Ik heb Vorige week een spiraal laten plaatsen, omdat ik hoopte dat mijn hormonen wat rust zouden krijgen. Ik heb sinds de bevalling (4 maanden geleden) erg last van mijn hormonen, voel me helemaal niet mezelf, vooral rond eisprong en menstruatie. Afgelopen vrijdag heb ik op aanraden van gyn een spiraal laten plaatsen. Echter voel ik me na mijn gevoel somberder en neerslachtiger dan anders. Normaal voel ik me na mijn menstruatie gelijk stukken beter en dit keer dus echt niet. Normaal ben ik ruim een week ongesteld, na het plaatsen van de spiraal (dag 2 van menstruatie) heb ik een maandverband vol gehad en toen was de menstruatie over. Voor mijn gevoel reageert mijn lijf dus gelijk op de hormonen. Klinkt dit herkenbaar voor iemand??
Hormoonwisselingen kunnen inderdaad wel zulk soort klachten opleveren. Ik heb geen ervaring met een spiraaltje, maar ik herken de klachten wel als PMS en bijwerkingen van de hormoonmedicijnen.
Even als moderator: Je banner klopt niet echt meer, je bent al heeeeel lang overtijd.
Helaas het neerslachtige gedeelte wel.
Ik heb hem 6 maanden gehad, eruit laten halen omdat ik echt continu chagrijnig was. Daarbij bleef ik bloeden. Een week daarna voelde ik me weer een stuk beter.
Heb je de mirena? Deze bevat wel hormonen, een koperspiraal niet.
Bootj, hoe lang na het plaatsen kreeg jij hier last van?
Jippie, zal mijn banner aanpassen
Mirenaspiraal geeft een heel weinig hoeveelheid hormoon af…
ik geen last van slecht gevoel, en ook geen bloedverlies meer al anderhalf jaar!
Ik ben ook erg neerslachtig maar dat heb ik sowieso zo rond en tijdens mijn menstruatie
Nu door extra dingen die gebeuren nog meer last van
Heb nu ook weer spiraaltje laten plaatsen maar of dat er ook mee te maken heeft weet ik niet.
Heb toen op aanraden van mijn ha de pil geprobeerd mar daar werd het enkel heftiger van :roll:
Ben nu ook echt niet mijn zelf… Zie beren op de weg en om de haveklap huilen
Word gewoon moe van mezelf
En mensen begrijpen mij niet wat ik heel goed snap want ik snap mezelf al niet laat staan een ander
Morgen ga ik de ha weer eens bellen want september moet ik weer beginnen met werken en zie er als een berg tegen op
@Tammy wrote:
Bootj, hoe lang na het plaatsen kreeg jij hier last van?
Jippie, zal mijn banner aanpassen
Bloedverlies gedurende de hele tijd dat ik de mirena in had.
Neerslachtigheid weet ik niet precies, dat werd steeds erger.
Ook had ik continu van die slijmpjes op mijn oog en niet mee naar de huisarts gegaan. Was irritant maar deed geen pijn dus gewoon mee rond gelopen. De mirena was eruit en mijn oog was ook weer normaal.
Ik vind het het grootste onding aller tijden.
Nuvaring vond ik prettiger. Alleen was die niet veilig dus dat durf ik niet meer.
Nu aan de pil, microgynon 20.
Ik zou het een maand of 3 aankijken als ik jou was.
Je geeft aan al 4 maanden last te hebben van je hormonen. Als dat lang genoeg duurt kun je er vanzelf somber van worden.
Ik denk dat je jezelf de tijd moet geven om te herstellen van de bevalling, je leven is enorm verandert en dat vergt tijd. Als je somber blijft zou ik eens praten met een psycholoog. Zij kan jou handvatten geven om je leven weer vorm te geven.
Ik heb nu de 4de mirena en zou niet meer anders willen. Stress, een te druk leven of ziekte vooroorzaken vaak bloedingen. Voor mij is het altijd een signaal om weer even aan de rem te trekken en rust te creeren. Echt, ik vind het een geniale uitvinding.
hier de mirena er 9 maand ofzo in gehad en toen weer laten verwijderen! Ik voelde me ook erg somber en neerslachtig. Werd er helemaal gek van! Was blij dat ie er weer uit ging!
Tammy, ben benieuwd hoe het je is vergaan? Heb je m nog of niet meer?
Ik heb ook een mirena, nu bijna 8 weken (daarvoor 5 weken niet en 7 weken wel, 1e was geperforeerd :? ) Maar goed, ik bloed dus ook nog steeds. Gyn zegt dat dit tot 6 maanden veel voorkomt. Als ik daarna nog bloed (het is echt maar heel weinig en ik red het wel met zwart ondergoed en regelmatig naar de wc om af te vegen) dan ben ik blijkbaar niet geschikt voor de mirena. Hoop het maar niet, want 2x plaatsen vind ik voor de komende 5 jaar eigenlijk wel genoeg :shifty:
Hier niet neerslachgtig, wel moe. Maar dat komt omdat ik niet op tijd mijn bed ik kom, en ik geef nog BV. Heb nog hoop dat dat goed komt
Tis net als met baby’s rust regelmaat en reinheid. In deze tropenjaren is het gewoon verdomd moeilijk om goed voor jezelf te blijven zorgen.