We lopen intussen een paar maanden bij de gynaecoloog.
De volgende onderzoeken hebben we intussen gehad:
zaadonderzoek hubbie: prima in orde
bloedtesten bij ons beide: in orde, alleen bij mij niet, ik bleek een te trage schildklier te hebben. Is goed ingesteld nu met medicatie.
Follikelmeting gehad; ook goed, ze zag gisteren een follikel van 17mm, en we moesten vandaag terugkomen voor een samenlevingstest.
Die was dus vanmorgen, en die is negatief. Geen zaadcellen gezien…
Gyn was positief, hij vond het baarmoederslijm er perfect uitzien, en hub zijn uitslag was ook goed. Volgende maand precies hetzelfde.
Maar toch knaagt er iets, heeft iemand hier ervaring mee?
Moon, in zoverre ervaring, dat wij ook een negatieve samenlevingstest hadden. De dag erop weer. Tussen de twee testen in een eisprong gehad.
Maar zelfs de FA zei tegen me dat niets uitgesloten is. Ik hoor ook veel op het forum dat deze test niet eens meer overal gedaan wordt omdat hij niet helemaal betrouwbaar is omdat je op precies het goede moment moet testen…
Maaruhm, ik ga ervanuit dat je bedoelt geen LEVENDE zaadcellen gezien?
Als er GEEN zaadcellen gezien zijn, dan heeft je vriend iets niet helemaal goed gedaan gisteravond
Wens je iig veel succes ermee meis :hug:
Hoi Moon,
Wij hebben zowel een gewone samenlevingstest gehad, als eentje waarbij de zaadcellen van mijn man pas onder de microscoop bij mijn baarmoederslijmvlies werden gedaan.
Voor allebei deze testen “waren wij gezakt”. Ook omdat ik PCO zou hebben en mijn man zijn zaadonderzoeken niet gunstig waren, werd er tegen ons gezegd dat zwanger worden zonder IUI of IVF er niet in zat voor ons.
Dus we werden doorgestuurd…nog voor dat het volgende ziekenhuis aan IUI kon beginnen waren we spontaan zwanger geraakt! (dankzij verlaging van mijn te hoge prolactine waarde).
Wat ik probeer te zeggen, is dat zo’n samenlevingstest niet alles zegt. In heel veel ziekenhuizen wordt deze test dan ook niet meer toegepast.
Succes!
Do
Dankjewel meiden, ik zat gisteren al een beetje te surfen en las dat het inderdaad vaak niet meer gedaan wordt. M’n man zijn zaadonderzoek was perfect, dus dat is een hele opluchting.
Dominique; gefeliciteerd met je zwangerschap!! Fijn dat het spontaan gelukt is :thumbup:
Bij ons in Rijnstate doen ze alleen nog in uitzonderlijke gevallen een samenlevingstest.
Bij ons wel, maar toen we ons kwamen melden was mijn eigen gyn, met vakantie, en konden ze niet geloven dat wij voor een samenlevingstest kwamen. Omdat ze dat normaal niet meer deden.
Uiteindelijk 3 mensen uitgelegd waarom, toen begrepen ze het…
Dus, het zegt niet zoveel hoor!!
Hier ook 2 negatieve samenlevingstesten gehad. Tussen die 2 testen een dubbele eisprong gehad. Maar Mitchel is het grote bewijs dat een samenlevingstest niks hoeft te betekenen.
He moon, ondanks het feit dat het onderzoek bijna niet meer gedaan wordt, was ie bij ons negatief en nadat behandeling is ingesteld ben ik meteen zwanger!!!
Misschien is het wat achterhaald, maar bij ons heeft het toch maar mooi geholpen.
Zo zie je maar dat dit soort dingen toch altijd verschillend opgevat kunnen worden.
Wens je iig veel succes bij alle komende onderzoeken en het zwanger worden :hug:
He Femmie, wat goed te horen. Mag ik vragen wat ze hebben gedaan na die neagtieve test. Een spoeling?
Bij ons gaan ze ook een samenlevingstest doen, ook al zegt het niet veel. In sommige gevallen kan het nuttig zijn, gaven ze aan in het AMC. Bij ons was het feit dat wij bijna elke maand na de eisprong en klussen allebei last van een schimmelinfectie hebben een reden om toch maar te testen.
Ben benieuwd!
Grts, -M
Bij mij was er denk ik niet echt een reden toe, zat het gewoon in de standaardprocedure geloof ik.
Ja ze hebben me natriumbicarbonaatpoeders meegegeven om mee te spoelen. En het heeft dus geholpen :dance:
Maar ik moet zeggen dat het wel vrij intensief geweest is hoor. We hebben het gelukkig maar 1 ronde hoeven te gebruiken, maar ze adviseerde ons iedere dag te klussen omdat mijn vriend een goede zaadkwaliteit heeft. Tja omdat je er toch alles aan wil doen om het te laten slagen hebben we dat gedaan.
Omdat ze ook wilde checken of het hielp wilde ze op CD 15 een samenlevingstest doen. We moesten dan die ochtend klussen.
We zaten dus in de ochtend met klussen en omdat die spoeling minimaal een half uur in moest werken, moest ik dus echt om 6 uur de wekker zetten, spoelen, terug in bed, een half uur laten klussen en dan hup verder om op tijd op het werk te zijn. Niet romatisch dus, erg vermoeiend en emotioneel was het erg zwaar. Maar het is gelukt, ben er enorm blij mee en ben toch blij dat we het er allemaal voor over hebben gehad.
Meis, succes met de test, ik hoop dat ie gewoon positief uitvalt :-*
@femmie wrote:
Bij mij was er denk ik niet echt een reden toe, zat het gewoon in de standaardprocedure geloof ik.
Ja ze hebben me natriumbicarbonaatpoeders meegegeven om mee te spoelen. En het heeft dus geholpen :dance:
Maar ik moet zeggen dat het wel vrij intensief geweest is hoor. We hebben het gelukkig maar 1 ronde hoeven te gebruiken, maar ze adviseerde ons iedere dag te klussen omdat mijn vriend een goede zaadkwaliteit heeft. Tja omdat je er toch alles aan wil doen om het te laten slagen hebben we dat gedaan.
Omdat ze ook wilde checken of het hielp wilde ze op CD 15 een samenlevingstest doen. We moesten dan die ochtend klussen.
We zaten dus in de ochtend met klussen en omdat die spoeling minimaal een half uur in moest werken, moest ik dus echt om 6 uur de wekker zetten, spoelen, terug in bed, een half uur laten klussen en dan hup verder om op tijd op het werk te zijn. Niet romatisch dus, erg vermoeiend en emotioneel was het erg zwaar. Maar het is gelukt, ben er enorm blij mee en ben toch blij dat we het er allemaal voor over hebben gehad.
Meis, succes met de test, ik hoop dat ie gewoon positief uitvalt :-*
:mrgreen: dit is al een wat ouder topic en moon is al zwanger :dance: