaalde klachten dan?



Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nergens echt ‘last’ van heb :think:

PB heb je inmiddels (en ook al gelezen zag ik :wink: ).



Hoop dat je er wat mee kan.



Succes!

Ga hem vanavond even goed doorlezen en een pbtje terug sturen, nu dochter uit school halen!



Dank je wel :-*

De waardes die jij hebt had ik ook ongeveer. Wat ik heb gekregen toen is een dieet. Gelukkig heb ik geen insuline hoeven spuiten. Waar ik op moest letten:



3 maaltijden per dag, maar niet te groot en 3 tot 4 tussendoortjes per dag. De koolhydraten goed verdelen en niet teveel toegevoegde suikers (dus geen koekjes, zoet beleg op brood, suiker in de koffie of thee etc). Tussen de maaltijden minimaal 2 uur laten en maximaal 3 uur. Van de dietiste in het ziekenhuis kreeg ik een folder over zwangerschapsdiabetes en hoe en wat je dan het beste kunt eten.



Hopelijk valt het mee en red je het net als ik met alleen een dieet.

Ontbijttest is met zo’n suikerdrank? Of wat is dat precies?

Hier doen ze daar niet aan namelijk :wink:



Ik denk zelf dat je een dieet gaat krijgen, waaronder dus ook echt geen dranken meer met suikers er in.

Dag Sneeze,

Ik vermoed dat onderstaande link jou kan helpen om er wat meer over te weten te komen.



klik hier eens !!!



Vanaf onderaan pag 1 wordt er ook over waardes gesproken, dus wellicht heb je daar iets aan.



liefs

Gerda

Hey meid,



Ik weet er alles van…

Je zal waarschijnlijk eerst op dieet gezet worden. En mochten ze hoog blijven een priksetje mee naar huis krijgen om het zelf ine de gaten te houden en mocht het toch te hoog blijven kan je insuline er bij krijgen.



Ik vind ze best wel hoog voor je. Hoop snel dat je uitslag krijg…

Als ze hoog blijven 2 glazen water drinken, dan zakt je waarde ook wel.

En 3 maaltijen eten en 2 maal tussendoor en goed je khoolydraten verdelen…



Pb me maar als je vragen heb… :-*



Succes en heel veel sterkte… Kom wel gauw af in de vakantie goed?

Bedankt allemaal voor de reacties :-



Ik ben ondertussen al een beetje van de schrik bekomen en besef nu dat ik er, behalve letten op mijn eetpatroon, weinig aan kan veranderen helaas!



Cin. er is bij mij 3x bloed afgenomen in 1 1/2uur tijd en daaruit zijn die waarden bepaald :wink:

Misschien, als het op de 13de nog steeds foute boel is, dat ik dan ander soort testen moet gaan doen, maar dat zal ik allemaal dan wel horen.



Cees77, ik heb gisteren de info opgehaald bij de VK, maar wordt daar eigenlijk niet veel wijzer van. Er staat een voorbeeld dagmenu in en op het snaaien tussendoor :oops: na wijk ik daar echt niet veel van af, ik eet zelfs volgens mij nog minder aan koolhydraten dan wat daar geadviseerd wordt :think: Ik krijg nl. echt geen 5 aardappels op in 1 maaltijd :slight_smile:



Maar goed, door de pb met tips van ICL heb ik een soort link kunnen leggen met een dieet dat ik ooit gevolgd heb (South Beach) en daar ga ik mij maar mee bezig houden. Niet het dieet zelf natuurlijk, maar het eetpatroon waar je nadien langzaam inrolt!



Gerda ik ga de link eens doorspitten :wink:

Dank je!



Nachtvliinder, ik heb daar dus echt niets van meegekregen dat jij dit ook had :think: Of ben ik het helemaal vergeten :oops:

Heb je nu nergens meer last van?

Hoe gaat het met M.? En hebben jullie het kaartje wel ontvangen??

Dank je iig voor je reactie :-

@Sneeze wrote:

Cees77, ik heb gisteren de info opgehaald bij de VK, maar wordt daar eigenlijk niet veel wijzer van. Er staat een voorbeeld dagmenu in en op het snaaien tussendoor :oops: na wijk ik daar echt niet veel van af, ik eet zelfs volgens mij nog minder aan koolhydraten dan wat daar geadviseerd wordt :think: Ik krijg nl. echt geen 5 aardappels op in 1 maaltijd :slight_smile:




Dan zou het best eens aan het snaaien kunnen liggen. Bij mij scheelde het al door geen boterham met chocoladepasta te eten en een stukje choco bij de thee. Of je eet misschien te weinig koolhydraten tussendoor en dan ineens een piek waardoor de suiker stijgt :think: Ik hoop het voor je :hug:

@Sneeze wrote:

Bedankt allemaal voor de reacties :-



Ik ben ondertussen al een beetje van de schrik bekomen en besef nu dat ik er, behalve letten op mijn eetpatroon, weinig aan kan veranderen helaas!



Cin. er is bij mij 3x bloed afgenomen in 1 1/2uur tijd en daaruit zijn die waarden bepaald :wink:

Misschien, als het op de 13de nog steeds foute boel is, dat ik dan ander soort testen moet gaan doen, maar dat zal ik allemaal dan wel horen.



Cees77, ik heb gisteren de info opgehaald bij de VK, maar wordt daar eigenlijk niet veel wijzer van. Er staat een voorbeeld dagmenu in en op het snaaien tussendoor :oops: na wijk ik daar echt niet veel van af, ik eet zelfs volgens mij nog minder aan koolhydraten dan wat daar geadviseerd wordt :think: Ik krijg nl. echt geen 5 aardappels op in 1 maaltijd :slight_smile:



Maar goed, door de pb met tips van ICL heb ik een soort link kunnen leggen met een dieet dat ik ooit gevolgd heb (South Beach) en daar ga ik mij maar mee bezig houden. Niet het dieet zelf natuurlijk, maar het eetpatroon waar je nadien langzaam inrolt!



Gerda ik ga de link eens doorspitten :wink:

Dank je!



Nachtvliinder, ik heb daar dus echt niets van meegekregen dat jij dit ook had :think: Of ben ik het helemaal vergeten :oops:

Heb je nu nergens meer last van?

Hoe gaat het met M.? En hebben jullie het kaartje wel ontvangen??

Dank je iig voor je reactie :-




Jazeker heb ik jullie kaartje ontvangen :inlove: :-

Ik schreef mee in het topic van marieke ( link van Gerda )

Nu heb ik er geen last meer van. Het heeft te maken met je placenta die houd je suikers tegen ( ofzoiets ) dus zodra je bevallen bent zijn de suikers weg. Ik moest een nacht in het ZH blijven voor de waardes en je kleine ook.

Maar meestal is dat wel oké.

Mijn hele zwangerschap was een ramp maar ik ga je pb-en ( dan zal ik je in geuren en kleuren vertllen waarom wij nooit meer een 3e willen :wink: ). Dan komen wij als jij je daar goed bij voelt af.

Man vroeg nog of je bevallen was :mrgreen: Die denken ook dat 9 maanden in een half jaar zitten ofzo :lol:



Hou je rustig en niet teveel piekeren hoor :-

Dames,



Waarschijnlijk heeft de fout echt bij mijzelf gelegen :doh:



Gisteren netjes 1 boterhammetje met kaas en spa rood (ongeveer wat ik normaal gezien ook als ontbijt eet en drink) meegenomen en de uitslag was 4,7-5,5-5,5!



De vorige keer had ik 2 boterhammen met jam, 1 plak ontbijtkoek en een beker sap meegenomen :wall:

Waarom? Geen idee!?! Dacht mij te gaan vervelen of zo…

En niet goed ingelezen natuurlijk :oops:



Toch blijf ik op mijn eetpatroon letten zoals ik dat afgelopen week heb gedaan, want hij kan zomaar weer omhoog schieten natuurlijk :wink:



Bedankt voor jullie reacties :-*

Nou gelukkig maar meid!

Hou het in de gaten…

En ja sap en ontbijtkoek en 2 boterhammet jam gaan je niet helpen :mrgreen:



Maar je weet waar het aan ligt en dat is het belangrijkste!

:-*

Goed om te lezen dat het nu netjes was :thumbup: Dus nu weet je het, niet snaaien :naughty: :wink:



Gelukkig ben je met een dieet geholpen. Hopelijk blijft het zo :pray: Heb je binnenkort weer een controle?

@nachtvliinder wrote:



En ja sap en ontbijtkoek en 2 boterhammet jam gaan je niet helpen :mrgreen:


Die hoeveelheid schrok ik ook wel van :mrgreen:

Was het nu maar die suiker en verder niks, he meid?



Nachtvlinder, jij kent haar ook toch?

Ik heb een topic geopend voor sneeze bij arm om je schouders, mocht je het nog niet gezien hebben. Ze kan alle duimpjes gebruiken. :cry: