NEE papa jij mag niet...

Dat is hetgeen wat mijn man regelmatig naar zijn hoofd geschreeuwt krijgt van Wessel.

Papa mag niks en mama moet alles.

Hoe doorbreek je dit??

Wessel zit echt in een fase die mij niet snel genoeg kan gaan.

Hij heeft nu door dat hij een eigen wil en mening heeft en dat is soms echt vreselijk.

Uhm wij zeggen gewoon dat maak jij niet uit…

eerst was het oorlog als we dus niet luisterde…en nu zegt ze het nog wel eens maar dan zeggen we wederom dat maak jij niet uit en legt ze zich er gewoon bij neer.

Ik zie het als grenzen testen…en wij geven daar dus niet aan toe…zal even lekker worden :shifty:

En we hebben een pittig meisje maar juist omdat WIj de grens bepalen en niet zij…en dat consequent doen is ze een stuk beter te handelen denk ik dan als we erin mee zouden gaan.

Het is aan het begin niet leuk…een blérend kind met tanden poetsen…een worstelend kind met aankleden omdat zij wil dat de andere ouder het zou doen…maar we hebben het heel rustig steeds uitgelegt en het gewoon gedaan…en dat liep dus best snel los… :thumbup:

Hier ook pittige tijden met Lasse gehad (en nog wel) en wij zeiden soms ook letterlijk heel duidelijk WIJ ZIJN HIER DE BAAS JA!!

Het is voor ons ook zoeken geweest hoor maar na vier jaar beginnen we het steeds meer te begrijpen geloof ik :shifty:

En ook van IK MOET NIKS als er weer eens wat moest.

Onderscheid tussen papa en mama speelt hier niet zo omdat we een vrij eerlijke verdeling hebben kwa werk en omstebeurt thuis zijn met de kinderen.

Ja die verdeling is hier niet zo.

Ik werk 2 dagen en de rest ben ik dus thuis met de kinderen.

Maar het is wel een goede tip om aan te geven dat hij niet de baas is maar wij.

En dan ook door te zetten en niet alsnog te gaan wisselen als ouders.

Ik vind zeggen wij zijn de baas niet zo aardig klinken…

Weet niet…in mijn beleving is het niet pedagogisch veranderwoord ofzo :think:

Dat maak jij niet uit of dat bepaal jij niet vind ik iets vriendelijker.

Wij zeiden ook ik snap dat jij dat graag wil maar het kan nu niet of ik snap dat jij dat wil maar het gaat niet gebeuren.

Wij wisselde ook nooit,je moet wel stellig zijn en achter je woorden staan zodat de grens echt aangegeven wordt.

Het is een fase…veel kinderen maken hem door.

Wij zijn er nu weer aardig doorheen gelukkig :wink:

Moeten is er ook zo 1 ja…ik zeg nu altijd pardon wat zeg je…en dan zeggen ze snel mama wil je…

Ik zeg wel als ik bijvoorbeeld zeg dat ze iets op moeten ruimen en ze zeggen maar ik heb er niet mee gespeeld of maar ik ga er straks nog mee spelen ofzoiets…het was geen vraag :mrgreen:

Die snappen ze ook erg snel :lol:

yep, die hebben we hier ook gehad en bij vlagen nog :roll:

erg vervelend voor papa en vermoeiend voor mama.

het enige wat hielp was gewoon doorzetten.

papa doet dit en mama dat. en dan maar krijsen… :shifty:

het waaide grotendeels wel weer over hoor. en hij is nog steeds dol op papa :wink:

Bella, wij hebben een precies gelijke verdeling met werk en zorgtaken en allebei een papa/mamadag en toch speelde het hier heel sterk. zolang mama er niet was, was het ook prima met papa. maar zodra ik binnen kwam… :wall: