Nee!

Hoe doen jullie dat? Ik word er beetje gek van… het woordje nee wil maar niet vallen… Hele dag Nee! Nee ! uh uh! En halen jullie dingen weg? Of laten jullie het staan?

Ook stopt hij steeds dingen in zijn mond die niet mogen… Nee nee! Uh uh en maar lachen en door proppen… zucht

blijven volhouden er komt een dag dat het muntje valt.

en dan zeggen ze zelf overal nee op :mrgreen: .

ik zou niet alles weg halen maar bepaalde dingen wel.

ik ga het me zelf niet moeilijker maken dan het al is.

Als ik zeg nee nee dan kruipt ze er lekker voorbij.

En nu weet ze bijvoorbeeld dat ze niet aan de hondenbrokjes + waterbak mag komen, als ze er nu langs kruipt dan begint ze al nee te knikken zoo schattig haha.

Ze weet hier als ik nee nee zeg dat het niet mag, maar soms heeft ze ook gewoon geen zin om te luisteren en gaat gewoon lekker verder :mrgreen: :mrgreen:

Maar het komt vast vanzelf wel.

Ow en ik haal geen dingen weg, wel heb ik de dvd speler iets naar achteren gezet zodat ze daar niet meer bij komt.

Maar hier staan nog steeds gewoon 3bollen op tafel met theelichtjes erin, en 2 plantjes. En ze kan er gewoon bij, de bollen zijn wel eens van tafel afgegooid maar de plantjes gelukkig nog niet.

Maar de laatste paar dagen kijkt ze er niets eens naar om, en knikt nee nee als ze er al naar kijkt haha.

Hier ook. Constant op hetzelfde. Ik word er af en toe moe van dat ik het maar wil laten :silenced: Maar jah, dan leert ie het nooit :roll:

gek word ik er van en gewoon iedere keer weer proberen net zo lang tot dat ik t zat ben en er oppak en ergens anders neer moet zetten !

Is een kwestie van volhouden en op een dag word je voor deze helden daad beloond :wink: Is even zwaar soms maar eens valt 't muntje!

ik ehb alles weggezet! k heb geen zin de hele dag nee te roepen, kinderen vinden die dingen nou eenmaal aantrekkelijk en als je niet binnen een straal van een meter staat, maakt het geen indruk… volgens het tijdschrift kinderen.

k had niks, of niet veel staan, maar staat nu of hoger of in de kast. op die plekken heb ik boekjes neergelegd.

Ik heb ook veel weggezet, en toenLucas & Pepijn ouder werden heb ik alles terug gezet en zaten ze nergens meer aan, maar ja meneertje nr 3 is nu op ontdekkingsreis dus alles staat weer in de kast :mrgreen:

:think: zijn onze kindjes evenoud??? :mrgreen:

Hier ook Nee! en dan toch doen met een big-smile…

Of “Uh uh…” en dan zelf ook uh uh roepen en toch doen… :inlove:

Hij gaat zelfs al richting la en roept uit zichzelf uh uh voordat ik uberhaupt wat zeg…

Moet er eigenlijk ook wel om lachen…

Enneh… hier alles weggehaald. Tafel is leeg, dingen zijn van de vloer.

eh…

Mies is bijna 1 jaar, hij snapt eindelijk het woord “eten” en het woord Bal en auto en papa en mama…

Maar Nee als reden om iets los te laten of dat het niet mag…

Nee, daar maak ik me nu nog niet druk om, met de anderen ook niet gedaan.

Hier word redelijk wat weggezet en als ik wil dat hij leert ergens weg te blijven dan haal ik zijn handje weg, kijk hem aan en zeg “dat mag niet”

Gek genoeg heeft hij nu van de afstandbedieningen al door dat het dus niet mag en laat ze nu.

Gezien Nee voor zoveel meer dingen word gebruikt, ook voor bijvoorbeeld het weigeren van een koekje of snoepje, wil ik er niet te scheutig mee zijn.

Maar meiden… ze zijn nog ontzettend klein he, hun begrip is er echt nog niet volledig.

Hier had het pas een beetje succes toen ze tegen de 20 maanden liepen hoor… :shifty:

@Cell wrote:

Maar meiden… ze zijn nog ontzettend klein he, hun begrip is er echt nog niet volledig.

Hier had het pas een beetje succes toen ze tegen de 20 maanden liepen hoor… :shifty:

Als ik het nu toelaat, dan weet ik dat ik het over een half jaar ook nog wel goed vind. Terwijl dat eigenlijk dus niet zo is. Daarom nu al nee voor dingen die ik echt niet wil. Dat zijn overigens maar een paar dingen hoor. Wel gelijk de dingen die meneer het leukste vindt :roll: :mrgreen:

hier nooit wat weggehaald… gewoon stug volhouden…

als nee niet hielp ( of straks weer niet helpt) dan kind bij de situatie weg halen…

afleiden dus eigenlijk :mrgreen: en consequent zijn in de dingen waar je nee tegen zegt.

succes :mrgreen:

@cees77 wrote:

@Cell wrote:

Als ik het nu toelaat, dan weet ik dat ik het over een half jaar ook nog wel goed vind. Terwijl dat eigenlijk dus niet zo is. Daarom nu al nee voor dingen die ik echt niet wil. Dat zijn overigens maar een paar dingen hoor. Wel gelijk de dingen die meneer het leukste vindt :roll: :mrgreen:

Het is ook goed dat je nu al corrigeert hoor… maar ik las een paar keer dat het kwartje nog niet wil vallen en dat kan echt nog wel een hele tijd duren, dat groeit mee met het groeien van hun begrip…

je moet met deze leeftijd gewoon een lange adem hebben, soms ben ik dat ook wel beu en gaat hij gewoon in de box, dan maakt hij 10 minuten stampij want hij wil liever rondkeutelen, maar gaat dan alsnog lief spelen. :wink:

Klinkt bekend! Die van mij is ook op ontdekkingsreis maar vind vooral de dingen leuk waar hij niet aan mag komen. Ik haal niets weg, alleen dingen van glas omdat wel gevaarlijk is als dat valt. Wordt er soms echt gek van, maar de aanhouder wint! :thumbup:

haha hier ook 20 x nee.

Ik heb alleen een vaas met bloemen op de kast gezet. Als die valt hebben we scherven en dat willen we niet.

Ik heb het idee dat hij het woordje nee af en toe wel snapt.

Hij begint dan te huilen (grote krokodillentraan) omdat hij z’n zin niet krijgt.

Nou hier niet hoor… Big smile en dan stiekum mama aan kijken en toch even aan raken nog…

En alles in de mond doen… zucht alles gaat die giegel in!

ik heb hier toendertijd bijna alles weggeszet, want ik kan me ook voorstellen dat het allemaal erg interssant is.

En ik had geen zin om de hele dag te zeggen dat iets niet mag… was voor mij niet leuk, maar voor haar ook niet.

Hbe ooit gelezen dat baby’s ongeveer 1 seconde dingen kunnen onthouden die je zegt.

Lucas is er net zo eentje hoor.

Ik leg me er maar bij neer.

Hij begrijpt het gewoon niet. Als ik ‘Nee’ zeg kijkt hij me aan en gaat daarna gewoon verder.

Als ik mijn stem verhef of boos kijk begint zijn lipje te trillen…

En dat vind ik zielig, haha.

Maar Daantjuh, hou je hart maar vast voor straks.

Dan moet je het in 3-voud zeggen… :mrgreen:

Ik know en soms… Pff moet ik daar nog even niet aan denken :d